Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Jeg har en kjæreste som er verdens beste på alle områder. Men en ting jeg må innrømme faktisk gjør meg litt lei meg. Og jeg tror det ganske sikkert er jeg som er teit som bryr meg om dette. Det er at han så ofte snakker så begeistret om andre kvinner. Det er altså vanligvis kjendiser eller jenter han kjente da han var ungdom. F. eks."Han er sammen med hun som er verdens vakreste kvinne". Skal vi se den serien der hun som er verdens vakreste kvinne er med?" (en annen enn i første setning"). Da jeg så henne for første gang tenkte jeg at jeg aldri hadde sett noen så vakre jenter før". "Å, hun var vi SÅ forelsket i, hun var så UTROLIG pen" osv. "Å jeg var forelsket i ALLE de søstrene.." osv. Jeg tror kanskje det at jeg blir litt lei meg kommer av at han ikke gir meg så mange komplimenter. Eller, han gjør det, men ikke på den måten. Jeg vet at han er forelsket i meg og tiltrukket av meg og alt sånt, han vil leve resten av livet sammen med meg. Men denne voldsomme begeistringen for alle mulige andre kvinners utseende....Blir på en måte nesten litt sjalu. Kan legge til at jeg fra min tidligere mann og fra andre kjærester har vært vant til å få fine kommentarer om utseendet, som som de han bruker når han omtaler andre. Kanskje derfor jeg på en måte er blitt litt bortskjemt med sånne komplimenter og derfor føler meg snurt nå? Jeg prøver å ikke bry meg om dette, jeg vet det ikke er noe å bry seg om. Han er dessuten en mann som er begeistret for så mye i livet, så det er litt sånn han er. Det ER jeg som ert teit, ikke sant? Anonymkode: b5593...bdb
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 Du vet det er noen som snakker i store bokstaver. Kanskje be ham om å gi deg mer oppmerksomhet og komplimenter? Anonymkode: 8e004...040
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du vet det er noen som snakker i store bokstaver. Kanskje be ham om å gi deg mer oppmerksomhet og komplimenter? Anonymkode: 8e004...040 Takk for svar. Jeg kommer aldri til å BE ham om å gi meg komplimenter, for da syns jeg de mister verdi. Men jeg får allerede masse oppmerksomhet, mye kjærtegn, gode blikk osv. , så det er bare disse ordene ... hi Anonymkode: b5593...bdb
Pobie Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 Å omtale andre kvinner som "verdens vakreste" er jo litt tankeløst når han sitter og prater med sin egen kjæreste. Jeg tåler fint at mannen sier han var forelsket i noen på ungdomsskolen eller noen fra en tv-serie da han var yngre, men hvis han hadde sittet og sett en film eller serie med meg og stadig omtalte flere av kvinnene som verdens vakreste hadde jeg nok blitt litt irritert. Jeg hadde bare sagt rett ut at han kan omtale dem som "pene", og ikke "verdens vakreste" eller la være å kommentere utseendet deres i det hele tatt. Vi vet jo at kvinner på tv som regel er pene, ingen grunn til å påpeke det. Hvis jeg hadde følt for å være litt feminist kunne jeg også sagt noe om at kvinners attraktivitet ikke bør være hovedkjennetegnet deres.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 Hi igjen. Jeg er enke, og jeg har lovet meg selv å ikke snakke "sammenliknende" om mannen min overfor kjæresten. Altså å ikke snakke om hvor utrolig fantastisk han var - for at ikke min nye kjæreste skal føle at jeg sammenlikner dem eller at jeg syns min mann var bedre enn ham. Min nye kjæreste er virkelig snill, morsom, kjærlig, klok, interessant, osv. osv. og jeg anser meg selv som utrolog heldig som har funnet en så fin mann. Men jeg når han sier sånne fine ting om alle mulig andre, får jeg LITT lyst til å svare noe sånt som: "Jaja, Per syntes at JEG var verdens vakreste, han". Kommer ikke til å gjøre det altså, det blir for barnslig og smålig. Anonymkode: b5593...bdb
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hi igjen. Jeg er enke, og jeg har lovet meg selv å ikke snakke "sammenliknende" om mannen min overfor kjæresten. Altså å ikke snakke om hvor utrolig fantastisk han var - for at ikke min nye kjæreste skal føle at jeg sammenlikner dem eller at jeg syns min mann var bedre enn ham. Min nye kjæreste er virkelig snill, morsom, kjærlig, klok, interessant, osv. osv. og jeg anser meg selv som utrolog heldig som har funnet en så fin mann. Men jeg når han sier sånne fine ting om alle mulig andre, får jeg LITT lyst til å svare noe sånt som: "Jaja, Per syntes at JEG var verdens vakreste, han". Kommer ikke til å gjøre det altså, det blir for barnslig og smålig. Anonymkode: b5593...bdb Bare gjør det du, du har lov til å være litt barsnlig og smålig sammen med kjæresten. Anonymkode: 8e004...040
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 Du får ta igjen med samme mynt. Snakk i STORE ord om alle de kjekke mennene du ser. Neida, det er nok ikke lurt. Hvis han er så fin og snill som du sier setter han helt sikkert pris på at du forteller han hvordan du føler det. Han er helt sikkert bare tankeløs. Anonymkode: f683c...21b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #8 Skrevet 22. februar 2021 2 hours ago, Anonym bruker said: Jeg har en kjæreste som er verdens beste på alle områder. Men en ting jeg må innrømme faktisk gjør meg litt lei meg. Og jeg tror det ganske sikkert er jeg som er teit som bryr meg om dette. Det er at han så ofte snakker så begeistret om andre kvinner. Det er altså vanligvis kjendiser eller jenter han kjente da han var ungdom. F. eks."Han er sammen med hun som er verdens vakreste kvinne". Skal vi se den serien der hun som er verdens vakreste kvinne er med?" (en annen enn i første setning"). Da jeg så henne for første gang tenkte jeg at jeg aldri hadde sett noen så vakre jenter før". "Å, hun var vi SÅ forelsket i, hun var så UTROLIG pen" osv. "Å jeg var forelsket i ALLE de søstrene.." osv. Jeg tror kanskje det at jeg blir litt lei meg kommer av at han ikke gir meg så mange komplimenter. Eller, han gjør det, men ikke på den måten. Jeg vet at han er forelsket i meg og tiltrukket av meg og alt sånt, han vil leve resten av livet sammen med meg. Men denne voldsomme begeistringen for alle mulige andre kvinners utseende....Blir på en måte nesten litt sjalu. Kan legge til at jeg fra min tidligere mann og fra andre kjærester har vært vant til å få fine kommentarer om utseendet, som som de han bruker når han omtaler andre. Kanskje derfor jeg på en måte er blitt litt bortskjemt med sånne komplimenter og derfor føler meg snurt nå? Jeg prøver å ikke bry meg om dette, jeg vet det ikke er noe å bry seg om. Han er dessuten en mann som er begeistret for så mye i livet, så det er litt sånn han er. Det ER jeg som ert teit, ikke sant? Anonymkode: b5593...bdb hadde ikke brydd meg,han er jo sammens med deg, ikke la sjalusi ødelegge Anonymkode: a3016...c35
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #9 Skrevet 22. februar 2021 Måten han snakker på minner meg om 12-14 år gamle gutter, for å være helt ærlig... Virker veldig umoden i talemåte. Jeg finnes ikke sjalu og selv om jeg kan sette pris på komplimenter er det ikke noe jeg føler jeg trenger. Men en mann som snakket slik om andre kvinner, han ville rett og slett blitt veldig turn-off for meg, fordi han viser en eller annen mangel på modenhet og sosial intelligens og forståelse for partneren sin. Jeg er helt sikker på at dette ikke er det eneste du reagerer på ved denne mannen, selv om du ellers roser ham opp i skyene. Hvordan er han til å kommunisere ellers? Anonymkode: 9e4bc...733
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #10 Skrevet 22. februar 2021 Jeg tror grunnen til at han ikke soer slike ting tol deg er at han ser noe mye mer i deg. Det er ikke utdeendet ditt som er viktig for ham. Disse andre kvinnene virker drt bare som om er som tomme dukker for ham, som vakre ting. Han ser ikke på deg på den måten. Du er kjæresten hans som han elsker for den du er, ikke for kroppen din. Han liker nok den også, men det høres ikke ut som om utseendet er det viktigste. Det skal du bære glad for. Anonymkode: 6a13a...2df
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. februar 2021 #11 Skrevet 22. februar 2021 Jeg skjønner godt at du reagerer jeg, det er vel ikke akkurat et tegn på sosiale antenner🥵 Enten kan du snakke alvorlig til han når han holder på, om at det ikke er vanlig å omtale andre kvinner på den måten ovenfor kjæresten, ihvertfall ikke i nåtid. Eller så synes jeg du skulle gi etter for lysten til å dra litt sammenligninger med din avdøde mann, så kan han kjenne litt på følelsen selv😅
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #12 Skrevet 22. februar 2021 Ville sagt noe sånt som åååå se den kjekke mannen. Evt parkert han litt. Hva gjør du her med meg, om hun der er såååå vakker? Anonymkode: 38408...487
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå