Gå til innhold

Kul i brystet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet en kul i brystet, som ikke er vond. Var til legen å han sjekket kulen med ul. Den er litt over 2 cm i diameter. Er henvist til sykehuset. 

Noen her som har funnet kul, å kan fortelle sin opplevelse/hva som sjedde videre. 

Anonymkode: 727fd...30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppdaget kul i brystet for et par år siden. Jeg ble henvist til pakkeforløp mistenkt kreft og var inne og tok mammografi og biopsi. Resultatet viste fibromatose, det er ikke noe farlig. Det er bra at du er henvist til sykehuset, det er viktig å få sjekket kulen. Prøv å senke skuldrene og tenk på at de fleste kuler i bryst er ufarlige. 

Anonymkode: 5ba63...276

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg oppdaget kul i brystet for et par år siden. Jeg ble henvist til pakkeforløp mistenkt kreft og var inne og tok mammografi og biopsi. Resultatet viste fibromatose, det er ikke noe farlig. Det er bra at du er henvist til sykehuset, det er viktig å få sjekket kulen. Prøv å senke skuldrene og tenk på at de fleste kuler i bryst er ufarlige. 

Anonymkode: 5ba63...276

Takk for svar. Skal på mammografi å ul, å tenkte å be om biopsi uansett om legen sier kulen er ufarlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar. Skal på mammografi å ul, å tenkte å be om biopsi uansett om legen sier kulen er ufarlig. 

Tror de tar biopsi uansett. 

Jeg hadde kul i brystet.  Mammografi og ul, de trodde det var en ufarlig kul, tok biopsi. Helt ufarlig.  

Skrevet

Jeg fant to kuler i brystet som viste seg å være cyster. De ble tappet og det var det. Det store flertall av kuler i brystet er ufarlige. 

Anonymkode: ec12c...791

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fant to kuler i brystet som viste seg å være cyster. De ble tappet og det var det. Det store flertall av kuler i brystet er ufarlige. 

Anonymkode: ec12c...791

Så bra at det ikke var noe farlig 👍

Skrevet

Mamma fant en kul og det viste seg å være en fettkul tror jeg, var ikke kreft ihvertfall. Men de sjekker alle kuler og det er jo bra.

Lykke til.

Anonymkode: 6c337...2b4

Skrevet

Venninna mi fant kul, var cyste, ufarlig.

Anonymkode: 39bff...2bf

Skrevet

Hadde fibroadenom - ufarlig

Anonymkode: f8ce9...dc3

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hadde fibroadenom - ufarlig

Og ul, mammografi og biopsi. Valgte å fjerne denne da den var nesten 4 cm. 

lå rett bak brystvorten og de kuttet rundt denne. Ser helt fint ut nå 5 mnd etterpå. 

Skrevet

Hei. Jeg måtte nylig gjennom mammografi og ultralyd pga jeg hadde kjent en klump/endring i brystet. Var heldigvis ikke noe farlig, kun litt «betent» kjertel som var hormonrelatert. Har flere venninner som har vært nødt til å ta mammografi/ultralyd og biopsi, hvor det ikke har vært noe farlig! 

Anonymkode: a2bba...cf0

Skrevet

Jeg hadde det og det var kreft. Men er frisk i dag. De er blitt utrolig gode på å behandle brystkreft. Så selv om det skulle være det, er du i gode hender og prognosene er svært gode.. 

Anonymkode: 991d5...287

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Har funnet en kul i brystet, som ikke er vond. Var til legen å han sjekket kulen med ul. Den er litt over 2 cm i diameter. Er henvist til sykehuset. 

Noen her som har funnet kul, å kan fortelle sin opplevelse/hva som sjedde videre. 

fant 3 kuler og har påvist kreft, skal nå snart få vite om det er spredning....

Anonymkode: 46e44...06d

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde det og det var kreft. Men er frisk i dag. De er blitt utrolig gode på å behandle brystkreft. Så selv om det skulle være det, er du i gode hender og prognosene er svært gode.. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

fant 3 kuler og har påvist kreft, skal nå snart få vite om det er spredning....

Anonymkode: 46e44...06d

Hadde dere funnet kuler før undersøkelsene, eller ble det funnet på mammografi? 

Anonymkode: d2a17...ef2

Skrevet

Søskensbarnet mitt opplevde det. Var en ufarlig kul. Søsteren min opplevde det også, det var dessverre kreft.

Lykke til!

Anonymkode: fad59...709

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hadde dere funnet kuler før undersøkelsene, eller ble det funnet på mammografi? 

Anonymkode: d2a17...ef2

Jeg kjente kul før undersøkelsen, men den kjentes avlang og området var faktisk vondt. Føltes som om det var betent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...