Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Er det noen her som jobber som rådgiver innen inkasso og som kan fortelle litt om arbeidshverdagen? Stort arbeidspress? Store krav om inntjening? Hva ligger ca lønnen på? Har 6 års utdanning, lang arbeidserfaring som kan være relevant for en slik stilling. Anonymkode: a8882...73e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Er det noen her som jobber som rådgiver innen inkasso og som kan fortelle litt om arbeidshverdagen? Stort arbeidspress? Store krav om inntjening? Hva ligger ca lønnen på? Har 6 års utdanning, lang arbeidserfaring som kan være relevant for en slik stilling. Anonymkode: a8882...73e Med 6 års utdanning - Hvorfor i alle dager?? 😱😱 Anonymkode: d065f...bed
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 Jeg jobbet med det. Jeg hadde den gang bare 3 år på vgs, altså studiekompetanse. Presset kommer an på hvilket selskap du jobber for. Jeg jobbet for Lindorff, og det var press fra alle kanter. Ble du syk, så la de så nye press på en at de som var langtidssykmeldt ble presset til å ai opp etter et år. Axactor er et mye bedre selskap. jeg tjente den gang ca 21000 i mnd etter skatt. Alle på laveste hylle fikk det. Hvis du har mindre enn 10 fraværsdager (her kan du bruke feriedager hvis du er syk) på et år, består alle kvalitetskontroller, har juridisk internkurs og tjener nok penger for firma, så kan du øke 4 lønnstrinn. Var ekstremt mange som sluttet der og gikk over til axactor. Jeg gikk over til tingretten, og jeg tror mange synes det var fryktelig urettferdig for de trodde Lindorff skulle være et knallbra springbrett til noe bedre, men for de fleste er det ikke det. Jeg tok jus mens jeg jobbet der og kom leg videre Anonymkode: 07cfa...351
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Med 6 års utdanning - Hvorfor i alle dager?? 😱😱 Anonymkode: d065f...bed Er så lei av å jobbe med det jeg er utdannet til og prøver å tenke litt alternativt🙈😫 Anonymkode: a8882...73e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg jobbet med det. Jeg hadde den gang bare 3 år på vgs, altså studiekompetanse. Presset kommer an på hvilket selskap du jobber for. Jeg jobbet for Lindorff, og det var press fra alle kanter. Ble du syk, så la de så nye press på en at de som var langtidssykmeldt ble presset til å ai opp etter et år. Axactor er et mye bedre selskap. jeg tjente den gang ca 21000 i mnd etter skatt. Alle på laveste hylle fikk det. Hvis du har mindre enn 10 fraværsdager (her kan du bruke feriedager hvis du er syk) på et år, består alle kvalitetskontroller, har juridisk internkurs og tjener nok penger for firma, så kan du øke 4 lønnstrinn. Var ekstremt mange som sluttet der og gikk over til axactor. Jeg gikk over til tingretten, og jeg tror mange synes det var fryktelig urettferdig for de trodde Lindorff skulle være et knallbra springbrett til noe bedre, men for de fleste er det ikke det. Jeg tok jus mens jeg jobbet der og kom leg videre Anonymkode: 07cfa...351 Takk for godt svar, setter stor pris på at du tok deg tid til å svare meg! Ut i fra det du skriver er det definitivt ikke jobben for meg😬 Anonymkode: a8882...73e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Er så lei av å jobbe med det jeg er utdannet til og prøver å tenke litt alternativt🙈😫 Anonymkode: a8882...73e Gjeldsrådgiver? Kunne det vært noe? Anonymkode: b16e5...4f4
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #7 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Er så lei av å jobbe med det jeg er utdannet til og prøver å tenke litt alternativt🙈😫 Anonymkode: a8882...73e Du må ikke bare ta en kjip jobb fordi du er lei. Vær aktiv, følg med på stillingsannonser og vent på noe bedre. Anonymkode: adbda...1af
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #8 Skrevet 23. februar 2021 Ganske horribelt og høre at det kreves resultater i forhold til inntjening i denne typen jobb. Snakk om skal sparke de som allerede er nede. Rart at det enda er lov sånn som de oppfører seg Anonymkode: b4fc4...99c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #9 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Ganske horribelt og høre at det kreves resultater i forhold til inntjening i denne typen jobb. Snakk om skal sparke de som allerede er nede. Rart at det enda er lov sånn som de oppfører seg Anonymkode: b4fc4...99c Enig! Det er ådselvirksomhet. Når noen kan titulere seg inkassomilliarder er noe riv ruskende galt. Skulle jeg jobbet innen dette ville jeg ha tatt plass på den andre siden - som gjeldsrådgiver for de som har fått ødelagt livet sitt av disse virksomhetene Anonymkode: d065f...bed
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #10 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Enig! Det er ådselvirksomhet. Når noen kan titulere seg inkassomilliarder er noe riv ruskende galt. Skulle jeg jobbet innen dette ville jeg ha tatt plass på den andre siden - som gjeldsrådgiver for de som har fått ødelagt livet sitt av disse virksomhetene Anonymkode: d065f...bed Ingen får ødelagt livet sitt fordi det eksisterer inkassobyråer. Det er bare å betale tegningene sine i tide, og ikke påta seg flere kostnader enn man kan betale for. En slektning av meg som drev håndverksfirma måtte slå seg konkurs fordi altfor mange kunder lot være å betale for jobben han gjorde. Så det der går begge veier. Betal det du skylder. Er du blakk finnes det andre løsninger enn å ignorere regninger. Anonymkode: eb60c...1b6
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #11 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Enig! Det er ådselvirksomhet. Når noen kan titulere seg inkassomilliarder er noe riv ruskende galt. Skulle jeg jobbet innen dette ville jeg ha tatt plass på den andre siden - som gjeldsrådgiver for de som har fått ødelagt livet sitt av disse virksomhetene Anonymkode: d065f...bed Feil fokus å skylde på de som må drive inn pengene. Betal i tide. Anonymkode: 9d5ee...08c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #12 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Ingen får ødelagt livet sitt fordi det eksisterer inkassobyråer. Det er bare å betale tegningene sine i tide, og ikke påta seg flere kostnader enn man kan betale for. En slektning av meg som drev håndverksfirma måtte slå seg konkurs fordi altfor mange kunder lot være å betale for jobben han gjorde. Så det der går begge veier. Betal det du skylder. Er du blakk finnes det andre løsninger enn å ignorere regninger. Anonymkode: eb60c...1b6 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Feil fokus å skylde på de som må drive inn pengene. Betal i tide. Anonymkode: 9d5ee...08c Jeg betaler i tide. Men jeg har sett på nært hold hva spekulasjon i menneskers personlige gjeld fører til. Jeg hadde i alle fall jobbet i absolutt alle andre jobber før jeg ville tatt i en slik jobb med ildtang. Anonymkode: d065f...bed
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #13 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Feil fokus å skylde på de som må drive inn pengene. Betal i tide. Anonymkode: 9d5ee...08c Det er ikke snakk om å ikke betale, men at de skal sitte å tjene MYE ekstra på gjelden. Det synes jeg er horribelt. Også at det i tillegg legges press på ansatte i disse firmaene for å press ut mere penger. Det får meg til å se svart. Det er mafia virksomhet Anonymkode: b4fc4...99c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #14 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke snakk om å ikke betale, men at de skal sitte å tjene MYE ekstra på gjelden. Det synes jeg er horribelt. Også at det i tillegg legges press på ansatte i disse firmaene for å press ut mere penger. Det får meg til å se svart. Det er mafia virksomhet Anonymkode: b4fc4...99c Det er dette som er forretningsvirksomheten deres da. Det er det som får firmaet til å hå rundt. De driver ikke med psykiatri eller veldedighet. Det er andres jobb. Anonymkode: 2a27a...6b3
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #15 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det er ikke snakk om å ikke betale, men at de skal sitte å tjene MYE ekstra på gjelden. Det synes jeg er horribelt. Også at det i tillegg legges press på ansatte i disse firmaene for å press ut mere penger. Det får meg til å se svart. Det er mafia virksomhet Anonymkode: b4fc4...99c Det er jo en direkte konsekvens av å ha gjeld! Du må betale, i tide og med renter. Rentene visste du om på forhånd. Anonymkode: 9d5ee...08c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #16 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg betaler i tide. Men jeg har sett på nært hold hva spekulasjon i menneskers personlige gjeld fører til. Jeg hadde i alle fall jobbet i absolutt alle andre jobber før jeg ville tatt i en slik jobb med ildtang. Anonymkode: d065f...bed Inkassobyråer spekulerer ikke i andre gjeld. De inndriver det folk skylder på vegne av andre. Hva tenker du er alternativet? At folk bare skal kunne drite i å betale det de skylder? Anonymkode: eb60c...1b6
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #17 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Inkassobyråer spekulerer ikke i andre gjeld. De inndriver det folk skylder på vegne av andre. Hva tenker du er alternativet? At folk bare skal kunne drite i å betale det de skylder? Anonymkode: eb60c...1b6 Ok. De spekulerer ikke. Det er notert. Anonymkode: d065f...bed
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #18 Skrevet 23. februar 2021 Hadde ikke vurdert å jobbe med inkasso en gang. Seriøst, seks års utdanning og du vurderer dette. Anonymkode: 6c9d6...ea5
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #19 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det er ikke snakk om å ikke betale, men at de skal sitte å tjene MYE ekstra på gjelden. Det synes jeg er horribelt. Også at det i tillegg legges press på ansatte i disse firmaene for å press ut mere penger. Det får meg til å se svart. Det er mafia virksomhet Anonymkode: b4fc4...99c Tror du misforstår her. Presset om inntjening handler ikke om å presse mer penger ut av folk. Man kan jo ikke ta mer penger enn de lovpålagte satsene. Men om å løse saker så snart som mulig slik at det kommer mest mulig penger inn til firma. Spesielt saker som ikke var sendt rettslig og nærmet seg foreldelse Anonymkode: 07cfa...351
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #20 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): En slektning av meg som drev håndverksfirma måtte slå seg konkurs fordi altfor mange kunder lot være å betale for jobben han gjorde. Anonymkode: eb60c...1b6 Det er det som er så bra med kapitalisme. Det er valgfritt å betale. I et sosialistisk samfunn ville han ha fått lønnen sin betalt likevel. Det er det som er så grusomt med sosialisme. Anonymkode: d58cb...a9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå