Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Han har på ingen måte meldeplikt, men i dag trenger jeg hjelp for å få begynt å jobbe med noe jeg skal gjøre. Dette har han «glemt» så da han skulle på butikken for å kjøpe to varer er han plutselig borte i timesvis. Han stikker ofte «snarturer» for å dyrke hobbyen sin, men sier at han skal en kjapp tur på butikken eller posten etc. Det skal han jo ofte også, men hoveddelen av tiden han er borte er hobbyen. Jeg kjenner jeg får så nok av halvsannheter. Men fakta er vel at han bare ikke vil høre når det ikke passer fordi jeg også trenger bilen eller lignende... derfor stikker han bare av. Er dette vanlig? Anonymkode: f298b...63f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 Hva tror du selv da? Anonymkode: 076cb...a5a
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Hva slags hobby? Anonymkode: 47b03...93f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 Nei, det tror jeg neppe er vanlig... Nå har ikke mannen min hobbyer han stikker av til, men han jobber mye. Han driver for seg selv, lite firma med fire ansatte, så det skjer jevnlig at han bare skal på jobben en liten tur også blir det en lang tur, eller han sier han skal avslutte tidlig og være hjemme i 14-tiden en fredag også kommer han ikke før 16. Men han sier alltid ifra, sender en melding eller ringer. Siden han har en timeplan som er litt vanskelig å forholde seg til for oss andre noen ganger sier jeg alltid ifra når det er noe. Som du forteller at i dag skulle han på butikken også ble han borte i flere timer også hadde du planer du trengte hjelp til, hadde det vært her så hadde jeg sagt før han dro at han måtte skynde seg hjem igjen for han hadde jo lovet meg å hjelpe med ditt eller datt. Da ville han kommet. Han svikter aldri når det er noe, om jeg skal noe og han må være hjemme med ungene, om han har lovet meg å hjelpe med noe eller hva som helst, da er han alltid der han skal være. Så da kan jeg leve med at de kvarterene hans noen ganger tar en time når det kommer til jobb Anonymkode: b04db...079
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 Jeg opplever det ikke, men kan du ikke si noe sånt som "ok, da tar jeg bilen for å xx klokka 11.30" eller "Greit. Da kan vi begynne med xx kokka 13.00" når han sier han skal i butikken eller liknende? Anonymkode: fb824...c2f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg opplever det ikke, men kan du ikke si noe sånt som "ok, da tar jeg bilen for å xx klokka 11.30" eller "Greit. Da kan vi begynne med xx kokka 13.00" når han sier han skal i butikken eller liknende? Anonymkode: fb824...c2f Hvorfor er hele familielogistikken mitt ansvar? Må jeg være i forkant av at han kanskje gjør noe annet enn det han sier? Anonymkode: f298b...63f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er hele familielogistikken mitt ansvar? Må jeg være i forkant av at han kanskje gjør noe annet enn det han sier? Anonymkode: f298b...63f Noen ganger er det smidigst å bare ta noen ansvar som man i utgangspunktet ikke ville ha. Så lenge begge ellers bidrar i huset for å få familien as til å gå greit, er dette en liten pris å betale for å hindre surhet og gnisninger. Anonymkode: b04db...079
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor er hele familielogistikken mitt ansvar? Må jeg være i forkant av at han kanskje gjør noe annet enn det han sier? Anonymkode: f298b...63f Hvis du trenger bilen til en spesiel tid eller hjelp til noe må du jo si fra om det. Anonymkode: fb824...c2f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #9 Skrevet 20. februar 2021 Igjen, hva er hobbyen!? Anonymkode: 47b03...93f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #10 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Igjen, hva er hobbyen!? Anonymkode: 47b03...93f Er egentlig helt uvesentlig hva hobbyen er. Problemet er jo at mannen og HI ikke kommuniserer, at mannen av en eller annen grunn synes å tro at det er helt ok å melde seg ut av familien når han ønsker det, uten å si fra eller gjøre avtaler. Det er ikke holdbart for et forhold over tid. Hi - dere må begynne å snakke sammen. Snakke ordentlig sammen. Anbefaler deg å lese "Elske og bli elsket" av Bjørk Matheasdatter. Det virker på måten du beskriver dere på som om dere trenger det. Anonymkode: 250ba...3e3
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #11 Skrevet 20. februar 2021 Nei, det er ikke uvesentlig. Anonymkode: 47b03...93f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis du trenger bilen til en spesiel tid eller hjelp til noe må du jo si fra om det. Anonymkode: fb824...c2f På samme måte som han må si i fra. Jeg sier i fra og han visste at jeg trengte hjelp. Skjønner ikke hvorfor dere må vite hva hobbyen er? Anonymkode: f298b...63f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #13 Skrevet 20. februar 2021 Dette er troll. Hi lager denne tråden kun for å sverte menn. Ingen mann, ingen hobby. Anonymkode: 47b03...93f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #14 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Nei, det er ikke uvesentlig. Anonymkode: 47b03...93f Hvorfor mener du det er vesentlig å vite hvilken hobby det er? Er det slik at enkelte hobbyer gjør at man skal ha fritak fra å ta ansvar for forhold og familie? Fritak for å kommunisere med den man selv har valgt å dele livet med? Eller er det slik at enkelte hobbyer er det bare personer som ikke har evnen til å kommunisere med andre som har? Så, hvorfor mener du det er vesentlig å vite hvilken hobby His mann har? Anonymkode: 250ba...3e3
Blop Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): På samme måte som han må si i fra. Jeg sier i fra og han visste at jeg trengte hjelp. Skjønner ikke hvorfor dere må vite hva hobbyen er? Anonymkode: f298b...63f Da må du jo si ifra til han at han må si ifra. Hjelper ikke det, må du minne han på at du trenger xxx. Eller så kan du bare drite I fyren og klare deg sjøl. Eller så må du bare finne deg i at det er sånn det er.
the amazing spidermamma Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 Neste gang sier du dette: - Nå kan jeg handle/reise på posten, og så setter du i gang med det vi skal gjøre. Og så blir du leeeenge borte. Han prøver jo bare å lure seg unna pliktene, er han flink til å bidra ellers?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #17 Skrevet 20. februar 2021 the amazing spidermamma skrev (1 minutt siden): Neste gang sier du dette: - Nå kan jeg handle/reise på posten, og så setter du i gang med det vi skal gjøre. Og så blir du leeeenge borte. Han prøver jo bare å lure seg unna pliktene, er han flink til å bidra ellers? Han er veldig flink til å bidra ellers altså, men vi sliter nok en del med kommunikasjonen. Anonymkode: f298b...63f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #18 Skrevet 20. februar 2021 Hva sa han da du ringte han? Anonymkode: 9187b...c43
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #19 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva sa han da du ringte han? Anonymkode: 9187b...c43 Han bare later som ingenting og kommer hjem Anonymkode: f298b...63f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #20 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): På samme måte som han må si i fra. Jeg sier i fra og han visste at jeg trengte hjelp. Skjønner ikke hvorfor dere må vite hva hobbyen er? Anonymkode: f298b...63f Men hadde dere blitt enige om når du trengte hjelp? Anonymkode: fb824...c2f
prekæs Skrevet 20. februar 2021 #21 Skrevet 20. februar 2021 (endret) Selvfølgelig har han meldeplikt. Velger man å ha familie å forholde seg til forsvinner man ikke bare i timevis etter å ha sagt at man skal en tur på butikken. Mener han det er greit, kan du jo forsøke å gjøre det samme og sjekke reaksjonen hans. Endret 20. februar 2021 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #22 Skrevet 20. februar 2021 Snakk sammen. Sett dere ned med et glass vin/pepsi max/kakao. Fortell hva du opplever vanskelig, og be om at dere begge kan avtale med hverandre når det passer med hobby/fritid, og når det passer best med en kjapp tur på kiwi. Men uansett må den som «forlater hjem og barn» kommunisere hva som er planen og tidsperspektivet, og ta hensyn til den andres behov. Anonymkode: 1db5b...ee6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå