Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #1 Skrevet 18. februar 2021 Barnet hadde en ulykke på SFOS der han hadde slått hodet å knust glasset i ytterdøren når han slo hodet i den. De vurderte det til at det hadde gått bra å at han ikke trengte lege. Men de ville ikke sende han hjem uten tilsyn. Jeg jobber 1 time og 30 minutt unna så jeg rakk ikke frem før SFO stenger,å alle jeg ringte hadde ikke mulighet til å hente ettersom de ikke var hjemme. Er da da innafor å spørre foreldrene til en sønnen min leker med en del,om de har mulighet å hente når det er så spesiell situasjon? Kjenner de ikke så godt men blir litt smalltalk når vi møtes. Anonymkode: b8725...4d8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #2 Skrevet 18. februar 2021 Her ville jeg nok reist fra jobb selv og benyttet syk-barn dag. Hvis ruta i døra er knust har det vel vært et forholdsvis hard sammenstøt. barnet burde undersøkes av lege for hjernerystelse Anonymkode: 4f6bb...00c
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #3 Skrevet 18. februar 2021 Den vurderingen fra sfo om at dette ikke trengte legetilsyn ville jeg ikke stolt på. Jeg hadde reist fra jobb asap. Anonymkode: 75363...bd1
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Her ville jeg nok reist fra jobb selv og benyttet syk-barn dag. Hvis ruta i døra er knust har det vel vært et forholdsvis hard sammenstøt. barnet burde undersøkes av lege for hjernerystelse Anonymkode: 4f6bb...00c De ringte akkurat når jeg var ferdig på jobb for var da det skjedde. Men har ikke bil å er avhengig av to busser så kunne ikke komme før tidligst 17,å SFO stenger 16.30. Når han kom hjem var han aktiv som normalt å virket overhodet ikke preget. Annet enn at det forsatt var litt vondt. Hadde han i min seng i natt å sjekket ofte at det forsatt gikk bra med han. Anonymkode: b8725...4d8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Den vurderingen fra sfo om at dette ikke trengte legetilsyn ville jeg ikke stolt på. Jeg hadde reist fra jobb asap. Anonymkode: 75363...bd1 Jeg var akkurat ferdig på jobb men pga jeg må ta to busser så hadde jeg ikke rekket å hente før SFO stengte. Anonymkode: b8725...4d8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 Ja, helt innfor. De aller fleste ville vært glade for å kunne være til hjelp i en slik situasjon. Anonymkode: 2cc9a...4ea
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #7 Skrevet 18. februar 2021 Jeg tenker at alt du selv hadde synes det var greit å bli spurt om er det greit å spørre andre om. Hadde mammaen til en kompis på sfo ringt meg og fortalt noe sånt hadde jeg uten tvil tatt med meg ungen hjem og ikke hatt noen problemer i verden med det. Så da er det greit å spørre noen andre om det også. Anonymkode: 606ba...7e3
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #8 Skrevet 18. februar 2021 Hadde ungen min skadet seg hadde jeg tatt taxi til skolen altså, ikke ventet på bussen... Anonymkode: 142e2...37d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #9 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde ungen min skadet seg hadde jeg tatt taxi til skolen altså, ikke ventet på bussen... Anonymkode: 142e2...37d Som sagt mente skolen at det gikk helt fint med han men at de ønsket at han skulle ha tilsyn. Taxi hadde sikkert kommet på 2000 kr minst å jeg er alenemamma. Anonymkode: b8725...4d8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #10 Skrevet 18. februar 2021 Om man er alene med et barn så langt unna sfo må man faktisk ha avtale med noen som kan hjelpe i en sånn situasjon. Far ? Besteforeldre ? Om ikke må du faktisk ha en sånn avtale med andre foreldre som du kjenner. Sfo kan ikke ta vare på ditt barn i 1.5 time om noe skjer ! Anonymkode: d37d7...533
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #11 Skrevet 18. februar 2021 Men hvorfor spør du? Han er allerede hjemme, dette skjedde en annen dag? Anonymkode: 26d0d...f05
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #12 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Om man er alene med et barn så langt unna sfo må man faktisk ha avtale med noen som kan hjelpe i en sånn situasjon. Far ? Besteforeldre ? Om ikke må du faktisk ha en sånn avtale med andre foreldre som du kjenner. Sfo kan ikke ta vare på ditt barn i 1.5 time om noe skjer ! Anonymkode: d37d7...533 Besteforeldrene og søsteren min stiller opp til vanlig men ingen av de var hjemme. Fikk avtale med SFO at jeg hentet 17.00 istedet,altså så fort jeg hadde mulighet til å hente. Anonymkode: b8725...4d8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men hvorfor spør du? Han er allerede hjemme, dette skjedde en annen dag? Anonymkode: 26d0d...f05 Sånne ting kan jo skje med en annen anledning også,så greit å vite om jeg kan spørre venner sine foreldre om det er helt krise. Anonymkode: b8725...4d8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #14 Skrevet 18. februar 2021 Det hadde vært greit å spørre og greit å si nei om det ikke passer. Imidlertid har barnet allerede et tilbud. SFO må sørge for et forsvarlig tilsyn og eventuelt ta barnet med til lege hvis nødvendig. Anonymkode: b3a81...616
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #15 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det hadde vært greit å spørre og greit å si nei om det ikke passer. Imidlertid har barnet allerede et tilbud. SFO må sørge for et forsvarlig tilsyn og eventuelt ta barnet med til lege hvis nødvendig. Anonymkode: b3a81...616 Ja de hadde gått til lege med han om det var nødvendig,det tviler jeg ikke på så følte han var i gode hender. Anonymkode: b8725...4d8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #16 Skrevet 18. februar 2021 Jeg syns dette er helt innafor å spørre foreldrene til vennene til barna om. Jeg har mang en gang tatt meg av barn når foreldrene har vært i en akuttsituasjon. Kun ved å tilby meg, aldri blitt spurt. Men hadde noen spurt angående dette hadde jeg sagt ja på flekken. Anonymkode: 31397...fc4
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #17 Skrevet 18. februar 2021 Helt greit å spørre. Jeg har hentet flere unger, det har vært helt greit for meg. Vi bor nære skolen og en var som oftes hjemme uansett tid på dagen når ungene var små, noe som foreldrene til ungenes venner også viste. Jeg har ikke blitt nedringt av slike tlf, men når vi hadde fire unger så har det skjedd noen ganger. Jeg har måtte benytte meg av slikt to ganger selv. Det har gått veldig greit. Slike vennetjenester går litt frem og tilbake, og totsltsett går slike ting opp i opp med åra. Anonymkode: 48daa...434
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #18 Skrevet 18. februar 2021 Så veldig godt kan de ikke ha undersøkt han,for de sa at han ikke hadde blødd fra hodet. Men ser at han har blødd fra 3 ulike steder i hodet. Anonymkode: b8725...4d8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #19 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Så veldig godt kan de ikke ha undersøkt han,for de sa at han ikke hadde blødd fra hodet. Men ser at han har blødd fra 3 ulike steder i hodet. Anonymkode: b8725...4d8 Du fant ut av det nå? Anonymkode: caae2...eef
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #20 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Du fant ut av det nå? Anonymkode: caae2...eef Han har masse hår så såg det ikke før han skulle dusje. Anonymkode: b8725...4d8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #21 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Han har masse hår så såg det ikke før han skulle dusje. Anonymkode: b8725...4d8 Men du tenker at de sfo skulle sett det Anonymkode: caae2...eef
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #22 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men du tenker at de sfo skulle sett det Anonymkode: caae2...eef Selvfølgelig bør de sjekke hodet med en gang barnet har slått hodet hardt i glass som knuser. Anonymkode: b8725...4d8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #23 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig bør de sjekke hodet med en gang barnet har slått hodet hardt i glass som knuser. Anonymkode: b8725...4d8 Ja, men jeg mener og at det er en selvfølge at du som mamma og sjekker ditt eget barn. Anonymkode: caae2...eef
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #24 Skrevet 18. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så veldig godt kan de ikke ha undersøkt han,for de sa at han ikke hadde blødd fra hodet. Men ser at han har blødd fra 3 ulike steder i hodet. Anonymkode: b8725...4d8 Hente hos oss og, bare dette var i skoletiden. Min gutt har veldig kort hår, så når jeg hentet, såg jeg blod og kutt i hodet.... dette hadde ikke skolen sett 😳 og her var det en annen gutt som hadde kastet en stor gren i hodet på min.. Anonymkode: b26e4...335
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #25 Skrevet 19. februar 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Så veldig godt kan de ikke ha undersøkt han,for de sa at han ikke hadde blødd fra hodet. Men ser at han har blødd fra 3 ulike steder i hodet. Anonymkode: b8725...4d8 Du kan vel ikke ha undersøkt han særlig godt du heller da.. men sånn helt seriøst så må du få laget en avtale med noen, hva hvis ungen din blir syk på skolen, han kan ikke sitte i 1,5 å vente på at du skal komme å hente han. Når du er alene så må du sikre deg litt bedre enn dette.! Anonymkode: e4302...dd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå