GÃ¥ til innhold

Hvor mange ville du invitert?🎂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i begynnelsen av Juli og vi er så usikre på hvor mange gjester vi tør å ha.

Vi har sjelden noen smittede her på plassen,  men det er jo en rar tid.

Hvor mange hadde dere turt å invitert?

Anonymkode: 66098...f58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vel max 50 som er lov, så er det fortsatt det da. så er det vel greit og be 50 :)

Anonymkode: 214be...044

Skrevet

Du må følge nasjonale regler. Så må du heller skrive i innbydelsen at dersomdet blir endringer nasjonalt eller lokalt så må dere dessverre trekke noen av innbydelsene tilbake.

inviterer dere 50 nå og regelen i juli er Max 20 stykker, så må dere trekke 30 av invitasjonene tilbake.

Anonymkode: ebd39...fa2

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

er vel max 50 som er lov, så er det fortsatt det da. så er det vel greit og be 50 :)

Okei, hvor er det lov å være 200?(ikke at vi skal det, men mener å ha lest det?)

Jeg er så usikker.Bare oss,barna, forlovere, søsken og foreldre?Godt å høre andre synspunkt🥰

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Okei, hvor er det lov å være 200?(ikke at vi skal det, men mener å ha lest det?)

Jeg er så usikker.Bare oss,barna, forlovere, søsken og foreldre?Godt å høre andre synspunkt🥰

200 er vel kun på sport og slik, og konsert og slik,

Skrevet

Og noen sier 10 stk...hmm hadde vært greit å vite😉

Skrevet

10

Anonymkode: 6bc59...a0e

Er det 10?

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Er det 10?

Du spør hvor mange vi ville invitert...

Anonymkode: 6bc59...a0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Og noen sier 10 stk...hmm hadde vært greit å vite😉

Det kommer vel an på hvor dere skal ha det?

Skal dere ha det i en restaurant kan dere invitere flere enn om dere skal ha det hjemme i stua...

Dagens regler finner du her, men ting kan jo endre seg innen bryllupet deres.

https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/sporsmal-og-svar-om-koronasituasjonen/sporsmal-og-svar-om-arrangementer/id2703876/

Anonymkode: fe8bb...5db

Skrevet

Er vel bare 10 akkurat nå? hvor får dere 50 fra ? er det ikke 10 inne og 20 ute ? vi skal også gifte oss j sommer, og tror vi har landa på bare nærmeste familie og forlovere,  så håper det blir lov med 20 innen den tid.  Blir ikke noe fest da, det med 1 meter avstand kommer nok ikke til å opphøre på veldig lenge. 

Anonymkode: d1504...51a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, det er max 10 nå

Anonymkode: 0526b...46c

Skrevet
13 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei, det er max 10 nå

bare enkelte steder med mye smitte ja

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har du link til det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei, dette er feil.

De nasjonale reglene nå er 10 stk innendørs og 20 utendørs.

https://www.helsenorge.no/koronavirus/feiringer-sammenkomster-og-arrangementer/

Ved privat sammenkomst på offentlig sted (leid/lånt lokale), er det ikke lov å samle flere enn 10 personer. Dersom sammenkomsten er utendørs kan man samle 20 personer.

Private sammenkomster kommer også under definisjonen av arrangement. Dette omfatter:

• Sammenkomster etter seremoni. For eksempel dÃ¥p, bryllup, konfirmasjon og begravelser.

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Nei, dette er feil.

De nasjonale reglene nå er 10 stk innendørs og 20 utendørs.

Ved privat sammenkomst på offentlig sted (leid/lånt lokale), er det ikke lov å samle flere enn 10 personer. Dersom sammenkomsten er utendørs kan man samle 20 personer.

Private sammenkomster kommer også under definisjonen av arrangement. Dette omfatter:

• Sammenkomster etter seremoni. For eksempel dÃ¥p, bryllup, konfirmasjon og begravelser.

vi har snakket med kommune , vi får lov til og be 50 stk til min mors 60årsdag, så NEI ,det er feil

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

vi har snakket med kommune , vi får lov til og be 50 stk til min mors 60årsdag, så NEI ,det er feil

Da er det en eller annen dust i  kommunen som ikke vet hva h*n snakker om. Reglene er veldig tydelige, max 10 per innendørs og 20 personer ute. Max 50 gjelder kun for for begravelser. 

Er jo bare å lese gjennom det som står her, så ser du det selv. Dette er nasjonale retningslinjer. Dvs at enkelte kommuner kan ha strengere regler, ingen kan velge å lette på reglene. 

Anonymkode: 50c63...e63

Skrevet

Da er det en eller annen dust i  kommunen som ikke vet hva h*n snakker om. Reglene er veldig tydelige, max 10 per innendørs og 20 personer ute. Max 50 gjelder kun for for begravelser. 

Er jo bare å lese gjennom det som står her, så ser du det selv. Dette er nasjonale retningslinjer. Dvs at enkelte kommuner kan ha strengere regler, ingen kan velge å lette på reglene. 

Hva skjer om man bryter 10 grensa?Vi er en familie på 7 stk bare i dette huset.......dvs at kun forlovere kan være med oss😳Mamma kommer til å bli helt fra seg🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hva skjer om man bryter 10 grensa?Vi er en familie på 7 stk bare i dette huset.......dvs at kun forlovere kan være med oss😳Mamma kommer til å bli helt fra seg🙈

Da må du utsette. Er ikke verre enn det. Men skjønner det er kjedelig. Utrolig vanskelig å skulle planlegge ting når man ikke aner noe om reglene som vil gjelde. Har selv en konfirmasjon i mai jeg skulle ha planlagt,  bestilt og kjøpt inn til. 

Bryter du reglene, kan to ting skje. Du kan bli anmeldt for brudd på koronarestriksjoner. Og du kan starte et smitteutbrudd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da må du utsette. Er ikke verre enn det. Men skjønner det er kjedelig. Utrolig vanskelig å skulle planlegge ting når man ikke aner noe om reglene som vil gjelde. Har selv en konfirmasjon i mai jeg skulle ha planlagt,  bestilt og kjøpt inn til. 

Bryter du reglene, kan to ting skje. Du kan bli anmeldt for brudd på koronarestriksjoner. Og du kan starte et smitteutbrudd. 

Tror vi gifter oss uansett.Men er så rart at jeg hører så mye forskjellig.Er med på bryllupsgrupper og div og der snakker de om både 30 og 50 stykker...man blir jo så forvirret...

Men jeg tenker du vet hva som stemmer hvis du har konfirmant.Hvordan gjør dere det da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tror vi gifter oss uansett.Men er så rart at jeg hører så mye forskjellig.Er med på bryllupsgrupper og div og der snakker de om både 30 og 50 stykker...man blir jo så forvirret...

Men jeg tenker du vet hva som stemmer hvis du har konfirmant.Hvordan gjør dere det da?

Hva du hører er ikke viktig/riktig, det du leser på nettsidene til helsenorge og regjeringen er det som er riktig og de reglene du skal følge. At folk har allverdens rare tolkninger skal du ikke bry deg om, for det er egentlig ganske lett å forstå det som står skrevet i de riktige kanalene.

Jeg giftet meg uten å invitere noen, hadde ikke med forlovere engang. Aldri angret på det, og det var før korona til og med ;) Vi giftet oss på en ambassade da, og de stilte med vitner, ikke noe problem.

Dere kan jo la foreldrene deres være vitner til vielsen, trenger ikke bruke forloverne til det. Forlovernes viktigste oppgave er å skrive under på papirene før vielsen.

Skrevet

Du må følge nasjonale regler, men de lokale reglene der du bor kan plutselig bli strengere og da erdet de som gjelder. Det kan skje uken før bryllupet. Og har du planlagt bryllupet så må det endres i en fart rett før.

Anonymkode: ebd39...fa2

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hva du hører er ikke viktig/riktig, det du leser på nettsidene til helsenorge og regjeringen er det som er riktig og de reglene du skal følge. At folk har allverdens rare tolkninger skal du ikke bry deg om, for det er egentlig ganske lett å forstå det som står skrevet i de riktige kanalene.

Jeg giftet meg uten å invitere noen, hadde ikke med forlovere engang. Aldri angret på det, og det var før korona til og med ;) Vi giftet oss på en ambassade da, og de stilte med vitner, ikke noe problem.

Dere kan jo la foreldrene deres være vitner til vielsen, trenger ikke bruke forloverne til det. Forlovernes viktigste oppgave er å skrive under på papirene før vielsen.

Tusen takk for svar🥰

Så fint at dere ble fornøyd med deres valg💕💕

Vi er 7 stykker kun med barna så det sier seg selv at vi har bare 3 plasser igjen.😳
Hva hvis vi har det ute?i fri luft?

Gjelder ti stykker på restaurant også?

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Tusen takk for svar🥰

Så fint at dere ble fornøyd med deres valg💕💕

Vi er 7 stykker kun med barna så det sier seg selv at vi har bare 3 plasser igjen.😳
Hva hvis vi har det ute?i fri luft?

Gjelder ti stykker på restaurant også?

Igjen, det er bare å lese på nettsidene vi før har linket til i tråden:

Privat selskap på restaurant

Serveringssted kan ikke ha servering for et privat selskap med flere enn 10 personer. I enkelte kommuner har de innført lokale tiltak, se nettsiden til kommunen du bor i eller skal til.

https://www.helsenorge.no/koronavirus/feiringer-sammenkomster-og-arrangementer/#mat-og-alkoholservering

Skrevet

Men dette kan jo helt klart forandre seg før sommeren, er det som er så vanskelig å vite . Vi satser på 20, men om det ikke er lov innen den tid så avlyser vi så klart.  

Anonymkode: d1504...51a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...