Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Han blir så sint, han slår, river i klær, kaller meg stygge ting. Det skjer hvis goder blir tatt bort etter advarsel selvsagt. Venter på å få legetime i forhold til medisindosering. Han er 9 år. Har 25 mg Medikinet kapsler morgon og 10 mg tbl ettermiddag og Melatonin 2 mg kveld. Medisin har ikke den effekten som tidligere, har gått på samme dose i kanskje snart to år. Skulle ønske vi hadde bittelitt avlastning. Tårene sitter løst. Anonymkode: 453c4...3b9
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Har og søsken på 11 og 6 år. Anonymkode: 453c4...3b9
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Kan ikke dere søke om avlastning gjennom kommunen siden han har adhd? Noen i familien som har mulighet til å ha han på overnatting en gang i blant? Mange klemmer til deg❤️ Anonymkode: 1ec08...87a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Jeg føler med deg. Her har vi to i hus med ADHD, og to uten, og det er og har vært utmattende til tider. Og da har ikke våre hatt atferdsvansker heller, men bare den konstante andspentheten man går rundt med er jo slitsom. Jeg er drittlei innimellom, men så blir det jo heldigvis bedre med årene. Vår eldste er 18 år nå, og forskjellen fra da han var 9 år er himmelstor. Nå er han egentlig ganske rolig (litt rastløs og blir fort lei, da) og forholdsvis fornuftig. Anonymkode: d98eb...678
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Kan ikke dere søke om avlastning gjennom kommunen siden han har adhd? Noen i familien som har mulighet til å ha han på overnatting en gang i blant? Mange klemmer til deg❤️ Anonymkode: 1ec08...87a Liten kommune så lite tilbud. Må på en måte nesten ordne det selv, og de vokser ikke på trær. Er nabo med farmor og farfar men de har hatt på overnatting kanskje kun 2-3 netter, så lite hjelp der. Takk ❤️ Anonymkode: 453c4...3b9
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 Ville tatt en vurdering på medisiner. Mulig han må øke eller bytte type. Be om emosjonsfokusert kurs for dere foreldre, fungerer veldig bra. Anonymkode: 58523...1f1
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ville tatt en vurdering på medisiner. Mulig han må øke eller bytte type. Be om emosjonsfokusert kurs for dere foreldre, fungerer veldig bra. Anonymkode: 58523...1f1 Emosjonsfokusert kurs? Holdes det overalt? Anonymkode: 453c4...3b9
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #8 Skrevet 27. februar 2021 Min 10 åring ble et vrak på Medikinet. Det fungerte fint i starten, men han ble mer aggressiv og fikk større vansker med å håndtere følelsene sine etter å ha gått på medisin en stund. Medisin kan gi psykiske bivirkninger, men de kommer gjerne etter en stund og ikke med en gang. Barnet mitt kunne f.eks brase ut i gråt for ingenting (gråter aldri ellers), fikk voldsomme aggressive reaksjoner, ble depressiv og fikk angst. I samråd med lege måtte vi prøve perioder på og av medisin for å sjekke om det faktisk var bivirkninger. Da han sluttet ble han seg selv igjen. Slike reaksjoner fikk vi ingen kjennskap til fra legen på bup, men det står om det i pakningsvedlegget. Bare ment som et tips altså. Sønnen min tålte ingen medisiner selv i små doser, så han bruker ikke medisin lengre. Kanskje kan en annen type være bedre for barnet ditt? Anonymkode: c6fdc...34f
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 Hei! Her har vi to med adhd og en uten. Det har innimellom vært så slitsomt at det er fristende å bare gi opp. Men husk at det kan snu! Da vi fant riktig medisin og dose her, var det som å få to nye barn. Freden senker seg i huset. Mitt råd er å få en ny vurdering av medisinen. Søk også om støttekontakt og avlastning vis kommunene eller barnevernet. Vi hadde støttekontakt en ettermiddag i uken da det stod på som værst, og den pustepausen holdt oss oppe. Kommunen kan ikke gjemme seg bak at det er en liten kommune og at du må ordne avlastning selv! Norske lover gjelder i alle kommuner. Trenger dere avlastning for å ivareta barnet og klare å være gode foreldre med litt overskudd, så skal dere få det! Anonymkode: ad4b8...5fb
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Liten kommune så lite tilbud. Må på en måte nesten ordne det selv, og de vokser ikke på trær. Er nabo med farmor og farfar men de har hatt på overnatting kanskje kun 2-3 netter, så lite hjelp der. Takk ❤️ Anonymkode: 453c4...3b9 Kommunen kan ikke gi avslag pga de er en liten kommune, ofte er det lettere å finne avlaster selv også får de betalt av kommunen, har dere noen som kunne tenkt seg å vært avlastningshjem en helg i mnd F.eks? Dere kan ha rett på avlastning ref helse og omsorgstjenesteloven. Anonymkode: 1ec08...87a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2021 #11 Skrevet 28. februar 2021 Søk avlastning. Kommunen må søke og finne noen. Mange med adhd har lite effekt av medisiner. Dessverre. Min gutt er en av de. Det jeg trenger aller mest er avlastning. Det han trenger aller mest er rutiner og struktur. Anonymkode: 0ae51...137
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå