Gå til innhold

Flere som ikke bryr seg om masse aktiviteter i vinterferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her lar vi barna bestemme hele ferien. Enten det er å gå ut i snøen, være på nettbrett, slappe av eller hva som helst. 

Er det noen andre som ikke må finne på mye ting i ferier og bare slappe av? 

Anonymkode: 8befe...504

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke! 

Koronaen gjør jo at vi er hjemme og "slapper av" hele tiden. Vi kjeder oss og savner aktiviteter, liv og røre!

Anonymkode: 6e75f...3e3

Skrevet

Heldigvis ikke, for vi startet vinterferien med karantene 😓

Anonymkode: 3a02d...240

Skrevet

Ski så mange timer av døgnet som mulig. Nok skjerm og innetid ellers. 

Anonymkode: eb911...70c

Skrevet

Kommer helt an på. Er vi på fjellet så er det ingen problem å få barna ut på ski. Da begrenser skjermtiden seg selv. 
Hjemme tar vi ofte en dag eller to med familieaktivitet (fornøyelsespark, kino og spise ute el.l.) og lar barna invitere venner på besøk og overnatting. Alle må ut og bruke kroppen og få frisk luft en time eller to i løpet av dagen, og bidra litt i huset med å rydde opp etter seg selv, hjelpe på kjøkkenet eller gå med søpla f.eks. Ut over det setter vi ikke begrensninger på skjermtid. 

Anonymkode: 3547a...e54

Skrevet

Vi har hatt to dager på langrenn og en dag i slalåmbakken. I morgen er vi hjemme, men barna har spurt om vi kan ta en tur i svømmehallen. Bare å være inne med evt skjerm...nei.

Anonymkode: 7ee86...285

Skrevet

Ja, vi elsker sånne ferier! Det beste barnet vet, er å gå i undertøy hele dagen, leke med eksperimenter på gulvet, bygge lego, bake, spille, male osv. 

Vi kan også finne på ting, men ingen av oss liker å være rundt masse folk over tid og trives best hjemme. Barnet har utfordringer som gjør at det blir fort slitent av inntrykk og nye omgivelser. 

Anonymkode: bfc0c...50f

Skrevet

Null snø hvor vi bor og har besøkt gamlebyen i dag, bibliotek i morgen,  onsdag kino, fredag shopping og cafe. Lørdag blir det en tur på hytta ved sjøen ❄

Resten blir kos i heimen med brettspill ❤

Mulig en tur i lavo for grilling av pølser m.m

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, vi elsker sånne ferier! Det beste barnet vet, er å gå i undertøy hele dagen, leke med eksperimenter på gulvet, bygge lego, bake, spille, male osv. 

Vi kan også finne på ting, men ingen av oss liker å være rundt masse folk over tid og trives best hjemme. Barnet har utfordringer som gjør at det blir fort slitent av inntrykk og nye omgivelser. 

Anonymkode: bfc0c...50f

Det er dette jeg mener! Mine barn elsker å gå nakne hele dagen og vi finner på mye her hjemme. Men i deres tempo. Vi spiller brettspill, leker mye, bygger hytter osv. Det er ikke sånn at vi ikke gjør noe i det hele tatt. Men jeg elsker å la barna bestemme. Vil de gå ut, ja så gjør vi det, vil de gå nakne hjemme hele dagen så gjør vi det. 

Hvorfor er det så ille i noen sine øyne? 

Hi

Skrevet

Hvorfor må dere andre sende ut barna en time eller 2? Om barna vil det så greit, men hvorfor er det så viktig for noen av dere? Dør barna av å slappe inne, eller gjøre hva de vil uten at foreldre skal si noe på hva de gjør? 

Hi

Skrevet

Her styrer de det selv, da vi jobber. Men de elsker å være ute, så de finner på noe ute med venner og så spiller de litt

Anonymkode: 59bae...3df

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Absolutt ikke! 

Koronaen gjør jo at vi er hjemme og "slapper av" hele tiden. Vi kjeder oss og savner aktiviteter, liv og røre!

Anonymkode: 6e75f...3e3

Hvorfor det? Det meste er jo åpent! Kinoene er åpent,skisteder er åpent,leos lekeland er åpent osv. Vi har hvertfall ingen planer om å bare sitte hjemme! 

Anonymkode: 97365...874

Skrevet

Foreldre på jobb, 8-åringen på SFO og 9-åringen alene hjemme - med skjerm. Sånn ser vinterferien her ut. Jeg liker avslappende og rolige ferier og helger, det MÅ ikke skje noe. 

Anonymkode: f05e0...89a

Skrevet
28 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvorfor det? Det meste er jo åpent! Kinoene er åpent,skisteder er åpent,leos lekeland er åpent osv. Vi har hvertfall ingen planer om å bare sitte hjemme! 

Er Leos lekeland åpent...? Her vi bor, i en nabokommune til Oslo er hverken kino eller bowling åpent. Tror det samme gjelder i Oslo? så er riktig å si det ikke er mye å finne på. 

Anonymkode: fe08e...964

Skrevet

Jeg synes ikke det er superviktig å dra med barna ut i all slags vær, men jeg mener at det er viktig at de lærer at ferie ikke er å sette seg på ræva og bli der. Derfor blir det turer ut hver dag, selv om de ikke varer så lenge og spill med kakao og krem på kveldene. Litt som helg på hverdager

Anonymkode: 13e74...152

Skrevet

Hos oss må vi finne på litt. Årsak er at bare en er en «leker». Dersom begge hadde vært «lekere» hadde rolige innedager vært deilig. Men vi må gjøre noe aktivt, så ikke dagen blir «borte i en skjerm».. 

Anonymkode: fe08e...964

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor må dere andre sende ut barna en time eller 2? Om barna vil det så greit, men hvorfor er det så viktig for noen av dere? Dør barna av å slappe inne, eller gjøre hva de vil uten at foreldre skal si noe på hva de gjør? 

Hi

Her er ungene så store at de styrer mye av dagen selv. I går sov de til klokken 13. De er selvsagt mye inne men for min del er det uaktuelt at de har en uke hvor de ikke bruker kroppen. De trenger absolutt å få opp pulsen innimellom. Han ene spiller fotball hver dag på løkka med kompiser så der går det av seg selv men han andre må jeg få ut. Da blir det gjerne en løpetur med meg eller mannen.  Frisk luft er bra for alle og jeg synes ikke noe om at barn fra de er små skal få bestemme at å sitte inne en hel ferie er ok dersom de selv vil det. Når det er sagt så hadde det ikke vært innafor å valse rundt naken heller😅. Her er minimum bekledning boxer og morgenkåpe.  Ungene dør ikke av å sitte inne men for mange er det viktig å gjøre ungene vandt til at man er ute hver dag. Fordi frisk luft og bevegelse er bra

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Her er ungene så store at de styrer mye av dagen selv. I går sov de til klokken 13. De er selvsagt mye inne men for min del er det uaktuelt at de har en uke hvor de ikke bruker kroppen. De trenger absolutt å få opp pulsen innimellom. Han ene spiller fotball hver dag på løkka med kompiser så der går det av seg selv men han andre må jeg få ut. Da blir det gjerne en løpetur med meg eller mannen.  Frisk luft er bra for alle og jeg synes ikke noe om at barn fra de er små skal få bestemme at å sitte inne en hel ferie er ok dersom de selv vil det. Når det er sagt så hadde det ikke vært innafor å valse rundt naken heller😅. Her er minimum bekledning boxer og morgenkåpe.  Ungene dør ikke av å sitte inne men for mange er det viktig å gjøre ungene vandt til at man er ute hver dag. Fordi frisk luft og bevegelse er bra

Nå er jo dine barn store, så det er en viss forskjell på at ungdomsskoleelever valser nakne rundt i forhold til barnehagebarn.

Anonymkode: c7d07...9e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå er jo dine barn store, så det er en viss forskjell på at ungdomsskoleelever valser nakne rundt i forhold til barnehagebarn.

Nå tenkte jeg tilbake til de var små også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Uavhengig av alder, er det veldig greit at man har på seg en underbukse. Ingen hadde fått valse rundt nakne her i huset. 

Anonymkode: c5b72...8ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hi

Barna har godt av å være vant til å være i aktivitet og både voksne og barn får lett brakkesyke hvis vi ikke kommer oss litt ut av huset eller eventuelt gjør noe virkelig aktivt inne.

Anonymkode: 1921e...a57

Skrevet
On 2/22/2021 at 9:51 PM, Anonym bruker said:

Her lar vi barna bestemme hele ferien. Enten det er å gå ut i snøen, være på nettbrett, slappe av eller hva som helst. 

Er det noen andre som ikke må finne på mye ting i ferier og bare slappe av? 

her har vi bare kose oss :) slappet av, sett film ,spilt spill, lage middag sammen og tatt det med ro. Barnet er nok aktiv i hverdagen :)

Anonymkode: de6ee...985

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.2.2021 den 0.15):

Det er dette jeg mener! Mine barn elsker å gå nakne hele dagen og vi finner på mye her hjemme. Men i deres tempo. Vi spiller brettspill, leker mye, bygger hytter osv. Det er ikke sånn at vi ikke gjør noe i det hele tatt. Men jeg elsker å la barna bestemme. Vil de gå ut, ja så gjør vi det, vil de gå nakne hjemme hele dagen så gjør vi det. 

Hvorfor er det så ille i noen sine øyne? 

Hi

Jeg elsker sånne ferier, frilek er undervurdert. Kanskje beste med det er det spontane som plutselig dukker opp, som å finne på å ake kl ett om natten 😅 Eller finner frem noen gamle trehjulssykler i garasjen og ha kappløp. 

Anonymkode: 3a02d...240

Skrevet

Vi skal på hytta. Jeg skal gå på ski. Datteren er med, aner ikke om hun vil være med på ski. vil hun det så går vi sammen, vil hun ikke så blir hun på hytta. Alle skal ha ferie, alle skal kose seg. Vil hun ake, så aker vi. Hun er 16 så det er litt over at vi bestemmer hva hun skal og legger opp rundt henne. Har lite planer annet enn å være ute, gå på ski, grille ting på bålpanne og la livet leke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 23.2.2021 den 6.35):

Ikke noe slikt åpent her i Oslo og Akershus. Kun ski. Er så forbannet lei av at alt er stengt! 

Anonymkode: 0bcb5...d29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...