Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Ta motorsykkel lappen og kjøpe motorsykkel. Jeg vil ikke bruke pengene våre på det. Nå er han sur på meg. Er jeg vanskelig? Anonymkode: 7b3f5...557
ma(G)ma med to små :) Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Har dere god nok økonomi til at samme sum kan settes av til deg? Så kan du bruke dem på hva enn du vil. Investere i aksjer, reise på jentetur, kjøpe kunst som er ditt særeie e.l.? Hvis dere har god nok økonomi til det, og det ikke vil gå utover familieøkonomien i det daglige, synes jeg du er vanskelig. Hvis du ikke kan få samme sum, eller hvis det vil gå utover familieøkonomien, synes jeg ikke du er vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 Vi har ikke de pengene og må isåfall låne. Jeg vil ikke ta opp mere lån til slikt som jeg vil si er unødvendig.. HI Anonymkode: 7b3f5...557
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Ta motorsykkel lappen og kjøpe motorsykkel. Jeg vil ikke bruke pengene våre på det. Nå er han sur på meg. Er jeg vanskelig? Anonymkode: 7b3f5...557 50 års krise?.😉 Anonymkode: 45ce0...a3d
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Om dette er en drøm han har så blir det jo feil om du skal stå i veien for hans drømmer? jeg syns det er viktig at par støtter hverandre og strekker seg langt for at partneren skal få oppfylt sine drømmer. Jeg antar at han er en voksen fornuftig mann? Han tjener penger og har rett til å bruke penger på seg selv, på samme måte som du også kan bruke penger på dine drømmer. Anonymkode: 26e7b...60d
Håpet ble virkelighet! Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Vi har ikke de pengene og må isåfall låne. Jeg vil ikke ta opp mere lån til slikt som jeg vil si er unødvendig.. HI Anonymkode: 7b3f5...557 Jeg synes ikke dette er noe å låne penger i banken for, hadde dere hatt penger hadde det vært noe annet. Penger lånt i banken går til bolig og evt oppgradering av den og bil i mitt hode. Har man en drøm får man spare, allefall en stor del av summen.
Blop Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har ikke de pengene og må isåfall låne. Jeg vil ikke ta opp mere lån til slikt som jeg vil si er unødvendig.. HI Anonymkode: 7b3f5...557 Da må han spare da. Altså, mener han at du skal være med på å betale for at han skal få oppleve drømmen sin som du ikke vil ha noe igjen for?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Må man låne, så er det et absolutt nei fra meg. Da må man spare i stedet. Anonymkode: 784fa...b5c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 Hver sin gang til å få oppfylt en drøm. Hva med å joine ham? Jeg ville likt å ta motorsykkellappen og kjøre motorsykkel sammen med kjæresten min. Dratt på turer sammen. Anonymkode: 5221d...7fc
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 Vi har felles økonomi (alt inn på en konto, alle utgifter går ut herfra). Men vi har også noen tusenlapper hver som er til personlig forbruk, som klær, ny telefon osv. Hvis dere har en lignende avtale kan han spare sine egne penger til sånne «ego-prosjekter». Eventuelt tatt opp lån og betalt det ned igjen med disse pengene. Jeg ville gitt ham lappen i kombinert bursdag- og julegave da, for å hjelpe ham litt på vei. Anonymkode: 748bd...1b1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #11 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ta motorsykkel lappen og kjøpe motorsykkel. Jeg vil ikke bruke pengene våre på det. Nå er han sur på meg. Er jeg vanskelig? Anonymkode: 7b3f5...557 Nei, absolutt ikke. Hadde vært 100% uaktuelt her i gården. Er man interessert i MC, så er man det før man etablerer seg. Er man ikke det, så tar man 40-årskrisen for det den er. Anonymkode: 817d1...372
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #12 Skrevet 28. februar 2021 Hadde aldri skjedd her!! Da hadde vi nok revurdert hele konseptet med felles økonomi, og lagt av nok penger til å betale regninger og mat. Resten hadde vi delt på to, sånn at hver kunne bruke penger på det den ville. Så måtte mannen ha spart sin halvdel for å kjøpe dødsmaskinen sin.. Anonymkode: a55b7...b8c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #13 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hadde aldri skjedd her!! Da hadde vi nok revurdert hele konseptet med felles økonomi, og lagt av nok penger til å betale regninger og mat. Resten hadde vi delt på to, sånn at hver kunne bruke penger på det den ville. Så måtte mannen ha spart sin halvdel for å kjøpe dødsmaskinen sin.. Anonymkode: a55b7...b8c Hahah! Dødsmaskinen. Godt å høre noen med fornuft! Ble helt skremt av å lese de andre svarene her om at det er jo omtrent som en ny mobil, han må få følge drømmen bla bla bla. Anonymkode: 817d1...372
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #14 Skrevet 28. februar 2021 Enig med deg, med mindre han tjener mer enn deg. Da er det også rimelig at han får bruke mer. Anonymkode: 89772...5c3
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #15 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Enig med deg, med mindre han tjener mer enn deg. Da er det også rimelig at han får bruke mer. Anonymkode: 89772...5c3 Nei! Det er faktisk mannens jobb å forsørge hjem og familie. Anonymkode: 205b2...f26
frk Nilsen Skrevet 28. februar 2021 #16 Skrevet 28. februar 2021 Så lenge det ikke går på felleskassen så kan han vel bare bruke sine egne "lekepenger" på det.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2021 #17 Skrevet 1. mars 2021 On 2/28/2021 at 4:20 PM, Anonym bruker said: Ta motorsykkel lappen og kjøpe motorsykkel. Jeg vil ikke bruke pengene våre på det. Nå er han sur på meg. Er jeg vanskelig? Anonymkode: 7b3f5...557 jeg tenker siden det er deres penger, bør mannen spare til dette selv Anonymkode: 0b365...c3d
Kamomille Skrevet 1. mars 2021 #18 Skrevet 1. mars 2021 For meg er det helt uaktuelt at felles økonomi skal bety millimeter-rettferdighet. Mannen bruker kanskje mer penger på sin hobby, jeg bruker definitivt mer penger på frisør og klær. nå er ikke jeg særlig fan av motorsykkel, så sånn sett hadde jeg kanskje ikke likt det. Men at han hadde brukt penger på bil er helt greit. Jeg går på konsert og har hyttetur med damegjengen. Og ingen av oss fører regnskap over hvem som bruker mest penger...
Ileus Skrevet 1. mars 2021 #19 Skrevet 1. mars 2021 Hva slags sykkel har han tenkt å kjøpe? De kommer jo i alle prisklasser, må også ha kjøredress, hjelm, hansker og sko. Vinterlagring, reparasjoner ++. Så kommer forsikring, den varierer også veldig med type sykkel. Jeg kjører selv, så kan forstå mannen din. Men han bør sette seg ned regne på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå