Gå til innhold

Noen gressenker(alenemødre) med barnehagebarn og som er ut i jobb selv?:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann! 
 

Jeg ble mor i August og har en mann som jobber på sjøen fra 3-5 uker om gangen. Saken er at vi har søkt barnehageplass, men ser i ettertid at begge disse barnehagene har åpningstider etter min arbeidstid. 
 

Jeg jobber selv i bhg med åpningstid 07:00(begynner på jobb 06:45) og senvakt er ferdig kl 17:00... 

 

begge barnehagene har åpningstid

07:00-16:30

07:30-16:30

 

hvordan skal man løse dette når jeg er alene hjemme? 😅 jeg kjente jeg ble litt stresset.. må jo være noen andre der ute som har dette problemet?

Har vi krav på tilrettelegging av henting og bringing når man er alene med barnet?

og forresten vi ønsker ikke barnet i min barnehage. Selv om det hadde vært best. 

Anonymkode: 4d5d0...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tenkt til å ha barnet i barnehage fra 06.45 til 17.15 (forutsatt at du ikke bruker lengre tid på kjøring mellom barnehagene). Du har ikke krav på tilrettelegging angående henting og bringing selv om man er alene. Det beste for deg hadde jo vært å ha barnet i samme barnehage som deg selv, hvorfor ønsker dere ikke det? 

Anonymkode: ad52e...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha krav på redusert arbeidstid, men da går du så klart ned i lønn. Tror ikke du har krav på tilrettelagt arbeidstid, men jeg ville hørt med sjefen om det er mulighet for å jobbe slik det passer med barnets bhg sin åpningstid også at du heller kan begynne/slutte senere når far er hjemme

Anonymkode: 633a7...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kollega med denne utfordringen, vi tilrettela med å gå trevaktssystem, hvor hun hadde fast mellomvakt, de to andre vekslet mellom tidligvakter og seinvakter. (Barnehage). Kanskje ikke noe man har krav på, men med løsningsorienterte kollegaer og en fleksibel arbeidsgiver som er interessert i å beholde deg er det kanskje ikke umulig å foreslå? Men må jo gjelde hele tiden da, ikke bare disse ukene..

Anonymkode: 39032...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, barnehagen jeg jobber i  ligger 5 minutter unna begge barnehagene vi har søkt. Så problemet er kun åpning og stengetider når jeg jobber tidligvakter og senvakter. Eventuelt muligheten er jo selvfølgelig å høre med sjefen om tilrettelegging når far er på sjøen. 

Er bare at jeg er relativt ny i denne jobben, fikk jobbet under 1 år før jeg ble gravid og gikk ut i permisjon.. så er litt redd for å spørre og kreve noe som helst egentlig... 

grunnen til at vi ikke ønsker barnet i barnehagen jeg jobber i , er at jeg har hadd ubehagelig opplevelser med noen av de ansatte der. som jeg ikke syns passer seg at jobber i barnehage egentlig 😕 i tillegg til at det er en veldig stor barnehage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...