Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Jeg kan rett og slett ikke fordra å få blomster. Selvsagt setter jeg pris på gesten og omtanken når jeg får av noen som ikke kjenner meg så godt, og jeg takker da varmt, men jeg skulle ønske jeg slapp å ta i mot. Jeg har inntrykk av at "alle" kvinner liker å få blomster, men er det flere som meg? Og for de som lurer: Jeg liker ikke å få blomsterbuketter fordi jeg synes det er stress (typisk å få dette når jeg er i innspurten med maten og det er fullt på kjøkkenet, og så må jeg beskjære dem, grave fram en vase osv, og deretter går det bare en ukes tid før de visner og man må kaste dem (mye gris) og vaske opp vasen, i tillegg har jeg ikke noen sted å sette dem hvor de ikke står i veien for noe), og vanlige blomster fordi jeg ikke husker å vanne dem slik at de dør. Anonymkode: 209f8...6d1
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Det er godt at det finnes en utømmelig mengde ting man kan velge å la seg plages av. Anonymkode: 48357...464
Kira Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Jeg har aldri tenkt over at noen synes det er masete/stress å få blomster. Har ofte med når jeg skal bort til noen, og det er leit å tenke på at noen kanskje ikke kan fordra det.
HeiteH Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Jeg gir heller bort en flaske vin. Elsker blomster, men syns som du at det kan være litt stress akkurat når man står og lager mat og gjestene ankommer.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Kira skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri tenkt over at noen synes det er masete/stress å få blomster. Har ofte med når jeg skal bort til noen, og det er leit å tenke på at noen kanskje ikke kan fordra det. Som sagt, jeg blir glad for omtanken 😊 Men de som kjenner meg godt nok vet at jeg ikke liker det og tar derfor ikke med blomster til meg. Mannen min kjøper av og til blomster, men da er det han som tar seg av dem også, han kjøper aldri til meg siden han vet at jeg ikke vil ha dem. HI Anonymkode: 209f8...6d1
Kira Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Som sagt, jeg blir glad for omtanken 😊 Men de som kjenner meg godt nok vet at jeg ikke liker det og tar derfor ikke med blomster til meg. Mannen min kjøper av og til blomster, men da er det han som tar seg av dem også, han kjøper aldri til meg siden han vet at jeg ikke vil ha dem. HI Anonymkode: 209f8...6d1 Så fint at du er ærlig med venner angående det, og det håper jeg mine venner også er hvis de hadde følt det sånn. Skjønner på en måte hva du mener, fordi jeg selv liker ikke vin. Og det er jo veldig vanlig å ha med på lik linje som blomster.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Det er godt at det finnes en utømmelig mengde ting man kan velge å la seg plages av. Anonymkode: 48357...464 Tenker det samme. Dersom noen sliter med dette så ligger det langt alvorligere problemer bak. Dette er toppen av isfjellet. Anonymkode: ecbd0...35b
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #8 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Jeg kan rett og slett ikke fordra å få blomster. Selvsagt setter jeg pris på gesten og omtanken når jeg får av noen som ikke kjenner meg så godt, og jeg takker da varmt, men jeg skulle ønske jeg slapp å ta i mot. Jeg har inntrykk av at "alle" kvinner liker å få blomster, men er det flere som meg? Og for de som lurer: Jeg liker ikke å få blomsterbuketter fordi jeg synes det er stress (typisk å få dette når jeg er i innspurten med maten og det er fullt på kjøkkenet, og så må jeg beskjære dem, grave fram en vase osv, og deretter går det bare en ukes tid før de visner og man må kaste dem (mye gris) og vaske opp vasen, i tillegg har jeg ikke noen sted å sette dem hvor de ikke står i veien for noe), og vanlige blomster fordi jeg ikke husker å vanne dem slik at de dør. Anonymkode: 209f8...6d1 Jeg fikk nylig roser på døren å de var ferdig snittet Var veldig fornøyd med det,for det hater jeg også å gjøre. Liker ikke egentlig heller å få blomster for selv om de har vann hele tiden så dør de etter 3 dager. Aner ikke hva jeg gjør galt. Så blir pinlig når kjæresten min kommer i neste uke å ser at de er døde. Anonymkode: 43b67...ed6
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #9 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har inntrykk av at "alle" kvinner liker å få blomster Og for de som lurer: Jeg liker ikke å få blomsterbuketter Anonymkode: 209f8...6d1 Så svært feministisk ukorrekt å tro at kvinner liker å få blomster. Kvinner bør få grillkull og tennplugger til motorsag i gave, og menn bør få rosa neglelakk og mascara. Anonymkode: a1c85...825
sug lut Skrevet 27. februar 2021 #10 Skrevet 27. februar 2021 Vet du hva, det havner på lista over ting jeg driter i, faktisk, og som ikke plager meg overhodet, på linje med alle de som påstår at de plages av å få julegaver - ta dere sammen og smil pent så har begge parter oppfylt sin sosiale forpliktelse.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #11 Skrevet 27. februar 2021 sug lut skrev (3 minutter siden): Vet du hva, det havner på lista over ting jeg driter i, faktisk, og som ikke plager meg overhodet, på linje med alle de som påstår at de plages av å få julegaver - ta dere sammen og smil pent så har begge parter oppfylt sin sosiale forpliktelse. Hvorfor kommentere i en tråd hvis man driter i trådens tema? Anonymkode: 46b06...168
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #12 Skrevet 27. februar 2021 Jeg ELSKER å få blomster! Får det dessverre meeeget sjelden. Anonymkode: 76864...94a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #13 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Hvorfor kommentere i en tråd hvis man driter i trådens tema? Anonymkode: 46b06...168 Jeg hadde gjort det hvis jeg led av oppmerksomhetsbehov. Men det er meg. Det er ikke et problem jeg har, derfor er det ikke noe jeg har for vane å gjøre heller. Anonymkode: c994e...ac8
