Gå til innhold

Har du tips mot tanker som kverner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn som virkelig sliter. Det er opprettet 9a-sak for ham, og statsforvalteren er inne i bildet. Det er snakk om grov mobbing, selvskading og selvmordsforsøk. Vi har kjempet og kjempet for ham. Jeg er så inderlig sliten. Samtidig får jeg så dårlig samvittighet, for han har det hundre ganger verre. Jeg forstår ikke at han kommer seg opp på beina. Nå har det vært en ny hendelse i dag. Han sover heldigvis, og da kan jeg slippe tårene løs. Jeg prøver å sove, og har tatt to sovetabletter (har fått av legen på grunn av lange perioder uten søvn), men tankene spinner sånn at jeg blir gal. Mannen sover på sofaen utenfor rommet til barnet for å holde ham trygg og være sikker på at han ikke skader seg. Hva gjør du for å slippe unna tankespinn når verden raser? Jeg vet alt blir verre på natten, men jeg klarer ikke å stoppe tankene eller lede dem over på noe annet. 

Anonymkode: 3fa45...e3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ligge på siden, hold en finger på høyre side av nesen slik at du kun puster igjennom det venstre neseboret. Og så vil jeg bare gi deg en god klem❤️. Det høres veldig tøft ut. 

Anonymkode: 71f5c...ac1

Skrevet

Jeg håper dere har kontakt med støttegrupper og hjelp for pårørende slik at dere har noen å snakke med. Det som hjelper en del ved tankekjør er pusteteknikker. Jeg fikk god hjelp av å puste dypt og litt saktere. Det roer kroppen og med det ble tankene roet og jeg fikk sove. 

Høres ut som dere har en veldig tøff hverdag. Klem til dere ❤️

Anonymkode: 666de...709

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...