Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Jeg har fått en rar idé om at jeg må ha kontanter "på lur". Ikke et par hundrelapper, men flere tusen, bare sånn i tilfelle. Jeg vet ikke helt hva dette tilfellet skal være, kanskje en landsomfattende hacking av bankterminaler eller noe. Er dette helt fjernt av meg? Anonymkode: 9088a...6af
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 Altså, flere tusen kroner, ikke flere tusen hundrelapper😁 Anonymkode: 9088a...6af
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 Vi bruker aldri kontanter, så de få kontantene vi får, havner i grisen. Har 3.000 liggende der nå. Tenker at der kan de fint ligge. Om jeg blir fullstendig blakk, skal på basar eller hacking, så er det greit med noe liggende. Anonymkode: 3f1d6...5f2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 Forrige gang jeg forsøkte å betale med kontanter fikk jeg nei siden de ikke hadde vekslepenger. Anonymkode: d1624...00c
Superdolly Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 Jeg tror nok du må regne med at hvis det skulle bli "noe" som hindret deg i å betale med kort, så ville dette "noe" også sørge for at butikkenes kassasystemer kneler med det samme. Dermed ville du med stor sannsynlighet ikke fått bruke kontantene dine.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 Superdolly skrev (1 minutt siden): Jeg tror nok du må regne med at hvis det skulle bli "noe" som hindret deg i å betale med kort, så ville dette "noe" også sørge for at butikkenes kassasystemer kneler med det samme. Dermed ville du med stor sannsynlighet ikke fått bruke kontantene dine. «Noe» som hindrer en å betale med kort ( hacket Nets/Tietoevry ) er neppe det samme som «noe» som tar knekken på kassasystemer i butikkene (hacket bedriftens servere) Synes det er lurt å ha litt fysiske penger liggende. Var ikke gøy i påsken 2012 der en ‘hendelse’ hos Evry årsaket full stans i all kortrafikk i dagesvis (bortsett fra de med DnB og Nordea) - da var cash utrolig king Anonymkode: 55fee...c3e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 Vi har alltid noen tusen liggende. Helt greit å ha i backup. Syns ikke det handler om å være paranoid, det er rett og slett fornuftig. Vi har jo egentlig ingen penger, alt er bare tall på en datamaskin. Det kan absolutt skje at slikt blir hacket så da er det greit med noen kontanter på lur. Anonymkode: 8e128...d53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå