Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Jeg har blitt meldt til barnevernet av en person som har oppgitt sitt navn..denne personen jobber like ved hvor jeg bor. Meldingen var ren sjikane og barnevernet henla saken umiddelbart. Problemet er at dette er i en liten bygd der nesten alle kjenner alle..så denne personen har da vært på besøk hos naboen som tilfeldigvis er foreldrene til mitt barns bestevenn! Der har vedkommende spredd løgner og fortalt at jeg er involvert i barnevernet...dette har resultert i at barnet mitt har blitt utstøtt av sin bestevenn samt andre venner i klassen. Over natta!! Meldingen var ren sjikane men nå er vi utskjemt..hva ville dere ha gjort? Jeg bor som sagt like ved der melderen jobber og møter jo på vedkommende. Å flytte er uaktuellt inntil videre iallefall... Anonymkode: 6bc5b...377
Syngensang Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Ville invitert bestevenn til barnet heim, vore imøtekommande og vanlig til alle kjente. Oppføre deg som om du ikkje har noko å skjule, for de har du jo ikkje. Bitt tenna saman og oppsøkt sosiale lag. Folk vil skjønne at dei tok feil. Vedkomande som melde deg ville eg vore kald, men nokonlunde høflig ooverfor (håpar iallefall eg hadde klart det. Trur nok det er det beste på sikt) Men skjønnar at det høyrest umogleg ut. Har du nære venner i bygda du kan snakke med, fortelle korleis det heng saman? Enklare å stå i det om du veit at du har nokon på di side. Uduglege foreldre destekomoisen til barnet ditt har, som let sladder om at ein klassekompis har fått bekymringsmelding på seg bli høyrt av barna. Og endå meir uduglege om dei godtek at sonen din blir utestengt. Om det hadde vore grunn til bekymring hadde det vore naturlig og reagere omvendt med å ta seg ekstra godt av guten din. Har du snakka med dei? Veit dei at barnet ditt blir utestengt? Snakk med lærar òg. Allier deg 😊
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 Jeg ville forsøkt å få snakke med foreldrene til ditt barns bestekompis og fortalt at vedkommende som meldte deg til bv har gjort dette helt uten grunn, at det kun var sjikane fra vedkommendes side og at bv derfor også selvfølgelig henla saken umiddelbart... og at du håper de ikke vil slik løgnaktig trakassering som du er blitt utsatt for gå utover ditt og deres barns vennskap. Og så ville jeg vurdert å anmelde den som meldte til bv. Den kan nok ikke tas for å melde til bv, såsant det ikke er åpenbar trakassering, men den kan anmeldes for å spre løgnhistorier om deg på bygda. Bare det at politiet snakker med vedkommende kan, om du er heldig, få vedkommende til å slutte. Ville også snakket med skolen og vært åpen om det som har skjedd, så kan de være obs om barnet ditt blir holdt utenfor eller mobbet av de andre pga. dette. Foreldrene til bestekompisen må jo ha gitt sitt barn en grunn for at han ikke lenger får leke med ditt barn. Anonymkode: f8889...c6e
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har blitt meldt til barnevernet av en person som har oppgitt sitt navn..denne personen jobber like ved hvor jeg bor. Meldingen var ren sjikane og barnevernet henla saken umiddelbart. Problemet er at dette er i en liten bygd der nesten alle kjenner alle..så denne personen har da vært på besøk hos naboen som tilfeldigvis er foreldrene til mitt barns bestevenn! Der har vedkommende spredd løgner og fortalt at jeg er involvert i barnevernet...dette har resultert i at barnet mitt har blitt utstøtt av sin bestevenn samt andre venner i klassen. Over natta!! Meldingen var ren sjikane men nå er vi utskjemt..hva ville dere ha gjort? Jeg bor som sagt like ved der melderen jobber og møter jo på vedkommende. Å flytte er uaktuellt inntil videre iallefall... Anonymkode: 6bc5b...377 I alle dager, hva tenker foreldrene med. Hvis meldingen hadde vært sann, som de tydeligvis tror, så straffer man jo ikke barnet for det. Her viser de sitt sanne ansikt. Jeg ville anmeldt hun som meldte deg. Anonymkode: 972fa...10c
sug lut Skrevet 20. februar 2021 #5 Skrevet 20. februar 2021 Du kan ikke bo i ei bygd som det der om du bryr deg om hva "folk" sier.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #6 Skrevet 20. februar 2021 Hvorfor ønsket denne personen å skade dere og hvordan har du fått vite at vedkommende hadde spredt historier om dere? Anonymkode: 06ada...fa4
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #7 Skrevet 20. februar 2021 sug lut skrev (2 timer siden): Du kan ikke bo i ei bygd som det der om du bryr deg om hva "folk" sier. Nei det er helt sant! Bor selv på bygda å ble kjent med hyggelig mann gjennom Røde Kors. Vi ble venner å han var en del på besøk her å spillet brettspill med meg å sønnen min osv. Så fikk han plutselig høre av andre i bygda at jeg hadde mistet omsorgen for barnet mitt til barnevernet! Det er jo overhodet ikke sant! Har kun fått ett barn å han har jo vennen min møtt flere ganger. Så sykt at folk kan spre sånne ondsinnende falske rykter 😡 Men kommer ikke til å flytte av den grunn. De som kjenner meg vet atvjeg har full omsorg for barnet mitt. Anonymkode: f272f...94a
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #8 Skrevet 20. februar 2021 Bygdedyret kan være grusomt, men det eneste som nytter er å fortsette livet som før og la folk sakte men sikkert forstå at de tok feil. Jo mer desperat du prøver å fortelle din side, jo verre blir det egentlig. Folk må bare skjønne det selv... Anonymkode: 8c57d...dae
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #9 Skrevet 20. februar 2021 Det er ganske så fortvilende for barnet mitt som har blitt utstøtt både i fritiden og i skolesammenheng. Har såklart en dialog med skolen om dette men det er jo begrenset hva dem kan gjøre med elevenes venner i fritiden ☹ jeg vil ikke gå inn på hvordan/hvem/hva da vi ikke ønsker å bli gjenkjent. Men det som er at det sirkulerer nå rykter om at jeg ikke har god omsorgsevne pga denne falske meldingen som gjør at foreldre ikke vil at barna skal være sammen med mitt barn..jeg vet ikke hvordan dette blir fremover vi får vel vente å se. Hi Anonymkode: 6bc5b...377
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #10 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ganske så fortvilende for barnet mitt som har blitt utstøtt både i fritiden og i skolesammenheng. Har såklart en dialog med skolen om dette men det er jo begrenset hva dem kan gjøre med elevenes venner i fritiden ☹ jeg vil ikke gå inn på hvordan/hvem/hva da vi ikke ønsker å bli gjenkjent. Men det som er at det sirkulerer nå rykter om at jeg ikke har god omsorgsevne pga denne falske meldingen som gjør at foreldre ikke vil at barna skal være sammen med mitt barn..jeg vet ikke hvordan dette blir fremover vi får vel vente å se. Hi Anonymkode: 6bc5b...377 Jeg skjønner ikke at voksne folk kan være så ondskapsfulle at de straffer et barn de tror er utsatt for omsorgssvikt. Jeg kunne aldri hatt noe mer med de å gjøre. Anonymkode: 972fa...10c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #11 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er ganske så fortvilende for barnet mitt som har blitt utstøtt både i fritiden og i skolesammenheng. Har såklart en dialog med skolen om dette men det er jo begrenset hva dem kan gjøre med elevenes venner i fritiden ☹ jeg vil ikke gå inn på hvordan/hvem/hva da vi ikke ønsker å bli gjenkjent. Men det som er at det sirkulerer nå rykter om at jeg ikke har god omsorgsevne pga denne falske meldingen som gjør at foreldre ikke vil at barna skal være sammen med mitt barn..jeg vet ikke hvordan dette blir fremover vi får vel vente å se. Hi Anonymkode: 6bc5b...377 Jeg har fktisk litt vondt for å tro at noen går så langt i å sette ut rykter de vet er falske uten at de føler de har en god grunn. Jeg har også vansker med å tro på at et barn som oppfører seg fint med andre blir utestengt av alle på et slikt grunnlag. Anonymkode: 06ada...fa4
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #12 Skrevet 20. februar 2021 Dette høres da helt merkelig ut... Har selv opplevd at det var mye barnevern og bråk rundt ei jente i klassen til datteren min, helt berettiget, mammaen er rusmisbruker og hun bodde hos pappaen som heller ikke var helt i vater og jeg tror det var noe rus der også (han mistet førerkortet pga "sykdom" og det var så mange rare historier). Jeg nektet datteren min å overnatte der, og så helst at denne jenta ble med hit istedenfor at datteren min ble med dit. Men denne jenta var da helt uforskyldt i hva slags familie hun var født inn i så å avvise henne pga dårlig omsorgsevne hos foreldrene blir veldig rart. Er du sikker på at sønnen din oppfører seg bra, at det ikke er andre grunner til at nabobarna "ikke får lov å leke med han". Om nabobarna er nektet å gå hjem til dere burde jo likevel gutten din være velkommen hos dem? Man avviser da ikke et barn fordi man tror det har det vanskelig hjemme. Anonymkode: 8c57d...dae
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #13 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dette høres da helt merkelig ut... Har selv opplevd at det var mye barnevern og bråk rundt ei jente i klassen til datteren min, helt berettiget, mammaen er rusmisbruker og hun bodde hos pappaen som heller ikke var helt i vater og jeg tror det var noe rus der også (han mistet førerkortet pga "sykdom" og det var så mange rare historier). Jeg nektet datteren min å overnatte der, og så helst at denne jenta ble med hit istedenfor at datteren min ble med dit. Men denne jenta var da helt uforskyldt i hva slags familie hun var født inn i så å avvise henne pga dårlig omsorgsevne hos foreldrene blir veldig rart. Er du sikker på at sønnen din oppfører seg bra, at det ikke er andre grunner til at nabobarna "ikke får lov å leke med han". Om nabobarna er nektet å gå hjem til dere burde jo likevel gutten din være velkommen hos dem? Man avviser da ikke et barn fordi man tror det har det vanskelig hjemme. Anonymkode: 8c57d...dae Sånn har det bært her også. Det er et par venner som ungene ikke får lov å overnatte hos eller besøke på kveldstid, men de er jo velkomne hit, de får sitte på til trening ol. Anonymkode: 06ada...fa4
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #14 Skrevet 20. februar 2021 Politi anmeld personen som sper usannheter. snakk med foreldrene til bestevennen, skolen og foreldrene til de i klassen. snakk med vedkommende som har gjort dette. Skrell av ubehagelighetene lag for lag. Anonymkode: 6300c...df4
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #15 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ganske så fortvilende for barnet mitt som har blitt utstøtt både i fritiden og i skolesammenheng. Har såklart en dialog med skolen om dette men det er jo begrenset hva dem kan gjøre med elevenes venner i fritiden ☹ jeg vil ikke gå inn på hvordan/hvem/hva da vi ikke ønsker å bli gjenkjent. Men det som er at det sirkulerer nå rykter om at jeg ikke har god omsorgsevne pga denne falske meldingen som gjør at foreldre ikke vil at barna skal være sammen med mitt barn..jeg vet ikke hvordan dette blir fremover vi får vel vente å se. Hi Anonymkode: 6bc5b...377 Hva slags møkkafolk er dette, som stenger ute et barn de tror er utsatt for omsorgssvikt? Bygda burde slå ring om barnet, uansett om det er hold i en slik melding eller ikke. Jeg hadde flyttet. Anonymkode: 76750...4ae
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #16 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har fktisk litt vondt for å tro at noen går så langt i å sette ut rykter de vet er falske uten at de føler de har en god grunn. Jeg har også vansker med å tro på at et barn som oppfører seg fint med andre blir utestengt av alle på et slikt grunnlag. Anonymkode: 06ada...fa4 Å joda det er helt mulig..nettopp det som har skjedd. Det er snakk om en veldig ung voksen som har et horn i siden til mitt barn. Og bygdedyret er grusomt! Dette har ingenting med rusmisbruk å gjøre..meldingen var så syltynn at barnevernet så det som en åpenbar sjikane. Men likevel over natten så ble mitt barn utestengt! Mitt barn er av den rolige litt sjenerte typen og er aldri og har aldri gjort eller sakt noe stygt om noen! Anonymkode: 6bc5b...377
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #17 Skrevet 20. februar 2021 Anmeld til politiet. Anonymkode: d07bf...354
