Gå til innhold

Spørsmål barnebidrag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min samboer har sine to barn 50%, men nå har guttungen på 14 stukket av til moren sin (i våre uker) flere ganger fordi han ikke gidder å gå hjem til oss etter skolen pga det er kortere vei hjem til moren. Å moren jobber skift og han vet å utnytte hvert minutt til å spille Playstation i fred for å slippe lekser. Min samboer og jeg har fått beskjed om fra moren at han plutselig ikke trives hos oss. Og vi får ikke lov til å spørre han, fordi hun påstår at han synes det er flaut å snakke med oss om. Men vi vet at det ikke trivsel det står på her, men at sønnen deres sliter med å takle det å bli satt krav til og er virkelig i opposisjon mot meg og faren. Han skal bestemme, kalle oss de styggeste ting og virkelig vise 0 empati. Men han gjemmer seg bak sin mor og skyller på at vi (meg og min samboer) er så strenge. Moren da foreslår at han må gjerne komme til henne når han føler at det er vanskelig hos oss. Selvom min samboer har prøvd å fortelle henne hva som forgår her, har hun bestemt seg for å nekte å høre på hans forklaring. 

Plutselig ut av det blå sent en kveld får min samboer sms om at hun krever 60/40. Å min samboer skal etterbetale 2 måneder barnebidrag for dager deres sønn valgte å gå hjem til henne etter skolen.

De avtaler å følge privat barnebidrag med Nav's bidragskalkulator og signerer. Men så sitter jeg her å funderer, for moren har sagt at visst sønnen deres kommer til henne dager i uken da han er hos oss, vil hun kreve min samboer for mere penger. Er dette lov å bare kreve? Dette er ikke notert på barnebidrags avtalen. Og kan hun kreve etterbetaling for enkeltdager han stakk hjem til henne de 2 siste månedene uten at samboeren min og henne har hatt noe avtale på det? Synes bare dette virker litt rart at hun kan bare kreve og kreve. Akkurat som har blitt besatt av å kreve samboeren min for det ene og det andre. Å vi kan jo ikke nekte ungene å være en dag eller to ekstra hos henne om de spør oss om de får lov. Men nå må vi kanskje det?! 

Anonymkode: c7c35...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...