Gå til innhold

Bli sammen med en fisker? Ja/nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har veldig god kjemi. En personlighet som er fin, kjekk sv utseende. Han har også alt på stell, noe som er viktig. 

Han kan være borte opptil 5 uker på det meste. Går slike forhold? Vi har så mye like synspunkter i livet. Vi blir bare mer og mer gira på hverandre. Men hvordan livet er å bo med en fisker vet jeg ikke. Det er jo også et farlig yrke. Noen som vet eller har det slik selv?  

Kvinne32

Anonymkode: b7354...9b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Aller først: gratulerer ❤️ Så fantastisk at du har truffet en så flott mann. Størst av alt er kjærligheten.

I Norge har vi levd av fiske siden tidenes morgen. Jeg kommer selv fra en slekt med sjøfolk og fiskere. Jeg skjønner godt at du er litt skeptisk, men jeg tror du gjør klokt i å ikke la akkurat dette stoppe deg i forholdet enda. Ta tiden til hjelp og se hvordan det utvikler seg. Tenker også at det må være bedre å være sammen med noen du er skikkelig forelsket i i intervaller på 3-4 uker, enn å tilbringe hver dag med noen du bare synes er helt OK 😊

Anonymkode: 38cec...2c4

Skrevet

Fordi han er mye borte tenker du? Jeg er sammen med en direktør som ukependler. Det går fint å være sammen med en som er mye borte, så lenge han er tilstede og påkoblet familien når han er hjemme. 

Eller fordi han er fisker? Er du vegetarianer? Eller bryter yrket hans med dine verdier på andre måter?

De fleste yrker og aktiviteter er forbundet med en viss fare. Der jeg jobber har vi risikotillegg pga farlige pasienter. Mannen min vurderer ikke forholdet vårt av den grunn. 

Anonymkode: d2196...270

Skrevet

Jeg hadde ikke nølt, hvis dette er en mann du liker. Han er antagelig vis hardtarbeidende og har ok økonomi, om han da er snill og har humor i tillegg kommer du langt. Han er ute i lange perioder,men vil jo også være helt hjemme når han er hjemme. 

Skrevet
amandine skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde ikke nølt, hvis dette er en mann du liker. Han er antagelig vis hardtarbeidende og har ok økonomi, om han da er snill og har humor i tillegg kommer du langt. Han er ute i lange perioder,men vil jo også være helt hjemme når han er hjemme. 

Det er sant. Men det er merkelig han ikke har hatt noen forhold? Ja som du sier, han har god økonomi (aner ikke hvor mye han tjener men han har vært fisker siden han var 17) ,han er snill og virker veldig interessert i meg. Bare redd om han er player og bare holder på med damer. 

Skrevet

At han er fisker har ingen betydning, det er mange som har partnere som er mye borte. 

Om han er en player er jo viktig da, men det finner du jo ut etterhvert.

Anonymkode: 519a0...2b2

Skrevet

Samboer jobber 4 uker (pluss 2-3 reisedager), hjemme 4 uker. Har også vært perioder han har jobbet 5 uker.

Vi har vært sammen i 17 år, og har 3 barn sammen. Nå er minste 6 år. Og ja det har vært tungt når han har vært borte, men til gjengjeld så har han all verdens tid når han er hjemme. 
Synes det er godt å være alene, og kjenne på at jeg klarer meg selv. Og godt når han er hjemme og jeg kan «slippe alt».

Så for oss har det funket veldig bra 👍🏻

Anonymkode: 93b16...083

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Samboer jobber 4 uker (pluss 2-3 reisedager), hjemme 4 uker. Har også vært perioder han har jobbet 5 uker.

Vi har vært sammen i 17 år, og har 3 barn sammen. Nå er minste 6 år. Og ja det har vært tungt når han har vært borte, men til gjengjeld så har han all verdens tid når han er hjemme. 
Synes det er godt å være alene, og kjenne på at jeg klarer meg selv. Og godt når han er hjemme og jeg kan «slippe alt».

Så for oss har det funket veldig bra 👍🏻

Anonymkode: 93b16...083

Godt å høre😍

Skrevet

Du får kjenne på hva du selv trives med, jeg hadde aldri klart er forhold der jeg var alene i uker av gangen, trenger den daglige kontakten, nærheten og støtten. Det er sårbart ved sykdom også, vanskeligere å omlegge.

Anonymkode: 60304...999

Skrevet

Nå kommer denne til å surre i hodet mitt resten av dagen 🤣

Anonymkode: bec89...cc5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå kommer denne til å surre i hodet mitt resten av dagen 🤣

Anonymkode: bec89...cc5

😂😂 passet perfekt

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

At han er fisker har ingen betydning, det er mange som har partnere som er mye borte. 

Om han er en player er jo viktig da, men det finner du jo ut etterhvert.

Hvordan finner jeg ut av det? Er liiivredd for å miste kontakten med noen jeg har blitt betatt av. 

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Det er sant. Men det er merkelig han ikke har hatt noen forhold? Ja som du sier, han har god økonomi (aner ikke hvor mye han tjener men han har vært fisker siden han var 17) ,han er snill og virker veldig interessert i meg. Bare redd om han er player og bare holder på med damer. 

Hvorfor er det merkelig? Det kan være tusen årsaker til at folk ikke har vært i seriøse forhold. Ellers er du jo bare nødt til å velge å stole på at han ikke er en "player som holder på med damer". Med mindre han har sagt noe som skulle tilsi at han holder på slik, er det ikke spesielt rettferdig av deg at du går rundt og er redd for noe hypotetisk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hvordan finner jeg ut av det? Er liiivredd for å miste kontakten med noen jeg har blitt betatt av. 

Det er en sjanse man tar.

Er ikke mulig å gå inn i et seriøst forhold uten å tørre være litt sårbar, ta sjansen på at det ikke går...

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er vel ikke så rart, er ikke allverdens damer på sjøen? 

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Vi har veldig god kjemi. En personlighet som er fin, kjekk sv utseende. Han har også alt på stell, noe som er viktig. 

Han kan være borte opptil 5 uker på det meste. Går slike forhold? Vi har så mye like synspunkter i livet. Vi blir bare mer og mer gira på hverandre. Men hvordan livet er å bo med en fisker vet jeg ikke. Det er jo også et farlig yrke. Noen som vet eller har det slik selv?  

Kvinne32

hadde ikke spilt noe rolle for meg, så ja det kunne jeg, da kunne man virkelig hatt tid til og savne hverandre og derfor tror det jeg hadde vart lengre og

Anonymkode: 124e7...f6c

Skrevet

Min mann har en jobb der turnusen er 4-4. vi har vært sammen i 15 år nå og har tre barn. 
Klart det har vært tøft i perioder , er mye å holde styr på når man er alene. Men som en over her sier, når han er hjemme så kan jeg bare slippe alt😊 Han tar alt ansvaret for hus, middag , klesvask og oppfølging av lekser. Barna synes det er veldig kjekt at det er en voksen hjemme på morningen, og når de kommer fra skolen🥰 Slik hadde vi ikke fått det hvis begge hadde 8-16 jobb. 

Nå er barna blitt 9, 11 og 13, så ukedagene er mer hektisk for meg nå ,enn når barna var små. Mens helgene er blitt mye bedre. 

Det jeg har funnet ut, er viktigheten av å finne en rutine når mannen er borte. Slik får jeg hverdagen til å gå opp. 
Og kjærligheten mellom oss lider ikke av at han er borte🥰

Anonymkode: 4b855...08d

Skrevet

Det må jo være deilig å kjenne på savnet og glede seg til han kommer hjem... kanskje det gjør at nyforelskelsen holder litt lenger og 😀

For meg hadde en slik ordning gjort at jeg hadde følt jeg fikk det beste fra to verdener, da jeg også trives godt med å være alene.

Anonymkode: e8b0a...dc6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det må jo være deilig å kjenne på savnet og glede seg til han kommer hjem... kanskje det gjør at nyforelskelsen holder litt lenger og 😀

For meg hadde en slik ordning gjort at jeg hadde følt jeg fikk det beste fra to verdener, da jeg også trives godt med å være alene.

Jeg kjenner flere som har menn i nordsjøen, og problemet blir faktisk at man klarer seg litt for godt alene ;) Når mannen kommer hjem bruker de faktisk noen dager på å venne seg til at han "ødelegger" de gode rutinene man har uten han...

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Min mann har en jobb der turnusen er 4-4. vi har vært sammen i 15 år nå og har tre barn. 
Klart det har vært tøft i perioder , er mye å holde styr på når man er alene. Men som en over her sier, når han er hjemme så kan jeg bare slippe alt😊 Han tar alt ansvaret for hus, middag , klesvask og oppfølging av lekser. Barna synes det er veldig kjekt at det er en voksen hjemme på morningen, og når de kommer fra skolen🥰 Slik hadde vi ikke fått det hvis begge hadde 8-16 jobb. 

Nå er barna blitt 9, 11 og 13, så ukedagene er mer hektisk for meg nå ,enn når barna var små. Mens helgene er blitt mye bedre. 

Det jeg har funnet ut, er viktigheten av å finne en rutine når mannen er borte. Slik får jeg hverdagen til å gå opp. 
Og kjærligheten mellom oss lider ikke av at han er borte🥰

Anonymkode: 4b855...08d

Så gøy å høre. Jeg tenker også at man blir fort vant til det. I tider kan han her være borte i 5 uker, det er jo ganske lenge. Men tenk så deilig når mannen er tilbake igjen. 

Nå har jeg rotet med han her ei stund og jeg håper på noe mer. Men vi får se. :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Akkurat det jeg også tenker. Tror bare det er sunt å ha litt avstand til hverandre også. 

Skrevet

Har vært gift med en fisker i 25 år, nå lykkelig skilt. Som mange her påpeker er det mange positive sider, som at fiskere tjener godt, man går ikke oppå hverandre osv. MEN....ikke for å ta luven fra deg, det finnes ganske mange negative sider også. 

Han var lenge borte, etterhvert som barna kom, merket jeg det på en helt annen måte. Jeg sto alene om alt: nattevåk, henting og bringing, lekser, fritidsaktiviteter, foreldremøter, bursdager, syke barn, snømåking, handling.... I praksis var jeg enslig mor!

Når han så hadde fritur greide han ikke helt å falle inn i familien, han "så" ikke arbeidsoppgaver slik jeg forventet av han, han levde litt som gjest den tiden han var på land, og den siste uka før han igjen skulle ombord, var han mentalt allerede dratt! Han var jo heller ikke tilstede i hverdagen og ble ikke vant til barna på samme måte som meg. Det resulterte i mange idiotiske og unødvendige diskusjoner mellom han og barna. Og når han først kom på land var det mange kompiser og fester som måtte prioriteres.

Da skilsmisse var et faktum, følte jeg bare en enorm lettelse,men også anger: Jeg angret på at jeg ikke hadde valgt å etablere familien med en som hadde en "vanlig" jobb.

Anonymkode: 62b6d...d23

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 21.2.2021 den 14.04):

hadde ikke spilt noe rolle for meg, så ja det kunne jeg, da kunne man virkelig hatt tid til og savne hverandre og derfor tror det jeg hadde vart lengre og

Anonymkode: 124e7...f6c

Jeg tror også det vil vare lengre da. Men er fiskere mye utro? Kanskje ikke mye damer der ute. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...