Gå til innhold

Ang. barnevern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært i kontakt med barnevern. Ingen mishandling eller noe slikt. Jeg trengte en time out tidlig i koronanedstenging og dro uten å gi beskjed. (Hadde i forkant krangla med mannen). Vi var til samtale og barnevern var heimebesøk to ganger og snakka med barna. Dette er over 6 mnd siden det ble ferdig. Nå tok de kontakt igjen og vil ha oppfølgingssamtale og snakke med ungene om hvordan de har det nå.  Trodde på en måte en sak skal bli ferdig innen 3 mnd. Vil ikke at ungene skal bli bekymra/redde igjen. Vi foreldre går til samtale og har  det bedre. 

Anonymkode: e43fb...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Vi har vært i kontakt med barnevern. Ingen mishandling eller noe slikt. Jeg trengte en time out tidlig i koronanedstenging og dro uten å gi beskjed. (Hadde i forkant krangla med mannen). Vi var til samtale og barnevern var heimebesøk to ganger og snakka med barna. Dette er over 6 mnd siden det ble ferdig. Nå tok de kontakt igjen og vil ha oppfølgingssamtale og snakke med ungene om hvordan de har det nå.  Trodde på en måte en sak skal bli ferdig innen 3 mnd. Vil ikke at ungene skal bli bekymra/redde igjen. Vi foreldre går til samtale og har  det bedre. 

De vil helt sikkert bare følge opp ungene. Er det åpnet ny undersøkelsessak? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

De vil helt sikkert bare følge opp ungene. Er det åpnet ny undersøkelsessak? 

Nei 🤔

Skrevet

Ble saken henlagt med bekymring? Da kan man ta samtale og ny vurdering opptil 6måneder etterpå 

Anonymkode: 63e5c...880

Skrevet
16 minutes ago, Anonym bruker said:

Ble saken henlagt med bekymring? Da kan man ta samtale og ny vurdering opptil 6måneder etterpå 

Anonymkode: 63e5c...880

Dette her. 

Hvis saken ble henlagt UTEN bekymring kan de ikke ta kontakt uten ny bekymringsmelding. 

Hvis saken ikke ble avsluttet er det passe useriøst å ikke ha kontakt på et halvt år.. Hvor stor bekymring kan de ha da

Anonymkode: 45d47...831

Skrevet

Er må ha sendt bekymringsmelding nylig.

Anonymkode: a496d...a1b

Skrevet

Her har det blitt sendt ny bekymring fra skole, nabo el

Skrevet
TinaK 1990 skrev (12 minutter siden):

Her har det blitt sendt ny bekymring fra skole, nabo el

Det hadde de vel informert om? 

Anonymkode: 7c6d6...1c7

Skrevet

Alt du kan gjøre er å være imøtekommende. Så får du vite hva det går i.

Anonymkode: a59bc...182

Skrevet

Men de vil ha oppfølgingssamtale ETTER saken er henlagt? 

Her hadde bv også oppfølgingssamtale med barnet mitt,men det var før de skulle henlegge saken. Her henlagte de saken etter en oppfølgingssamtale med barnet.

Anonymkode: 0db23...7c5

Skrevet

Det er veldig mange som sliter nå i koronatiden, flere jo lengre tid det går. Så det at BV har tid og mulighet til en samtale med dere nå tenker jeg er positivt. Hadde dette vært meg så hadde jeg ønsket de hjertelig velkommen og gledet meg til å si at livet har kommet på rett spor og vi har det bedre. For meg så hadde dette blitt en ekstra boost. 

Jeg hadde en samtale med BV, jeg trengte råd og noen å prate med ang faren til mine barn. Dette var kun en samtale, det ble ikke opprettet en sak, samtaler med barn eller far. De ringte meg endel måneder etterpå. Det var småsnakk om hvordan livet gikk og hverdagen var. Jeg syns det var veldig hyggelig med den telefonen, jeg hadde takket ja til ett møte også om de ville. Det ga meg mer styrke til å stå på for mine unger, for jeg skal ikke si at livet da var rosenrødt. For meg så løste problemene seg med far når han fikk vite jeg hadde hatt en samtale med BV. 

Anonymkode: f5dcc...edb

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Det er veldig mange som sliter nå i koronatiden, flere jo lengre tid det går. Så det at BV har tid og mulighet til en samtale med dere nå tenker jeg er positivt. Hadde dette vært meg så hadde jeg ønsket de hjertelig velkommen og gledet meg til å si at livet har kommet på rett spor og vi har det bedre. For meg så hadde dette blitt en ekstra boost. 

Jeg hadde en samtale med BV, jeg trengte råd og noen å prate med ang faren til mine barn. Dette var kun en samtale, det ble ikke opprettet en sak, samtaler med barn eller far. De ringte meg endel måneder etterpå. Det var småsnakk om hvordan livet gikk og hverdagen var. Jeg syns det var veldig hyggelig med den telefonen, jeg hadde takket ja til ett møte også om de ville. Det ga meg mer styrke til å stå på for mine unger, for jeg skal ikke si at livet da var rosenrødt. For meg så løste problemene seg med far når han fikk vite jeg hadde hatt en samtale med BV. 

Anonymkode: f5dcc...edb

Ja, vi har hatt enn samtale. Men å dra inn barna igjen kan vekke vonde minner og vi synes ikke det er heilt greit 🤔

Skrevet

Skrev du et innlegg om dette tidligere? At du bare hadde stukket av?

Anonymkode: 7386f...e84

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Skrev du et innlegg om dette tidligere? At du bare hadde stukket av?

Anonymkode: 7386f...e84

Tror ikke det 🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, vi har hatt enn samtale. Men å dra inn barna igjen kan vekke vonde minner og vi synes ikke det er heilt greit 🤔

Det kunne du tenkt på før du stakk av.

Anonymkode: 435e5...a3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...