Gå til innhold

Hadde dere tatt jobben eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber nå som dagmamma å stortrives :) Men jeg bruker ca 2 timer hver vei pga jeg må ta to busser,rushtrafikk og litt venting på buss. Nå har jeg fått tilbud om en dagmammajobb fra 1.april å da hadde jeg bare hatt 15 minutter til jobb!

Har selv ett barn på 9 år så hadde jo fått mer tid med han da. Men hun jeg jobber for nå er gravid å har termin i slutten av mai,så om jeg sier opp så må de finne en ny dagmamma som de bare trenger 1- 1 1/2 måned. Kjenner jeg får dårlig samvitighet av tanken på det,men sier jeg nei til den andre jobben så står jeg arbeidsledig fra mai.Hva hadde dere gjort? Sånn det er nå så kan ikke sønnen min gå på fritidsaktiviteter ettersom jeg ikke er hjemme før 17.00 om dagene. I en nye jobben hadde jeg vært hjemme til 15.30.

Anonymkode: cc2b1...899

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må selvfølgelig ta den jobben du har fått tilbud om. Kjedelig for de du jobber for i dag, men de også forstår at du tross alt må prioritere å ha jobb, at du ikke kan ta hensyn til hva som er praktisk for dem og ikke. De har ansvar for sitt barn.

Når ditt barn i tillegg får så mange andre fordeler av at du bytter jobb, da er det ingen tvil.

Dette er ikke vanskelig en gang ;)

Anonymkode: 56a7b...d14

Skrevet

Du tek den nye jobben. Det er sjølvsagt trist for dei du jobbar for no. Men om det var eg som var arbeidsgjevar hadde eg skjønt deg veldig godt, og eg hadde skamma meg litt om du gjekk glipp av ny jobb nærmare heime og av lenger varigheit. 

Men, kva slags arbeidskontrakt har du? Det er jo vanlegvis 3 mnd oppseiingstid? 

Skrevet
Syngensang skrev (Akkurat nå):

Du tek den nye jobben. Det er sjølvsagt trist for dei du jobbar for no. Men om det var eg som var arbeidsgjevar hadde eg skjønt deg veldig godt, og eg hadde skamma meg litt om du gjekk glipp av ny jobb nærmare heime og av lenger varigheit. 

Men, kva slags arbeidskontrakt har du? Det er jo vanlegvis 3 mnd oppseiingstid? 

Vi har 1 måneds oppsigelse :)

Skrevet

Då er ikkje det noko problem👍😁. Håpar du tek den nye jobben😊

Skrevet

Ta den nye jobben!!

Anonymkode: 67bff...406

Skrevet

Det er vel ikke så mye å lure på?

Anonymkode: bbd21...3ae

Skrevet

Ehh om de trenger ny dagmamma i bare 1,5 mnd, så vil jo du da uansett måtte bytte jobb. 

Så ja, så klart du bytter jobb. 

Anonymkode: 9bd4d...19c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ehh om de trenger ny dagmamma i bare 1,5 mnd, så vil jo du da uansett måtte bytte jobb. 

Så ja, så klart du bytter jobb. 

Anonymkode: 9bd4d...19c

Har jo jobber der i mange månender allerede da. Men siden hun er gravid så vil hun bare trenge dagmamma ut april eller maks i begynnelsen av mai.

Skrevet

Kan du passe barna hjemme hos deg, og på den måten passe begge en periode?

Anonymkode: c7eec...47b

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kan du passe barna hjemme hos deg, og på den måten passe begge en periode?

Anonymkode: c7eec...47b

Foreldrene har ikke bil så da måtte de også ha tatt buss 2 timer hver vei.

Skrevet

Bytt jobb 

Anonymkode: 37a2c...6e8

Skrevet

Ingenting å lure på. Du kan ikke risikere å stå arbeidsledig i mai. Det har du ikke "lov" til når du har barn og  mulighet for ny jobb. 

Anonymkode: 2068b...a4b

Skrevet

Sånn jeg ser det har du ikke noe annet valg enn å ta den nye jobben, du kan jo ikke risikere å stå arbeidsløs i mai fordi du ønsker å være snill mot nåværende arbeidsgiver...

Anonymkode: e7912...e12

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Sånn jeg ser det har du ikke noe annet valg enn å ta den nye jobben, du kan jo ikke risikere å stå arbeidsløs i mai fordi du ønsker å være snill mot nåværende arbeidsgiver...

Anonymkode: e7912...e12

Nei du har nok rett. Føles bare ekstra slemt ettersom det ikke er så lenge til fødselen,men jeg bør jo tenke på hva som er best for mitt barn også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...