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #14 Skrevet 27. februar 2021 sug lut skrev (30 minutter siden): Vet du hva, det havner på lista over ting jeg driter i, faktisk, og som ikke plager meg overhodet, på linje med alle de som påstår at de plages av å få julegaver - ta dere sammen og smil pent så har begge parter oppfylt sin sosiale forpliktelse. Det betyr at du er et offer for patriarkiet! Når HI skriver at "kvinner liker å få blomster" kan det bety at menn, spesielt hvite utdaterte priviligerte som pusher 50 utnytter dette og gir blomster til noen de liker. Svært nedverdigende for en kvinne i 2021. Hun trenger en mann like mye som en gullfisk trenger en sykkel, i følge et feministisk ordtak! Anonymkode: a1c85...825
sug lut Skrevet 27. februar 2021 #15 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Hvorfor kommentere i en tråd hvis man driter i trådens tema? Anonymkode: 46b06...168 Men du misforstår jo som vanlig. Jeg driter ikke i trådens tema. Jeg driter i om verten ikke liker blomster.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #16 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det betyr at du er et offer for patriarkiet! Når HI skriver at "kvinner liker å få blomster" kan det bety at menn, spesielt hvite utdaterte priviligerte som pusher 50 utnytter dette og gir blomster til noen de liker. Svært nedverdigende for en kvinne i 2021. Hun trenger en mann like mye som en gullfisk trenger en sykkel, i følge et feministisk ordtak! Anonymkode: a1c85...825 Vi har fått med oss at du er bitter på feminister for at du ikke får pult. Anonymkode: c994e...ac8
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #17 Skrevet 28. februar 2021 Aldri gi bort blomster uten å gi dem ferdig i vase, spesielt ikke når du gir dem til noen som er vertinne. Da blir det mye mas. Anonymkode: 6fc89...300
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #18 Skrevet 28. februar 2021 Jeg liker ikke å få blomster, av to grunner: 1) jeg blir trist av å tenke på at de skal dø for at jeg skal ha noe fint å se på, og 2) jeg har katter som eter på alt de kommer over, så for å unngå at de blir forgiftet så setter jeg vasen med blomstene i dusjen. Nå har jeg heldigvis sjelden besøk som krever gaver, men mine venner vet om hvordan jeg føler så de kommer heller med vin eller andre gaver. Anonymkode: 19708...aeb
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #19 Skrevet 28. februar 2021 Jeg er ikke så glad i avskårne blomster. De står for kort tid. Oppsatt er hyggelig. Anonymkode: 2c591...dfc
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #20 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg hadde gjort det hvis jeg led av oppmerksomhetsbehov. Men det er meg. Det er ikke et problem jeg har, derfor er det ikke noe jeg har for vane å gjøre heller. Anonymkode: c994e...ac8 Hvilket behov har man når man føler at man må kommentere på andres kommentarer 🙄 Anonymkode: 48357...464
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #21 Skrevet 28. februar 2021 sug lut skrev (9 timer siden): Vet du hva, det havner på lista over ting jeg driter i, faktisk, og som ikke plager meg overhodet, på linje med alle de som påstår at de plages av å få julegaver - ta dere sammen og smil pent så har begge parter oppfylt sin sosiale forpliktelse. Jeg skriver da klart og tydelig at jeg smiler pent og takker. Det var ikke det jeg lurte på heller, men om flere egentlig ikke liker å motta blomster. HI Anonymkode: 209f8...6d1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #22 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Aldri gi bort blomster uten å gi dem ferdig i vase, spesielt ikke når du gir dem til noen som er vertinne. Da blir det mye mas. Anonymkode: 6fc89...300 Men hva i alle dager skal jeg gjøre med alle vasene da? 😅 HI Anonymkode: 209f8...6d1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #23 Skrevet 28. februar 2021 Syns det er koselig med blomster, men liker ikke å få dyre blomster. Kjøp heller en bukett med roser på Europris til 50 kr enn en bukett til 350 på en blomsterbutikk. De dør relativt raskt hjemme hos meg, og syns det er fryktelig bortkasta med dyre blomster. Ikke står de noe lenger de fra blomsterbutikk heller. Anonymkode: 69997...d0a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #24 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg skriver da klart og tydelig at jeg smiler pent og takker. Det var ikke det jeg lurte på heller, men om flere egentlig ikke liker å motta blomster. HI Anonymkode: 209f8...6d1 Du er en av få. 😂 Anonymkode: 5f05a...0eb
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #25 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg kan rett og slett ikke fordra å få blomster. Selvsagt setter jeg pris på gesten og omtanken når jeg får av noen som ikke kjenner meg så godt, og jeg takker da varmt, men jeg skulle ønske jeg slapp å ta i mot. Jeg har inntrykk av at "alle" kvinner liker å få blomster, men er det flere som meg? Og for de som lurer: Jeg liker ikke å få blomsterbuketter fordi jeg synes det er stress (typisk å få dette når jeg er i innspurten med maten og det er fullt på kjøkkenet, og så må jeg beskjære dem, grave fram en vase osv, og deretter går det bare en ukes tid før de visner og man må kaste dem (mye gris) og vaske opp vasen, i tillegg har jeg ikke noen sted å sette dem hvor de ikke står i veien for noe), og vanlige blomster fordi jeg ikke husker å vanne dem slik at de dør. Anonymkode: 209f8...6d1 Tenker det samme som deg. Greit nok når mannen kjøper med og setter i vase, men fortsatt ikke noe sted å ha dem og så dør de. Elsker planter da, som lever. Anonymkode: 4e0a0...0a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå