Gå til innhold

Samboer sier jeg er skyldig han 14000 kr


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han har lagt ut for mye matvarer til meg (matvarer han ikke bruker) siden september. Nå kommer han og sier at han har regnet ut kvitteringer og at jeg er skyldig han 14.000 kr... Jeg klarer ikke hoste opp 14.000 kr på kort tid... Han sier jeg får dele det opp. Han har mye dårligere inntekt enn meg siden han får utbetalt fra NAV mens han ikke har funnet seg jobb.

 

Hele greia er bare så turn-off. Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal reagere. Han sier det er uaktuelt med fellesøkonomi når vi har så ulik inntekt. 

 

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg egne timer hos privat parterapeut. Samboer klager over at vi aldri har sex og det stemmer, men når han kommer og krever meg for så mye penger så gjør det ikke susen for sexlivet. 

 

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 38f9b...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han tjener lite, han handler mat og du vil ikke bidra økonomisk. Herregud! Han har kjøpt mat til deg siden september. Betal ham tilbake! 

Anonymkode: dbc2b...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han har lite inntekt og legger ut for deg skal du selvfølgelig betale han tilbake. Flaut for deg at han faktisk måtte sitte og regne det ut og spørre etter pengene, når du burde spurt han hvor mye du skylder og betalt uten å mukke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Han har lagt ut for mye matvarer til meg (matvarer han ikke bruker) siden september. Nå kommer han og sier at han har regnet ut kvitteringer og at jeg er skyldig han 14.000 kr... Jeg klarer ikke hoste opp 14.000 kr på kort tid... Han sier jeg får dele det opp. Han har mye dårligere inntekt enn meg siden han får utbetalt fra NAV mens han ikke har funnet seg jobb.

 

Hele greia er bare så turn-off. Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal reagere. Han sier det er uaktuelt med fellesøkonomi når vi har så ulik inntekt. 

 

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg egne timer hos privat parterapeut. Samboer klager over at vi aldri har sex og det stemmer, men når han kommer og krever meg for så mye penger så gjør det ikke susen for sexlivet. 

 

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 38f9b...c60

Det du skal gjøre er å betale det du skylder. Det aller første du skal gjøre er å sette deg ned med kjæresten og bli enige om økonomien deres. Hvem betaler hva osv. Du skal ikke straffe med sexnekt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har du brukt penger på dette halvåret som du ellers ville brukt på mat? Det er jo mer enn 2 000 kroner hver måned, så du må jo ha merket det på din økonomi?

Anonymkode: 4d4c1...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Huff, så flaut gjort av deg å få han til å handle mat som bare du spiser. Det var nok ikke enkelt for han å si fra, men han har nok irritert seg over dette lenge.

Jeg er i lignende situasjon selv, da jeg nå tjener nesten det dobbelte av mannen, og han til tider har vært student og arbeidsledig. Måten vi løser det på er å se på alle faste utgifter (inkl vanlig matbudsjett!), og hva vi sitter igjen med selv til eget forbruk hver måned. Vi beregner slik at vi betaler regninger/til felleskonto etter evne, og har ca like mye igjen til overs etter at alt er betalt og sparing er satt til side. Disse pengene bruker vi til det vi vil, feks dyr lunsj, take-away kaffe, klær, frisør, sløsing+++ altså alt som egentlig er helt unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis dere ikke har felles økonomi så må du jo betale han tilbake når han legger ut for deg? 2000 kr pr mnd er jo mye penger for en som går på NAV. 

Anonymkode: 495d6...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del som mangler for å kunne is noe her. Hvem betaler husleie, bil, strøm, klær osv. Om det er du som står for det meste av de faste utgiftene så kan det være greit han skjønner dette også. Deler dere alle faste utgifter likt ville nok jeg betalt han det han ville hatt, men jeg vet ikke om det ville hjulpet så mye på forholdet. 

Anonymkode: 356f2...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Anonym bruker skrev (På 20.2.2021 den 20.58):

Han har lagt ut for mye matvarer til meg (matvarer han ikke bruker) siden september. Nå kommer han og sier at han har regnet ut kvitteringer og at jeg er skyldig han 14.000 kr... Jeg klarer ikke hoste opp 14.000 kr på kort tid... Han sier jeg får dele det opp. Han har mye dårligere inntekt enn meg siden han får utbetalt fra NAV mens han ikke har funnet seg jobb.

 

Hele greia er bare så turn-off. Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal reagere. Han sier det er uaktuelt med fellesøkonomi når vi har så ulik inntekt. 

 

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg egne timer hos privat parterapeut. Samboer klager over at vi aldri har sex og det stemmer, men når han kommer og krever meg for så mye penger så gjør det ikke susen for sexlivet. 

 

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 38f9b...c60

Du høres ut som en grusom person å leve med. Han tjener dårlig, kjøper likevel mat, og attpåtil nekter du han sex. Fy faen... 

Anonymkode: 23df9...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 20.2.2021 den 20.58):

Han har lagt ut for mye matvarer til meg (matvarer han ikke bruker) siden september. Nå kommer han og sier at han har regnet ut kvitteringer og at jeg er skyldig han 14.000 kr... Jeg klarer ikke hoste opp 14.000 kr på kort tid... Han sier jeg får dele det opp. Han har mye dårligere inntekt enn meg siden han får utbetalt fra NAV mens han ikke har funnet seg jobb.

 

Hele greia er bare så turn-off. Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal reagere. Han sier det er uaktuelt med fellesøkonomi når vi har så ulik inntekt. 

 

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg egne timer hos privat parterapeut. Samboer klager over at vi aldri har sex og det stemmer, men når han kommer og krever meg for så mye penger så gjør det ikke susen for sexlivet. 

 

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 38f9b...c60

Men.. Han tjener mye mindre enn deg? Klart han vil ha tilbake da! 

I dette tilfelle, er han IKKE smålig. 

Hva har at du skylder han penger med sexlivet deres å gjøre?? Du tar feil her altså. 0 sympati. 

Anonymkode: 18b22...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har vært avtalen på forhånd da? Slikt bør jo avklares om han kjøper noe du ber om, om dere ikke har avtale om felles økonomi. 

Anonymkode: 6a6b6...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som tjener lite er turnoff!

Det har aldri vært så mange ensomme og barnløse menn. Den tydeligste fellesnevneren for disse er lav utdannelse og lav lønn.

Tallene viser klart at kvinner velger ressurssterke menn og at det er av de viktigste kriteriene for valg av partner.

Anonymkode: 8a6cb...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...