Gå til innhold

Jeg har blitt anmeldt, men det blir vel henlagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med to små og en hund som krever mye mosjon. Løsningen er at vi går de få meterne til barnas barnehage, og så løper hunden løs mens de leker litt. Vinn-vinn mener nå jeg. 

Styrer så oss for noen uker siden og mente at det var uakseptabelt. Jeg sa at jeg ikke har noe valg og at jeg alltid venter med å gå inn til hunden har bæsjet, så om de finner hundebæsj er det ikke min hund.  På onsdag observerte hun oss igjen, men hun sa ingenting. Nå er jeg anmeldt, jeg kan vel regne med at politiet henlegger?

Anonymkode: 12687...744

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er du anmeldt for, da?

Anonymkode: c4df8...c3c

Skrevet

Er ikke båndtvang nå, så hvis de har anmeldt for det blir det henlagt, ja.

Anonymkode: ca5de...ceb

Skrevet

Hvor løper hunden fritt? Inni barnehagens uteområde? 

Anonymkode: b2b3b...58a

Skrevet

Hvis du lar hunden løpe uten bånd rett utenfor barnehagen hvor barn og voksne skal gå ut og inn, så er det ikke sikkert det blir henlagt

Anonymkode: f0398...a66

Skrevet

Hvorfor hahund du ikke kan følge opp? Er det båndtvang skal hunden være i bånd. Har du lov å etterlate hunden bundet utenfor barnehagen? Trodde det var regler for det?

du går de få metrene til barnehagen, men hvordan får hunden nok mosjon både i hverdagen og helgene? 

flott at du er anmeldt, jeg hater hunder som løper løse. Håper ikke saken blir henlagt!

Anonymkode: a57b0...ef3

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Er ikke båndtvang nå, så hvis de har anmeldt for det blir det henlagt, ja.

Anonymkode: ca5de...ceb

Det er båndtvang hele året i mange tettbebygde strøk, det må du sjekke i din kommune.

Anonymkode: 48dee...4b9

Skrevet

Du er jo komplett ubrukelig. 

Anonymkode: 7ca35...b82

Skrevet

Jeg skjønte ikke. Lar du hunden løpe fritt inne på barnehagens område? 

Anonymkode: a8443...cb0

Skrevet

Lar du hunden løpe fritt inne i barnehagen? Det er ihvertfall ikke lov, det er jo annen manns eiendom, du kan ikke slippe hunden der...

Du får stå opp 20 min tidligere og gå en runde med hunden din før jobb, sånn som vi andre hundeeiere må.

Anonymkode: 48dee...4b9

Skrevet

Altså, jeg liker også å la hunden min løpe løs, men kun der det er lov. Det er omtrent alltid båndtvang i bebyggede områder, og i hvert fall i en barnehage. Hvis du bor noen meter unna en barnehage er det med all sannsynlighet båndtvang, og du vil måtte betale bot og få påbud om å holde hunden din i bånd. Du får heller gjøre som jeg og andre hundeeiere gjør, oppsøke hundegård eller skogen/fjellet el. hvor det ikke er båndtvang. Og en hund skal jo ha litt mer tur enn noen meter, med eller uten bånd.

Anonymkode: 3a4e5...f4f

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg skjønte ikke. Lar du hunden løpe fritt inne på barnehagens område? 

Anonymkode: a8443...cb0

Dette ,må være trolling :) 

Anonymkode: 90979...4e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Dette ,må være trolling :) 

Det trenger det ikke være. Har sett mange som gjør det her, selv om det står skilt på porten om at hunder ikke har adgang.

Anonymkode: 1087c...0b9

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det trenger det ikke være. Har sett mange som gjør det her, selv om det står skilt på porten om at hunder ikke har adgang.

Herlighet, finnes tydeligvis mange rare foreldre... Har selv hund, kunne ikke falle meg inn å ta den inn på barnehagens område og ihvertfall ikke en løs hund. 

Skrevet

Kommuner kan gi forbud om at hunder ikke får være inn på barnehagens område. Dermed har du evt gjort noe ulovlig. 

Anonymkode: c9bf9...3d9

Skrevet

Det er jammen godt vi har politi. 

Anonymkode: f2220...be2

Skrevet

Hvis du har en hund som krever mer mosjon enn du kan gi han må du jo ta tak. 
Å slippe den løs på andres eiendom er virkelig ikke greit, og det er slett ikke sikkert saken blir henlagt. Det er stort fokus på uansvarlige hundeeiere for tiden. 

Anonymkode: 0ff70...1b4

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Noen folk er bare stokk dumme. Har sett det selv, og sagt i fra. Hva i huleste tenker folk med? 

Anonymkode: 0b60a...fcf

Skrevet

Jeg synes det er en uting at folk har med seg hund rett utenfor barnehagen, og jeg har sett folk har med seg hunden sin inn i skolegården. 

INGEN som tenker på at flere barn er redde for hunder? Ikke alle som synes det er gøy å møte på hunder. Ihvertfall ikke der barn skal føle seg trygge. 

Var en dame som hadde med seg hunden sin i skolegården. Datter og jeg gikk langt unna, men hunden hadde veldig lang line så den løp og bykset opp i ansiktet på datter helt uprovosert. Hun er livredd hunder, vi går mange meter unna. Da sa jeg til dama:" Hallo! Pass på hunden din! Hun er livredd!" Fikk til svar :" Neida, hunden er ikke redd. Den er veldig glad i barn den.!" Hallo i luken. 

Skrevet

Vi har også en hund som krever mye mosjon, og som stikker fort som fy hvis hun er uten bånd på et område som ikke er inngjerdet, men det har virkelig aldri falt meg inn å la henne løpe på barnehagens område ;selv om det er flere mil til nærmeste inngjerdede lufteområde for hunder).

Anonymkode: 323cd...ea5

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi har også en hund som krever mye mosjon, og som stikker fort som fy hvis hun er uten bånd på et område som ikke er inngjerdet, men det har virkelig aldri falt meg inn å la henne løpe på barnehagens område ;selv om det er flere mil til nærmeste inngjerdede lufteområde for hunder).

Må legge til at jeg har lurt på hvorfor barnehager setter opp skilt om at hunder ikke skal luftes på området. Jeg trodde virkelig det sa seg selv. 

Skrevet

En barnehage er ikke luftegård for hunder. Du fikk tilsnakk av styrer, som faktisk bestemmer i den barnehagen, men bestemte deg for at du ikke ville rette deg etter det? Friskt valg. Hva politiet gjør er ikke godt å si. Når du mener at du ikke har annet valg enn å slippe hunden løs i barnehagen, så er jo ikke det sant, men det er sikkert behagelig og lettvint. 

Skrevet

Bærsj er ikke det verste, det kan du plukke opp. Det verste er at hunden tisser der ungene leker, det er bare ekkelt. Er en grunn til at de fleste barnehager har forbud mot å lufte hund på barnehagens område.

Supert at barnehagen ikke ser gjennom fingrene med dette.

Anonymkode: 40d79...fd8

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Må legge til at jeg har lurt på hvorfor barnehager setter opp skilt om at hunder ikke skal luftes på området. Jeg trodde virkelig det sa seg selv. 

Ikke sant! Det fins idioter som lufter hundene sine I BARNEHAGEN etter stengetid. Ooog ikke tar opp møkka etter seg. I bhg her går de runder hver morgen for å sjekke at det er trygt å slippe barna ut der. Aner ikke hvordan folk som har vært der på kvelden i forveien. Blir så sint jeg. 

Skrevet

En hund som løper fritt rundt samtidig med at mange barn er på vei til barnehagen - det er en dårlig kombinasjon. 

Jeg tenker at hvis den trenger mye mosjon så er den sikkert ganske stor? 

Mange er redde for hunder, og barn er uberegnelige, så dette høres ikke ut som noen god ide. 

Uansett om det blir henlagt eller ikke, så bør du velge et annet sted og tidspunkt å slippe løs hunden din på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...