Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Får dere skrevet av momsen på alt dere kjøper fra utlandet? Mye av det jeg trenger finnes ikke i Norge, så jeg må handle fra USA. Anonymkode: 15d6b...3c0
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Får dere skrevet av momsen på alt dere kjøper fra utlandet? Mye av det jeg trenger finnes ikke i Norge, så jeg må handle fra USA. Anonymkode: 15d6b...3c0 Både ja og nei. Når du importerer varer, vil du få et påslag og så et fradrag. Hver mnd kommer et sammendrag over det som er deklarert i innboksen i Altinn. Denne sjekkes mot deklarasjoner og skal spores til faktura. I praksis skal du da legge inn denne summen i post 9 og momsen til fradrag i post 17 i oppgaven. Post 9 legger på innførselsmoms, post 17 trekker den fra igjen (ved 25%) Stort sett går denne i null. Anonymkode: fbe67...66c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 Husk også at det er forskjell på toll og moms... Anonymkode: b1625...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå