Gå til innhold

Hvordan få venner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..i ‘voksen alder’?

Jeg blir 30 år i år, venter barn nr 2. Mine venninner har blitt mer og mer borte, da ingen andre i min krets har barn! Så kjenner på en ensomhet, hva gjelder vennskap!! Jeg elsker å være mamma, men skulle gjerne hatt noen å prate med på telefon, ta en kaffe eller et vinglass med en kveld, eller bare gå en tur.. (Skal selvsagt ikke drikke vin eller alkohol på en god stund nå da😂)

Personlig er jeg ganske sjenert! Er ikke den som tar kontakt med fremmede, eller tør å snakke høyest rundt folk jeg ikke kjenner. Må liksom ‘bli snakket til’, før jeg klarer å åpne meg.. Prøver å jobbe med dette!! 
Rundt mine venner er jeg veldig pratsom, elsker å tulle og tøyse, liker å invitere til middager, lunsj og filmkvelder. Stort sett jeg som steller i stand, blir sjeldent invitert til andre.. 

Men skulle gjerne utvidet nettverket litt. Kanskje finne et menneske som bryr seg, spør hvordan JEG har det eller generelt tar seg tid til å møte meg i ny og ne... Noen som har skapt slike nære relasjoner i litt høyere alder?? Og hvor møter man de? 🙂

Hilsen håpefull!!

Anonymkode: f3c34...4cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mange vennesider på face :)

Anonymkode: 3e60a...63a

Skrevet

Jeg fikk gode venner gjennom barselgruppe og åpen barnehage. Og naboer jeg snakket ekstra mye med. 

Anonymkode: 39a55...580

Skrevet

Gratulerer med graviditeten ❤️ Det er ikke alltid så enkelt å få venner i voksen alder, og hele Covid19-situasjonen gjør det ikke lettere. Vi får håpe at det roer seg. Helsestasjonen setter opp barselgrupper, og åpen barnehage er flott - slik hun over her skriver. Dette er en fin arenaer for å bli kjent med nye mennesker. Om du har overskudd er det heller ikke dumt å engasjere seg i foreldreutvalg i barnehage/FAU på skolen til eldstemann for å bli kjent med folk. Hva med å melde seg på et kurs eller inn en lokal forening som Ladie’s Circle, det lokale historielaget eller sanitetsforeningen? 😊

Skrevet (endret)

Jeg har fått de fleste av mine beste venner i voksen alder ❤️ Fra jobb, fra å være trener for barna mine, her (dib) var jeg med i lokal barselklubb, gjennom FAU og andre frivillige verv har vært med på å bli kjent med flere. Startet med idrett igjen i voksen alder, fått fler venner gjennom idretten. 

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Hei, og takk for mange gode råd!!
Jeg har drevet med idrett i 15 år, både fotball og håndball. Men ender alltid `utenfor`. Jeg elsker idrett, gjør det kjempebra, men får ingen venner på arenaen.. Og mtp åpen bhg så er det heller ingen som prater til meg, og jeg klarer aldri å starte en samtale med noen! Så det gjør det hele vanskelig..

Jeg tenker i alle fall å bli trener for min datter, om hun velger fotball eller håndball. 🙂 Så kanskje det kan gi noen frukter!! Ellers har jeg fått et par venninner via barselgruppen vi stiftet for noen år siden. Dog ikke så nære venner som jeg skulle ønske, men dette er definitivt relasjoner jeg virkelig jobber med for at skal blomstre litt mer :)))

Vi skal flytte til mitt barndomssted ila sommeren, så får håpe det er folk på vår alder der som jeg kanskje blir kjent med.

Anonymkode: f3c34...4cc

Skrevet

Jeg har i voksen alder fått venner på jobb, blant foreldre på barnas skole/barnehage, naboer og fritidsaktiviteten min. Det fordrer likevel initiativ fra eget hold. Man må by på seg selv, ta kontakt og kaste seg litt uti det. 

Anonymkode: 6d5c0...9b8

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har i voksen alder fått venner på jobb, blant foreldre på barnas skole/barnehage, naboer og fritidsaktiviteten min. Det fordrer likevel initiativ fra eget hold. Man må by på seg selv, ta kontakt og kaste seg litt uti det. 

Anonymkode: 6d5c0...9b8

Viktig poeng som jeg glemte, du må ta litt initiativ selv også. 

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Har truffet mange av mine beste venner her inne, men det var da for det første via barselgrupper, og for det andre var det da fortsatt interessante folk stort sett skrev med nick og man ble kjent. Nå har vi holdt sammen i femten år, snart, møtes utenfor nett noen ganger i året og snakkes jevnlig ellers.

Anonymkode: 346db...ec0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...