Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Tok koronavaksine i går. Kjente på morgenen da jeg skulle dra på jobb i dag at jeg var litt "rar". Men, har vært på jobb i dag. Har tatt litt Paracet utover dagen pga muskelverk. Formen har vært ok, men litt ekstra sliten. Nå i kveld begynte det igjen å verke i muskler og kjente meg slapp. Tok Paracet, og begynte å svette som en gris, så sikkert litt feber. Formen er ikke på topp, men grei nok. Skal på jobb i morgen tidlig. Kan jeg dra på jobb med slike symptomer når dette ganske så sikkert kommer av vaksinen? Jobber på sykehjem. Har ingen mistanke om korona. Er lite smitte her jeg bor. Anonymkode: 178d0...45b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Det er flere historier hvor folk er blitt smittet rett før de fikk vaksinen og dermed utvikler sykdom, så du burde holdt deg hjemme i dag også. Hold deg hjemme til du er symptomfri og ring koronatelefonen om du bør testes eller ei. Anonymkode: 5f96d...2bd
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Det er flere historier hvor folk er blitt smittet rett før de fikk vaksinen og dermed utvikler sykdom, så du burde holdt deg hjemme i dag også. Hold deg hjemme til du er symptomfri og ring koronatelefonen om du bør testes eller ei. Anonymkode: 5f96d...2bd Jeg snakket med leder i dag som syns det var helt ok at jeg var på jobb. Hi Anonymkode: 178d0...45b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #4 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg snakket med leder i dag som syns det var helt ok at jeg var på jobb. Hi Anonymkode: 178d0...45b Men, da merket jeg ikke så veldig mye, det skal sies. Har kommet noe mer utover dagen i dag, men føler meg ikke spesielt dårlig. Vi har liksom ikke fått noen retningslinjer på hva vi skal gjøre etter vaksinasjon hvis vi blir reduserte i formen, men kan klare å gjennomføre jobb... Hi Anonymkode: 178d0...45b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #5 Skrevet 25. februar 2021 Er også nettopp vaksinert, og jeg ble skikkelig dårlig. 39 i tp og vondt i absolutt hele kroppen, spesielt hode, nakke, øyne. Grusomt! Skal egentlig på jobb i morgen også, men det er helt utelukket. Anonymkode: 9fd8a...32c
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #6 Skrevet 25. februar 2021 Jeg som også jobber på sykehjem mener at du kan på jobb om du føler deg i form til det. Vaksinen inneholder ikke levende virus og gjør deg derfor ikke smittsom. God bedring 😃 Anonymkode: 3eeba...026
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #7 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg som også jobber på sykehjem mener at du kan på jobb om du føler deg i form til det. Vaksinen inneholder ikke levende virus og gjør deg derfor ikke smittsom. God bedring 😃 Anonymkode: 3eeba...026 Den vaksinen helsearbeidere får, forhindrer ikke videreføring av smitte. Den funker kun mot alvorlig korona-sykdom. Moderna og pfeizer beskytter mot videre smitte. Men den gis til eldre på sykehjem. Hvis HI mistenker at hun er syk (altså ikke bare bivirkning) skal man teste seg. Dette høres jo definitivt ut som bivirkning, da. Anonymkode: 9fd8a...32c
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #8 Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Den vaksinen helsearbeidere får, forhindrer ikke videreføring av smitte. Den funker kun mot alvorlig korona-sykdom. Moderna og pfeizer beskytter mot videre smitte. Men den gis til eldre på sykehjem. Hvis HI mistenker at hun er syk (altså ikke bare bivirkning) skal man teste seg. Dette høres jo definitivt ut som bivirkning, da. Anonymkode: 9fd8a...32c Ingen beskytter mot å smitte videre. Jeg jobber på sykehus. Vi fikk pfeizer. Anonymkode: c6280...669
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #9 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Ingen beskytter mot å smitte videre. Jeg jobber på sykehus. Vi fikk pfeizer. Anonymkode: c6280...669 Pfaizer og Moderna, som er mRNA-vaksiner, hindrer videre smitte i større grad enn AstraZeneca. Som gis til helsepersonell. Derfor har Norsk Sykepleierforbund bedt FHI å revurdere bruken av Astra zeneca til helsepersonell. Anonymkode: 9fd8a...32c
Nr4snart Skrevet 26. februar 2021 #10 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Den vaksinen helsearbeidere får, forhindrer ikke videreføring av smitte. Den funker kun mot alvorlig korona-sykdom. Moderna og pfeizer beskytter mot videre smitte. Men den gis til eldre på sykehjem. Hvis HI mistenker at hun er syk (altså ikke bare bivirkning) skal man teste seg. Dette høres jo definitivt ut som bivirkning, da. Anonymkode: 9fd8a...32c Har du sett på smittetall utviklingen i England? De vaksinerer med Astra Z. Tallene går rett nedover 👍
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #11 Skrevet 26. februar 2021 Anbefaler de ikke at man holder seg i ro 1-2 dager etter vaksinering? Anonymkode: 97e26...fd0
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #12 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Pfaizer og Moderna, som er mRNA-vaksiner, hindrer videre smitte i større grad enn AstraZeneca. Som gis til helsepersonell. Derfor har Norsk Sykepleierforbund bedt FHI å revurdere bruken av Astra zeneca til helsepersonell. Anonymkode: 9fd8a...32c Hvorfor sier du at helsepersonell får AZ? Anonymkode: c6280...669
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #13 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor sier du at helsepersonell får AZ? Anonymkode: c6280...669 Ikke meg du spør, men de fleste får AZ. Hvert fall her jeg bor. Noen ytterst få får pfeizer. Det er nok forskjellig praksis rundt om i landet. Anonymkode: be694...a65
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #14 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor sier du at helsepersonell får AZ? Anonymkode: c6280...669 Alt helsepersonell her og får AZ... Anonymkode: 98a4a...3fd
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #15 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Alt helsepersonell her og får AZ... Anonymkode: 98a4a...3fd Vi fikk Pfeizer. Men det var i begynnelsen av januar. Anonymkode: c6280...669
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2021 #16 Skrevet 26. februar 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Vi fikk Pfeizer. Men det var i begynnelsen av januar. Anonymkode: c6280...669 Ja, men så har de vel oppdaget at AZ ikke virker like bra på de over 65 så da gir de det til helsepersonell isteden. Leste jeg et sted... Anonymkode: 98a4a...3fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå