Gå til innhold

Klarer ikke ta sit-ups....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...uten å støtte føttene. Klarer å ta mange hvis jeg fester føttene eller noen holder føttene. Akkurat som om beina er for lette. 

Snakker om situps hele veien opp. 
Gjør jeg noe feil eller er magemusklene rett og slett for svake? 

Anonymkode: 2e513...96b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi. Da har du nok veldig svake muskler ja.

Anonymkode: b7f69...3ab

Skrevet

Det er nok manglende styrke i kjernemuskulaturen. Du klarer ikke å isolere arbeidet til kjernemuskulaturen. 

Anonymkode: dba72...9ed

Skrevet

For svak i magemuskler og/eller hoftebøyer, vil jeg tro. Og kanskje litt teknikk.

Magemusklene er jo bare med i begynnelsen av øvelsen, så har du trukket magemusklene helt sammen, og da er det hoftebøyeren som får deg helt opp.

Ta andre magemuskeløvelser inntil du blir sterkere :) Gjør mange ulike øvelser, så utfordrer du magemusklene litt forskjellig i alle.

Anonymkode: 07454...d18

Skrevet

Da bruker du nok lårene veldig mye fremfor magen. Jeg ville satset på andre, mer effektive øvelser enn sit ups. 

Skrevet

Tror nok dere har rett. Får nok ikke helt kontakt med de rette musklene (fordi de er svake). Bruker nok hofteleddsbøyeren. Takk for svar. 
HI

Anonymkode: 2e513...96b

Skrevet

Situps er også veldig mye vanskeligere hvis du har litt mage enn om du er tynn. Magen kommer i veien. Det trenger ikke være så stor mage heller førcdu merker forskjellen.

Anonymkode: 0be14...fb8

Skrevet

Delte magemuskler?

Anonymkode: 4e7b3...a5d

Skrevet

Ikke løft høyere enn du greier med magemusklene. Ikke fest bena. Du blir ikke sterkere av å løfte helt opp med festa bein. Da bruker du alle andre muskler. 

Skrevet

Til info: situps er ute, det skaper unødvendig intraabdominalt press og har i grunn lite for seg.

Dersom du likevel velger å gjøre det skal du vite at du i begynnelsen av løftet bruker de rette magemusklene, men så tar hoftebøyerne over og hjelper deg helt opp. 

Jeg vil råde deg til andre øvelser for å styrke magemusklene (google) og dersom det er for å få flatere mage/brenne fett, da er det lite vits å trene magemuskler.

Anonymkode: 560b7...9c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...