Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Ene gutten min har konstant munndiare. Jeg har rett og slett ikke tålmodighet, og jeg er ganske så tolmodig av meg.... Han er heller aldri fornøyd. F.eks: Feil farge, for varmt vann, for lite lesing når han skal legge seg, for trang, for høyt, nekter å gå med visse typer klær, for lite leker, Osv osv..... Hvordan lære seg å bli tolmodig? Anonymkode: 0223c...629
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Høres ut som du rett og slett har gitt han dårlig oppdragelse, det får man gjerne igjen for slik du beskriver her... Anonymkode: 6ed98...c96
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 Ja, ikke alle burde få barn... Anonymkode: 9b689...a1c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Høres ut som du rett og slett har gitt han dårlig oppdragelse, det får man gjerne igjen for slik du beskriver her... Anonymkode: 6ed98...c96 Han er 3 år.... Hva har jeg gjort galt? Belær meg Anonymkode: 0223c...629
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja, ikke alle burde få barn... Anonymkode: 9b689...a1c Jeg har aldri opplevd dette før Anonymkode: 0223c...629
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Ja, ikke alle burde få barn... Anonymkode: 9b689...a1c Hvorfor mener du det? Anonymkode: 0223c...629
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Skrevet 20. februar 2021 I forhold til munndiare, noen barn (og voksne😏) bare er sånn. Ikke noe å stresse med. Og at han klager mye handler ikke om dårlig oppdragelse. Men kanskje han er av typen som trenger å bli forberedt på en god måte? Nå skal vi lese sammen, da skal vi lese frem til denne siden. Nå skal vi ake sammen, det skal vi gjøre 10 ganger. I starten vil han mase, fordi det er det han er vant til. Men fordi du allerede har sagt hvor mye/ lenge osv, så blir det lettere for deg å holde på grensen uten å la deg pushe. Da vil han etterhvert lære seg det. Og du, han er bare tre år. Ting går seg til når han blir større, mer moden og bedre på å forstå det du sier (for nei, han skjønner ikke alt du sier ennå). Anonymkode: 9b81f...261
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #9 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): I forhold til munndiare, noen barn (og voksne😏) bare er sånn. Ikke noe å stresse med. Og at han klager mye handler ikke om dårlig oppdragelse. Men kanskje han er av typen som trenger å bli forberedt på en god måte? Nå skal vi lese sammen, da skal vi lese frem til denne siden. Nå skal vi ake sammen, det skal vi gjøre 10 ganger. I starten vil han mase, fordi det er det han er vant til. Men fordi du allerede har sagt hvor mye/ lenge osv, så blir det lettere for deg å holde på grensen uten å la deg pushe. Da vil han etterhvert lære seg det. Og du, han er bare tre år. Ting går seg til når han blir større, mer moden og bedre på å forstå det du sier (for nei, han skjønner ikke alt du sier ennå). Anonymkode: 9b81f...261 Tusen takk for gode tips 💛 Godt å høre Anonymkode: 0223c...629
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #10 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ene gutten min har konstant munndiare. Jeg har rett og slett ikke tålmodighet, og jeg er ganske så tolmodig av meg.... Han er heller aldri fornøyd. F.eks: Feil farge, for varmt vann, for lite lesing når han skal legge seg, for trang, for høyt, nekter å gå med visse typer klær, for lite leker, Osv osv..... Hvordan lære seg å bli tolmodig? Anonymkode: 0223c...629 Høysensitive, kan du lese om. Høres veldig slik ut. Du er mor, du må bare lytte. Anonymkode: 3974e...f4a
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #11 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor mener du det? Anonymkode: 0223c...629 Hvorfor jeg mener at ikke alle burde få barn?? Er du seriøs? Anonymkode: 9b689...a1c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor mener du det? Anonymkode: 0223c...629 Hvorfor jeg mener at ikke alle burde få barn?? Er du seriøs? Lurer på hvorfor du mener det om meg! Du skjønner vell at jeg lurer på det. Jeg verken slår eller drikker, så hvordan kan du si det? Bare det jeg lurer på. Anonymkode: 0223c...629
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #13 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Høysensitive, kan du lese om. Høres veldig slik ut. Du er mor, du må bare lytte. Anonymkode: 3974e...f4a Såpass ja. Kan det være noe mer...? Anonymkode: 0223c...629
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #14 Skrevet 20. februar 2021 Tipper han trenger en viss form for «kontroll». Tipsene du har fått over om å varsle om hvor mye/hvor lenge osv er supre. I tillegg vil jeg tipse om dette, funket helt supert på vår gutt da han var tre/fire år: Gi han liksom-alternativer. F.eks. til middag; hold frem to helt like gafler, men la ham få velge selv. Samme med klær. La han få en følelse av å være med på å bestemme uten at det faktisk går ut over noe. Maset om andre ting ble mindre, nok fordi han følte han kunne bestemme noe i sitt eget liv, og hverdagen ble mer harmonisk. Verdt et forsøk iallfall, tar fryktelig lite tid, og koster dere ingenting Anonymkode: 63015...da6
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Lurer på hvorfor du mener det om meg! Du skjønner vell at jeg lurer på det. Jeg verken slår eller drikker, så hvordan kan du si det? Bare det jeg lurer på. Anonymkode: 0223c...629 Hvis du tror det bare er vold og alkohol som kan gjøre folk til dårlige foreldre så har du virkelig ikke peiling. Viser bare enda tydeligere at du ikke burde hatt barn. Anonymkode: 9b689...a1c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 Har en på samme alder som har oppført seg likt som din de siste ukene, jeg las meg opp på "trassalder" for å få en forståelse for hva som skjer med utviklingen til barnet i denne perioden. Når du vet hva som kan være grunnen til sånn oppførsel er det også lettere å håndtere det 😊 Mange fine tips som har komt inn. Anonymkode: 768dd...2d0
Syngensang Skrevet 20. februar 2021 #17 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Hvis du tror det bare er vold og alkohol som kan gjøre folk til dårlige foreldre så har du virkelig ikke peiling. Viser bare enda tydeligere at du ikke burde hatt barn. Anonymkode: 9b689...a1c Og du burde ikkje hatt internett. Hi, trassalderen er ei utfordring! Eg brukar å prøve å finne ut om eg orkar kampen, viss svaret er ja, og det bør vere flest ja her, så lar eg faktisk barnet berre skrike, om det er bagatellar. Trøystar selvfølgeleg. Men gjer meg ikkje. Iss eg kjenner på meg at eg ikkje orkar det er det ein stor fordel å gje seg med ein gong. Hente den blå koppen istaden for den grønne, bytte bukse osb, elles lærer dei at berre ein skurk lenge nok gjer mamma seg. Viss eg klarar å vere i forkant som eg ser du har fått fleire tips om, er det endå betre. "Vil du ha den blå eller den raude koppen?" "om 5 minutter slår vi av barnetv" at ein treåring ikkje veit kor lenge fem minutt er er berre ein fordel. Men då har dei fått eit varsel og det blir lettare å avslutte. Elles er det berre å holde ut faktisk. Det blir betre!!! Eg lovar😊
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2021 #18 Skrevet 21. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis du tror det bare er vold og alkohol som kan gjøre folk til dårlige foreldre så har du virkelig ikke peiling. Viser bare enda tydeligere at du ikke burde hatt barn. Anonymkode: 9b689...a1c Ikke så tydelig som du viser oss at du fullstendig mangler sosiale antenner, folkeskikk og alminnelig høflighet. Jeg blir svært fristet til å si at jeg håper at du ikke har barn... Anonymkode: 6ffd0...b57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå