Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #1 Skrevet 19. februar 2021 Situasjonen er den at mannen har en jobb som betegnes som samfunnskritisk. De er få ansatte akkurat her, totalt 7stk på arbeidsplassen. Mannen er sjef å har hatt hjemmekontor. På selve arbeidsplassen er det påvist korona, ikke blant de 6 andre men hos en person i samme kontorbygg. Disse 6 jobber turnus, en annen person på kontoret er på positiv. De har 2 m avstand men bygget er lite, ca 20 kvm. Det er derfor mulig at noen av disse 6 som mannen er sjef for, skal i karantene. Mannen er hjemme men mulig han må på jobb. Ta over for de som evt må i karantene hvis smittevern mener det. Spm er, vi har en liten baby og to andre barn. Ville du bedt mannen flytte ut 1-2 uker for å være sikker på at det ikke dras med smitte hjem? Eller ville du ansett det som trygt? Folk skal hurtigtestes men den kan være falsk negativ... Anonymkode: 53a0d...bd8
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #2 Skrevet 19. februar 2021 Faren for å bli farlig syk for barna er veldig liten. Du og mannen er mer utsatt, men fortsatt er ikke faren stor hvus dere er i teettiårene for eksempel. Så lenge mannern ikke er i karantene synes jeg ikke dere skal bekymre dere så mye, men jeg synes dere skal tenke gjennom hvordan dere best kan gjøre det hvis noen av dere må i karantene eller isolasjon. Anonymkode: 50372...961
Optatium Skrevet 19. februar 2021 #3 Skrevet 19. februar 2021 Nei, i himmelens navn. Om dere skulle bli smittet er sannsynligheten liten for Ã¥ bli veldig syk, med mindre det er spesielle omstendigheter du ikke spesifiserte i hovedinnlegget.Â
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #4 Skrevet 19. februar 2021 Vi har hatt flere syke rundt oss som jobber i helsesektoren, sikkert derfor jeg er litt skremt. Tre av disse har vært veldig syke. Riktignok var de 6 andre ganske friske. mhi Anonymkode: 53a0d...bd8
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #5 Skrevet 19. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vi har hatt flere syke rundt oss som jobber i helsesektoren, sikkert derfor jeg er litt skremt. Tre av disse har vært veldig syke. Riktignok var de 6 andre ganske friske. mhi Anonymkode: 53a0d...bd8 Det er fornuftig a dere å tenke på hvordan dere beskytter dere selv. Man kan bli skikkelig syk. Et par vi kjenner ble begge suke i juli. De måtte sette bort hunden helt til november fordi ingen av dem klerte å lufte den. Fortsatt er det bare mannen som klarer det. Kona klarer fortsatt knapt å gå opp trappen førhun må hvile. De er i førtiårene. Likevell synes jeg det blir galt at han flytter ut. Anonymkode: 50372...961
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #6 Skrevet 19. februar 2021 Du kan jo foreslå det, hi, men ikke forvent en positiv reaksjon... Anonymkode: 21cf4...6bf
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #7 Skrevet 19. februar 2021 Du kan ikke be mannen din flytte. Ærlig talt. Det er da like mye hans hjem som deres. Hvor tenkte du han skulle bo? Anonymkode: 2fcb5...7a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå