Gå til innhold

Finnes det lykkelig skilsmisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg naiv eller finnes det lykkelig skilsmisse?

Barnefordeling er ok, alt det formelle er ok, gode venner, krangler ikke.

MEN når nye partnere kommer inn i bildet, vil lykken kunne fortsette? Erfaringer? 

Anonymkode: edbcb...399

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, klart det går an. 

Anonymkode: def4c...a15

Skrevet

Vi er fortsatt venner, og evt nye partnere har måttet innrette seg etter det. Av og til spiser vi middag sammen også. Jeg besøker hans mor hver sommer, og bor der ca ei uke også. Hvis nye partnere ikke forstår det, så får de droppe det. 

For oss var problemet aldri at vi ikke var venner. Vi var rett og slett bare ikke forelsket, glad i hverandre på den måten, eller seksuelt aktive på lang tid. 

Vi henger litt mindre sammen nå da. Barnet vårt er blitt 21, og det er 17 år siden skilsmissen, men jeg var innom han og ny samboer forrige helg på en kaffe.

Anonymkode: f7aee...2fb

Skrevet

Kjenner et par som skilte seg. Far fikk barn med ny dame, exen ble dagmamma for barnet.  Feirer jul og bursdager sammen.

Anonymkode: 59fc5...126

Skrevet

Klart det går an, men det kommer ikke gratis, på samme måte som at gode forhold/samboerskap/ekteskap ikke kommer gratis. Man må jobbe med det. 

Anonymkode: de5b8...918

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er jeg naiv eller finnes det lykkelig skilsmisse?

Barnefordeling er ok, alt det formelle er ok, gode venner, krangler ikke.

MEN når nye partnere kommer inn i bildet, vil lykken kunne fortsette? Erfaringer? 

Anonymkode: edbcb...399

Vi skiltes som venner. Vi er begge gift på ny og vi er stadig venner. Alle 4 voksne samarbeider rundt barna. 

Skrevet

Ja, det tror jeg absolutt.

Både jeg og min eks har det definitivt bedre som skilte, barna har det bra - men de tror de ville foretrukket at vi fortsatt var gift. Jeg tror de tar feil, siden stemningen i hjemmet nok ikke hadde forblitt som de husker den, men gitt valget ville de nok at vi skulle vært sammen og bodd i boligen vi hadde felles. Det er jo på sitt vis positivt at de ikke husker det som fælt, da. 

Foreldresamarbeidet fungerer utmerket, begge har nye partnere. Vi feirer jul, bursdager og 17. mai sammen, samt en del andre høytider og festivitaser. 

Anonymkode: c481c...454

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...