Gå til innhold

For å ha et godt forhold..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke viktig med god kommunikasjon? Prate med partneren om sinne innerste tanker og følelser?  Tørre å si ifra hva som plager deg? Komme til løsninger sammen osv? Planlegge sammen?  Drømme sammen?  Er ikke det limen i et forhold?

I stedet for å gå rundt å bære på ting? Bli såret og bli sur på den andre pga en misforståelse..

Anonymkode: c5a25...b85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både ja og nei. Ikke alt jeg forteller til min mann nettopp fordi jeg ikke ønsker noen diskusjon om saken , når jeg kommer til å gjøre som jeg selv vil like vel.

Anonymkode: a256b...f1f

Skrevet

Både og, det er ikke sånn at en partner må dele alt hele tiden. Men til en viss grad selvfølgelig, og om noen blir sur og såret over en misforståelse så må jo den oppklares også går man videre.

Anonymkode: ddb4e...c76

Skrevet

Innerste tanker og følelser!? Nei, han sovner nok lenge før vi når inn dit.. 

Anonymkode: 91a7d...30a

Skrevet

I en ideel verden kanskje, men slik er det jo som oftest ikke.

Anonymkode: 43a25...852

Skrevet

Jeg bruker venninner til slikt. Mannen er ikke på samme planet.

Anonymkode: fe083...ed4

Skrevet

Jo, jeg mener at kommunikasjon er den aller viktigste nøkkelen i et forhold. Jeg måtte kysse noen frosker før jeg fant den rette for meg, og det er utrolig hvor «lett» et forhold føles når alt stemmer, vi er på samme bølgelengde og er rå på kommunikasjon.

Når det er sagt så trodde ikke jeg at det gikk an å oppleve. Måtte bli «voksen» før jeg faktisk fant ham og skjønte hvordan et forhold skal være. Det fine med å ha kysset disse froskene i forkant er at jeg er takknemlig for vårt forhold hver eneste dag, og når jeg ikke tror det kan bli bedre så blir det likevel enda bedre.

Anonymkode: c8811...89e

Skrevet

Jo, jeg tror det er nøkkelen. Vi har vært sammen i 24 år nå, og kommunikasjon, sammen med litt raushet, tålmodighet, ærlighet og selvfølgelig kjærlighet, tror jeg er det viktigste i et forhold. 

Kommunikasjon trenger dog ikke å være at man forteller partneren alt av innerste følelser eller alt man tenker, slik noen over her ser ut for å tro. Kommunikasjon i et forhold handler mer om å gi beskjed når man ikke har det bra, når man er usikker på noe eller misfornøyd med noe i forholdet, eller for å avtale ting, dele ting fra dagen osv. Og på en ordentlig og respektfull måte. Jeg er helt enig med deg HI, og blir stadig forbauset over den manglende kommunikasjonen en del her ser ut for å ha med partneren sin. Ja, ikke bare partneren, men venninner, naboer osv. Det er jo bare å bruke ordene sine? 

Anonymkode: 6495c...b07

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Jo, jeg tror det er nøkkelen. Vi har vært sammen i 24 år nå, og kommunikasjon, sammen med litt raushet, tålmodighet, ærlighet og selvfølgelig kjærlighet, tror jeg er det viktigste i et forhold. 

Kommunikasjon trenger dog ikke å være at man forteller partneren alt av innerste følelser eller alt man tenker, slik noen over her ser ut for å tro. Kommunikasjon i et forhold handler mer om å gi beskjed når man ikke har det bra, når man er usikker på noe eller misfornøyd med noe i forholdet, eller for å avtale ting, dele ting fra dagen osv. Og på en ordentlig og respektfull måte. Jeg er helt enig med deg HI, og blir stadig forbauset over den manglende kommunikasjonen en del her ser ut for å ha med partneren sin. Ja, ikke bare partneren, men venninner, naboer osv. Det er jo bare å bruke ordene sine? 

Anonymkode: 6495c...b07

JA! Det var akkurat det jeg mente. Jeg tror det er avgjørende. Jeg mente ikke nødvendigvis bokstavelig alt jeg tenker inne i hodet mitt. Tusen takk for god forklaring 💕

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jo, jeg mener at kommunikasjon er den aller viktigste nøkkelen i et forhold. Jeg måtte kysse noen frosker før jeg fant den rette for meg, og det er utrolig hvor «lett» et forhold føles når alt stemmer, vi er på samme bølgelengde og er rå på kommunikasjon.

Når det er sagt så trodde ikke jeg at det gikk an å oppleve. Måtte bli «voksen» før jeg faktisk fant ham og skjønte hvordan et forhold skal være. Det fine med å ha kysset disse froskene i forkant er at jeg er takknemlig for vårt forhold hver eneste dag, og når jeg ikke tror det kan bli bedre så blir det likevel enda bedre.

Anonymkode: c8811...89e

Så heldig du er 💕 Er sånn det skal være ja. Hvor gammel var du da du traff han da?

Skrevet

Her har ikke mannen forståelse for hverken egne eller andres dype følelser og tanker. Der er ikke noe galt med han, men han forstår ikke hvordan eller hvorfor en skal snakke om slikt, når en bare kan fortelle hvordan en ønsker ting skal være. 

av og til er det helt greit, andre ganger kunne jeg ønske han sto litt strkere på sitt å gav meg litt mer motstand.. jeg bestemmer 98% av alle betydelige avgjørelser fordi jeg er en «bedre tenker og analyserer» som han sier.. dette er noe som irriterer meg veldig, men som oftest er det jeg som har de beste løsningene på ting. De tingene han tar avgjørelser på blander ikke jeg meg inn i, med vilje... 

Anonymkode: d96ea...e07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...