Gå til innhold

Mars 2021


J'espere

Anbefalte innlegg

Vi starter fryseforsøk nå med innsett mest sannsynlig andre uken i mars. Flere som skal i gang nå? Rar tid å starte opp igjen, men ikke så galt at det ikke er godt for noe - ingen ventetid! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har akkurat hatt ett fryse forsøk som endte i SA. På igjen nå 🤞

Spes til å gjennomføre dette også, rart å ikke kunne ha med mannen på kontroll. Det jeg synes er mest krevende er egentlig frykt for karantene midt under behandling. Sist isolerte jeg meg 2 uker før innsett. 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åse❣ skrev (9 timer siden):

Vi har akkurat hatt ett fryse forsøk som endte i SA. På igjen nå 🤞

Spes til å gjennomføre dette også, rart å ikke kunne ha med mannen på kontroll. Det jeg synes er mest krevende er egentlig frykt for karantene midt under behandling. Sist isolerte jeg meg 2 uker før innsett. 🤭

Uff ja. Det hadde vært krise å komme i karantene midt under behandling ja. Eller havne i karantene rett før innsett, etter at de har startet tineprosessen.

Har du holdt på lenge? Hvor mange egg har du på frys ? Og hvilket behandlingssted? (mange spm, sorry!🤪)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa at man kan fryse eggene igjen om man skulle havne i karantene, men det er jo en prosess med hormoner ute av kontroll også før innsett. Så litt kjedelig å måtte avbryte på grunn av det 🤪

Vi har ikke holdt på lenge. Hadde 3 blasto på frys etter vellykket ferskforsøk for 4,5 år siden. 1. forsøk i januar.  
 

Blir bare de fryseforsøkene vi har. Går det ikke så sier vi oss ferdig, har to fra før av og jeg orker ikke prosessen med å hente ut igjen 😊
 

Har du mange på frys? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åse❣ skrev (På 24.2.2021 den 13.04):

De sa at man kan fryse eggene igjen om man skulle havne i karantene, men det er jo en prosess med hormoner ute av kontroll også før innsett. Så litt kjedelig å måtte avbryte på grunn av det 🤪

Vi har ikke holdt på lenge. Hadde 3 blasto på frys etter vellykket ferskforsøk for 4,5 år siden. 1. forsøk i januar.  
 

Blir bare de fryseforsøkene vi har. Går det ikke så sier vi oss ferdig, har to fra før av og jeg orker ikke prosessen med å hente ut igjen 😊
 

Har du mange på frys? 

Da er vi i nesten samme situasjon. Vi har også to barn fra før. Har nå tre 3-dagers egg og 1 blasto på frys, etter det siste uttaket i januar 2017. Så tenkte å "bruke opp" de vi har på frys, hvis ikke det går så tror jeg kanskje vi sier oss ferdig. MEn man vet jo aldri hva som skjer, og jeg vet ikke hvordan jeg vil reagere om jeg hadde blitt gravid og mistet feks - vil det da føles som eneste trøst er å bli gravid på nytt? SAmtidig får vi jo da ikke flere offentlige forsøk, så da er det et økonomisk spørsmål og. Så vi har avtalt å ta en fot i bakken når vi har brukt opp fryseeggene. Synes uansett dette er en helt annen opplevelse når jeg nå har to barn - det er ikke den samme følelsen av desperasjon som jeg følte da jeg var ufrivillig barnløs og så for meg worst case scenario - at jeg aldri skulle få barn. Jeg vet jo at vi vil være lykkelige

som familie på fire og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Hei! Beklager sent svar! Ja det ble innsett av en blasto fredag for en uke siden. Testet negativt igår som skal være 11 dpo, så ikke kjempe høye forhåpninger. Men avventer TR før jeg slutter med lutinus hvertfall. Hva med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke tester bruker du? Kan være at de trenger mer hcg for å slå ut eller at du produserer saktere denne gangen. Sist sa legen min at det visst er ganske normalt med sen hcg prod hos oss som sliter litt. Er bare så utrolig ergerlig og tøff denne tiden. Krysser fingrene for dere 🤞

Jeg hadde innsett denne uken. Testet svakt positivt i dag, men jubler ikke før blodprøve-dag og jeg ser hcg verdiene. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da krysser jeg fingrene for deg!! Så spennende!

Kjøpte to fra RFSU «test tidlig», som skal slå ut på 10 IU/L og kunne teste 5 dager før IKM. Skal sies at jeg har litt dårlig erfaring med testene fra RFSU, har tidligere opplevd å få «falsk negativ» på dem mens jeg har testet positivt samme dag på billig test. Samtidig - tviler jo på at begge er falskt resultat (testet i går og). De gangene jeg har vært gravid tidligere har jeg alltid hatt høy hcg produksjon.

Så nå tror jeg det er Lutinus som lurer meg. IKM var på fredag. Men leste flere som har opplevd at lutinus utsetter mensen :( slitsomt, for klarer jo ikke legge forsøket bak meg før jeg får den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt utslag på monitor i dag 😊 testene er også sterkere. Kjenner jeg har lyst til å juble, shoppe gravidklær og planlegge rom. Samtidig er jeg så redd for at det skal gå galt igjen.
Utrolig merkelig følelse denne gangen, er nesten litt uvirkelig liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...