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #18 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg har fktisk litt vondt for å tro at noen går så langt i å sette ut rykter de vet er falske uten at de føler de har en god grunn. Jeg har også vansker med å tro på at et barn som oppfører seg fint med andre blir utestengt av alle på et slikt grunnlag. Anonymkode: 06ada...fa4 Barnet mitt er ikke utestengt av alle..hvor har jeg skrevet det? Det er enkelte venner som har frosset ut og utestengt barnet mitt over natta! Denne meldingen har ingenting med mitt barn å gjøre men med meg som forelder..mitt barn oppfører seg fint og er veldig snill med alle! Og ja dette mennesket eller ungdommen som har kommet med den falske sjikane meldingen er ute etter å skade mitt barn! Det er en relasjon med en venn via en venn type ting dette! Meldingen går på meg og ikke på mitt barn. Denne personen har nære relasjoner til mitt barns "eks bestevenn/venner" Anonymkode: 6bc5b...377
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #19 Skrevet 20. februar 2021 Jeg nevnte i går at du bør anmelde. Jeg ville gått til politiet og forklart situasjonen, gitt dem innsyn i saken hos bv, og så bedt dem om å snakke med den som har spredt løgnene, og at hvis personen ikke nå slutter med å spre dette, og heller begynner å forklare at det var feil (eller en misforståelse er kanskje enklere for vedkommende å innrømme), så vil vedkommende bli anmeldt. Det kan være det er nok til å få stoppet dette hvis politiet snakker med vedkommende. Er det ikke det så er det bare å anmelde. Ellers ville jeg snakket med de du kjenner og stoler på, en eller to som har litt "tyngde" i lokalmiljøet i bygda, forklart hva som har skjedd, bakgrunnen og at du er fortvilt over de ryktene som nå går og som gjør at ditt barn blir utestengt. Jeg opplevde voldsomt med rykter da jeg flyttet til en bygd (ikke noe som involverte bv), de villeste rykter som potensielt kunne gå utover min jobb også. Der snakket jeg med to jeg visste var regnet som veldig stødige og troverdige, de så "galskapen" i det, og uten at jeg ba dem om noe så tok de tydeligvis tak i en del ryktespredere, for ryktene stoppet umiddelbart og ble ikke gjentatt noen gang mens jeg bodde der. Anonymkode: f8889...c6e
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2021 #20 Skrevet 20. februar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg nevnte i går at du bør anmelde. Jeg ville gått til politiet og forklart situasjonen, gitt dem innsyn i saken hos bv, og så bedt dem om å snakke med den som har spredt løgnene, og at hvis personen ikke nå slutter med å spre dette, og heller begynner å forklare at det var feil (eller en misforståelse er kanskje enklere for vedkommende å innrømme), så vil vedkommende bli anmeldt. Det kan være det er nok til å få stoppet dette hvis politiet snakker med vedkommende. Er det ikke det så er det bare å anmelde. Ellers ville jeg snakket med de du kjenner og stoler på, en eller to som har litt "tyngde" i lokalmiljøet i bygda, forklart hva som har skjedd, bakgrunnen og at du er fortvilt over de ryktene som nå går og som gjør at ditt barn blir utestengt. Jeg opplevde voldsomt med rykter da jeg flyttet til en bygd (ikke noe som involverte bv), de villeste rykter som potensielt kunne gå utover min jobb også. Der snakket jeg med to jeg visste var regnet som veldig stødige og troverdige, de så "galskapen" i det, og uten at jeg ba dem om noe så tok de tydeligvis tak i en del ryktespredere, for ryktene stoppet umiddelbart og ble ikke gjentatt noen gang mens jeg bodde der. Anonymkode: f8889...c6e Takk for svar! Jeg var/er så i villredet om hva jeg skal fåreta meg med dette "problemet" som har oppstått. Det var faktisk en veldig god ide du kom med her! Jeg har ikke vært borti noe lignende før, har alltid bodd i rikt befolkede områder så dette var jo bare helt sjokkerende for meg å oppleve! Jeg skal tenke ut en plan for hvordan å få ting tilbake til normalen også skal jeg absolutt ta ditt svar til omtanke helheldigvis så ble det ikke noe sak med barnevernet pga dette da det ble henlagt som sjikane. Men ringvirkningene har jo vært enorme! Anonymkode: 6bc5b...377
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå