Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #1 Skrevet 28. februar 2021 Hvor går, sånn ca, linjen for dere for når dere konsultere partneren deres før et innkjøp? Og med konsultere mener jeg ikke spørre om lov, men alt i fra nevner at man kommer til å kjøpe inn dette til å diskutere om dette er noe dere faktisk kan ta dere råd til. Her går den ved rundt 2000 kr, for oss begge. For dyrere ting enn det, pleier vi å nevne det for den andre i det minste, men det skal bikke 10-12000 før vi begynner å diskutere om det er greit å bruke så mye penger på en ting. Anonymkode: 27644...fcf
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #2 Skrevet 28. februar 2021 Vi gjør omtrent som dere. Anonymkode: 2107f...2d1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #3 Skrevet 28. februar 2021 Bruker sjelden så mye penger på en ting men kommer an på hva det er. Vi har egne bruks- og sparekontoer så om mannen vil bruke 10 tusen på noe gjør han det uten å spørre meg nødvendigvis. Samme om jeg vil bestille en jentetur med venninne (sånn vi kunne gjøre i 2018) eneste jeg bruker større summer på. Er det noe vi må kjøpe inn til hus og hage diskuterer vi det og blir enige. Anonymkode: dd0ff...4f8
Kathrine. Skrevet 28. februar 2021 #4 Skrevet 28. februar 2021 Eg spør ikkje ( eller nevner det) dersom det gjelder klær og sko. Men møbler og sportutstyr og slike ting snakker vi om på forhånd. Mannen bruker å gi beskjed når han skal kjøpe nytt verktøy, men har aldri oppfattet det som at han spør etter aksept. Vi har god råd, så det går ikkje ut over noke anna.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #5 Skrevet 28. februar 2021 Jeg kan ikke si vi pleier å snakke om innkjøp av vanlige ting, Mannen kan fint kjøpe seg en ny vinterjakke uten å snakke med meg først, selv om den koster 4.000 kr liksom. Veldig sjelden vi kjøper ting i 10.000 kroners klassen og oppover til oss selv, da er det gjerne ting til huset og uansett om det er ny tv eller ny sofa er jo det ting vi snakker om fordi begge har noe å si på hvordan tingene skal se ut. Anonymkode: 3ae58...890
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 Vi har dårlig råd og har naturlig nok lavere grense, selv om vi ikke har noen fast sum. Det kommer helt an på om det er noe nødvendig eller bare kos eller noe imellom. Ved helt unødvendige innkjøp snakker vi som regel om det hvis det er over 3-400,-, gjerne mindre også hvis det har blitt flere småsummer den siste tiden. Er det noe vi begge vet vi må ha og jeg finner det på tilbud så kan jeg fint kjøpe det uten å snakke med mannen selv om det koster 2-3000. Men vet jeg ikke i utgangspunktet at han er enig i at vi trenger det så snakker jeg med ham først. Anonymkode: c6c11...5cd
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 Jeg diskuterer ikke slike ting med mannen, klart møbler blir noe annet da det er noe vi skal bruke sammen. Har kjøpt meg smykker, vesker og andre dyre ting uten å diskutere det med ham. Anonymkode: d56c7...a00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå