Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Mannen har jobb med god pensjonsordning. Jeg blir minstepensjonist, men vi har et nesten 10 millioner på konto og i fond +at vi har så godt som nedbetalt bolig. Som par vil vi klare oss fint. Vi har ikke behov for høyt forbruk heller, men om vi blir skilt blir det lite inntekt på meg. Nå er det imidlertid slik at jeg sansynlig vis også kommer til å arve rundt 10 millioner før jeg blir pensjonist. Mannen kommer også til å arve en del og vi har ingen planer om å skille oss. Synes dere det høres ut som om vi trenger pensjonssparing? Alle maser om det, men jeg ser ikke poenget. Vi bruker usnsett mindre penger enn vi tjener nå. Det er bare at vi ikke har en fast spareplan med månedlige utbetalinger, men hvorfir er det så viktig hvos vi uansett har penger nok? Anonymkode: 6f504...281
uhhuhher Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Isolert sett er det en klassisk kvinnefelle å ha dårligere pensjonsordning enn mannen. Ikke tenk på om du trenger det eller ikke - lag deg en god ordning av prinsipp! HVORFOR skal du ha dårligere enn mannen? Jeg lurer seriøst. 😊
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Om folk maser om det så er det jo bare å svare at dere sparer og har penger til den dagen dere blir pensjonister selv om dere ikke har en pensjonssparekonto... Vi har heller ikke det, jeg synes ikke vilkårene der er så gode i forhold til andre sparemåter, så vi sparer på andre måter. Folk har da ikke noe med det. Anonymkode: 9add4...e80
uhhuhher Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Om folk maser om det så er det jo bare å svare at dere sparer og har penger til den dagen dere blir pensjonister selv om dere ikke har en pensjonssparekonto... Vi har heller ikke det, jeg synes ikke vilkårene der er så gode i forhold til andre sparemåter, så vi sparer på andre måter. Folk har da ikke noe med det. Anonymkode: 9add4...e80 Man trenger ikke spare til pensjon i produktet "pensjonskonto". Man kan spare i madrassen om man vil. Men bare gjør det i en eller annen form.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Om du ønsker et fleksibelt forbruk så er det jo bare å passe på at du har mer enn det du vet tu trenger for å leve slik du ønsker som pensjonist. Nå vet ikke jeg veldig mye om pensjon, men om du sparer i private avtaler er de vel litt mer «bunden» til en utbetalingsplan, og til lavere rente, enn om du hadde spart de i andre former. Trygg forutsigbar og ren sparing er greit på en egen konto der du har tilgang på de etter eget behov og ønske men til ordinære rentesatser, fond/aksjer om du vil tjene mer på plasseringene uten å lide om du taper på spekuleringen.. å ha alt i fond / låst i verdier kan være både risikabelt eller vanskelig å få omgjort til kontanter ved behov. på den andre siden er det mange pensjonsavtaler som ikke gir alle verdiene over til gjenlevende part/barn/andre arvinger. Så faller en av dere fra så vil en del av oppsparte pensjonsmidler falle fra også.. Anonymkode: f2a58...7c9
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 Gjeldfri med 30 mill på bok og så lurer du på om du skal spare til pensjon? Behov for å skryte eller? Anonymkode: 284c6...96c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Gjeldfri med 30 mill på bok og så lurer du på om du skal spare til pensjon? Behov for å skryte eller? Anonymkode: 284c6...96c Nei, jeg lurer virkelig på om det er noe ved pensjonssparing som gjør at alle bør ha det. Det kunne jo være et eller annet jeg ikke har tenkt på siden alle maser om den pensjonsparingen. Til og med legen min tok det opp sist gang jeg vaf der. Anonymkode: 6f504...281
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå