Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #1 Skrevet 20. februar 2021 Har en ungdom her. Føler jeg ikke blir hørt og han gjør hva han vil. Noen eks. Jeg var på jobb om kveld. Ba han gå ut med bosset. Når jeg kom var fortsatt bosset der. Sa han hadde glemt det. Han skulle legge seg og på skolen dagen etterpå. Så da tok jeg det til tidligvakten min dagen etter. Vi hadde middag. Fisk og poteter + gr.saker. Ville ikke ha og tok heller et rundstykke. Har forsynt seg med chips uten å spørre. Rydder ikke rom eller så mye etter seg. Jeg har prøvd kjeft og å ikke si noe. Hører liksom ikke etter. Hva søren gjør jeg? Anonymkode: 2c00e...71b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #2 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Har en ungdom her. Føler jeg ikke blir hørt og han gjør hva han vil. Noen eks. Jeg var på jobb om kveld. Ba han gå ut med bosset. Når jeg kom var fortsatt bosset der. Sa han hadde glemt det. Han skulle legge seg og på skolen dagen etterpå. Så da tok jeg det til tidligvakten min dagen etter. Vi hadde middag. Fisk og poteter + gr.saker. Ville ikke ha og tok heller et rundstykke. Har forsynt seg med chips uten å spørre. Rydder ikke rom eller så mye etter seg. Jeg har prøvd kjeft og å ikke si noe. Hører liksom ikke etter. Hva søren gjør jeg? Anonymkode: 2c00e...71b Og generelt sur og tåler ingenting. Anonymkode: 2c00e...71b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #3 Skrevet 20. februar 2021 Prate sammen på et godt tidspunkt for begge. Kanskje mens dere går en tur eller kjører bil? Da har de ofte lettere for å åpne seg. Fortell at alle må bidra i familien, få han til å ta et aktivt valg mellom alternativer. For eksempel du kan enten lage frokost til hele familien 2 ganger i uka eller middag 1 gang i uka. Velge mellom fast støvsuging eller gå ut med søpla etc. Her har tenåringen noen faste oppgaver, men har nå også fått noen ekstra oppgaver han får betalt for, han sparer til noe han ønsker seg veldig. Anonymkode: 2c33f...ad4
Syngensang Skrevet 20. februar 2021 #4 Skrevet 20. februar 2021 Høyrest ut som ein heilt normal ungdom det der. Forstår ikkje korleis du får dette til at du ikkje er ei god mor? Men selfølgeleg må du prate om dette, det må alle foreldre. Forklare at alle må bidra osb. Får han vekepengar? Kan de avtale faste oppgåver og fast "lønn?"
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 Hardt mot hardt. Slå av wifi, og når panikken brer seg, si at den må gjøres fortjent til. Visse rettigheter krever og ansvar. Det å ansvarliggjøre ungdommen er noe vår generasjon som foreldre er elendige til. Ungdommen tror seriøst at penger dukker opp av seg selv, klær blir magisk rene, rommet er selvrensende, mat er i kjøleskapet, og ubegrenset internett. Stikk fingeren i jorden, vær tydelig og rettferdig. Lær ungdommen viktigheten med å bidra, ros for det som skjer, og vis tydelig misnøye med det som ikke skjer. Anonymkode: 8e999...f99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå