Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 Jeg er ei kjerring midt i 40 årene. Det vil jo si at jeg strengt tatt skulle vært voksen, men stort sett ser det desverre ikke slik ut i klesstilen. I det siste har jeg gått ned ca 20 kg og da er tiden moden for utskifting i garderoben. Det gir jo muligheter for å kunne bli litt mer voksen i klesvalg. Men når jeg er i butikker/søker på nettet kjenner jeg at jeg vil kveles. Jeg aner ikke hvilken vei jeg bør ta. Så moteråd mottas med takk! Litt om meg selv. Er sporty og liker litt farger. Kler ikke mønster tett opp mot ansiktet. Har midje, men mage og store bryst, ca timeglass. 170 cm høy og 68 kg. Jeans har vært min venn i alle år, high waist for å skjule magen. Magen er der fortsatt på tross av vektnedgang. Har også (desverre) brukt mye collegegenser etc. Kan ikke gå i høye hæler pga ankelskade. Liker å tenke på meg selv som litt rocka. Ungdommen min mener tiden er overmoden for at jeg skal ta grep. Hjelp en forvillet sjel.. Forslag? Linker? Anonymkode: 5d9c9...db0
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 Jeg er noen få år eldre enn deg og få cm høyere enn deg. Jeg tenker ikke på moter når jeg handler, jeg tenker snitt som passer til min kropp. Hvis du lærer deg hvilke snitt i klær som passer deg, da er det lettere å velge klær du blir fornøyd med. Og hvis du noen gang er i tvil om du skal kjøpe noe - da er hovedregelen ikke kjøp det Ha da heller litt is i magen, tenk på det noen dager og gå ev. tilbake for å prøve igjen. Collegegensre og timeglassfigur, det dreper de fine formene og lager en merkelig profil, i hvert fall på meg. Da ser jeg gammel og fullstendig utdatert ut - og ganske mange kilo mer enn jeg faktisk er. Det som blir finest på meg er de plaggene som fremhever formene mine. Selv om du har litt mage kan du finne plagg som markerer midjen din uten at det sitter for stramt over magen. Noe av det aller viktigste for meg er en bh som er riktig for mine bryst! Det kan gjøre hele forskjellen på det du ellers har på deg av klær. En god bh som gir deg en fin brystprofil, vil gjøre at det ser ut som om du får lenger overkropp, magen virker mindre, og du ser rettere ut i ryggen. Det kan gjøre at en genser eller en topp eller bluse går fra "grei" til fin eller stilig. Feil bh ødelegger rett og slett resten av antrekket, i hvert fall om den er veldig feil. Så jeg ville begynt med bh'er, om jeg var deg. Med riktig bh er det også lettere å finne riktige klær ellers, synes jeg. Av bukser passer jeg, pga. timeglassfiguren, best i boot-cut-bukser, eller de med litt mer sleng fra knærne og ned. Det balanserer kurvene. Da er det ofte finere med overdeler som også viser litt kurver, uten at de trenger å bli helt åletrange. En V-utringning er ofte flatterende når man har store bryster. Jeg unngår runde halser som er typiske for f.eks. collegegensre. Da er både V-utringning og båthals langt finere. Hvis du ser butikker som selger klær du synes er fine, gå inn og be om hjelp. Min erfaring er at det er langt bedre å ha få kvalitetsplagg i snitt som passer mine former enn en større garderobe av klær som bare er halv-ok til min kropp. Ikke minst gjør det noe for humøret å ha klær som passer kroppen. Jeg har lite penger, og av den grunn føler jeg at jeg heller ikke har noen "stil". Er mye jeg kunne tenkt meg, og har en viss formening om hvilken stil jeg ønsker meg, men det er ikke helt oppnåelig med min økonomi. Så da gjør jeg det beste jeg kan innenfor de rammene jeg har, og det fungerer så lenge jeg finner klær med gode snitt til mine former. Var kanskje ikke så mye til hjelp, men riktig bh'er og det å finne ut hvilket snitt som fremhever dine gode sider, det tror jeg er viktigst for at du skal trives og føle deg freshere Jeg så for en stund siden en oversikt over hvilke snitt som kler ulike kroppstyper, der skilte de mellom timeglassfigur og timeglassfigur med litt mage - der var det mange gode tips. Men nå er jeg visst for trøtt til å huske hvor jeg så det. Kanskje noen andre har sett det samme og kan tipse deg om det. Der var det også konkrete antrekk. Anonymkode: 2ba65...df4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå