Gå til innhold

Dere som har / har hatt valp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at de blir husrene fra dag en uten at de har øvd på dette hos oppdretter. Vi fikk en liten en på torsdag. Hadde ett uhell i det vi kom hjem og siden tisset og basjet ute. Er også tørr hele natta, dvs fra 22.00-07.00. 
Venter på at dette skal snu, er for godt til å være sant🙏😀

Anonymkode: 41655...925

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår sluttet raskt å bæsje ute, men tisseuhell hadde hun i ca 2 uker, selv om vi fulgte alle råd. De første fire nettene var jeg ute med henne 1-2 ganger. Gratulerer med valpen💜

Anonymkode: abc23...8ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vår sluttet raskt å bæsje ute, men tisseuhell hadde hun i ca 2 uker, selv om vi fulgte alle råd. De første fire nettene var jeg ute med henne 1-2 ganger. Gratulerer med valpen💜

Sluttet raskt å bæsje inne, skulle det være. Hendte vel et par ganger etter at vi hentet henne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk , han er helt perfekt🥰 og så flink og god🥰

Anonymkode: 41655...925

Skrevet

Da har dere vært veldig heldige, det er vanlig at de har en del uhell i starten. Våre valper har ikke øvd hos oppdretter, men de har lært det ganske raskt etter at de kom hjem. Det varierer sikkert litt fra valp til valp hvor fort de forstår at de skal gjøre fra seg ute og hvor fort de modnes nok til at de klarer å holde seg en liten stund av gangen, men jeg tror innsatsen og oppfølgingen fra eiere har mest å si for hvor fort valpen blir stueren. Hvis du legger til rette for det, følger godt opp i starten og leser valpens signaler godt slik at du er i forkant og får den raskt ut hver gang den begynner å vise tegn til at den må på do så blir de fleste stueren i løpet av få uker. 

Anonymkode: a8447...82d

Skrevet

Vår tisset på gulvet én gang, rett etter at vi fikk henne hjem. Etter dette gikk hun til døren selv. Men etter noen uker hadde hun et par perioder på 2-3 dager hver gang hvor hun av en eller annen grunn gjorde fra seg inne, og en gang hun tisset på teppet til svigers. Så totalt sett var det minimalt med uhell. Siste uhellet var da hun var 4 mnd og dreit bak kjøkkenbordet. 

Anonymkode: a0602...350

Skrevet

Hatt flere valper. To ganger rottweiler. Der var begge renslige fra jeg hentet. Også hatt to mindre blandingshunder de brukte begge litt tid på å bli ren. Særlig en cocker blanding, han fikk navnet pissemaur etter noen dager. Trodde jeg skulle bli gal. 

Anonymkode: 1881d...7c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...