Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #1 Skrevet 17. februar 2021 Saken: Tidligere i dag var jeg på en større butikk og handlet. Handlet endel så må innrømme at jeg ikke så over kvitteringen. Da jeg kom hjem, så jeg at jeg hadde betalt dobbelt opp (altså to ganger) for en vare til pris rundt 150 kroner. Det var litt kjørevei, så kunne ikke dra tilbake der og da, men ringte butikken for å si ifra. Fikk da beskjed om at jeg kunne komme innom noen timer senere slik at de kunne se på det, og at det skulle gå greit at det gikk noen timer. Da jeg var innom i sted, fikk jeg beskjed om at de ikke kunne gjøre noe, da de ikke hadde bevis for at jeg ikke hadde tatt to produkt. Det hjalp ikke at jeg hadde ringt umiddelbart jeg oppdaget det. Er jo ingen krise dette, men ble mer nysgjerrig på «jussen» her, hva er riktig? Regner med at det er forbrukers ansvar å følge med på kvittering, men når man da sier ifra innen rimelig tid? Anonymkode: 11cbc...2a5
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 Det er jo derfor du må sjekke kvitteringen før du går ut av butikken. Da kan du klager der og da og vise bevis for at du kun har kjøpt et eksemplar. Butikken kan jo ikke vet om du kjøpte en eller to når du først har gått ut av butikken. Noen butikker/merabeider er hyggelige og la tvilen komme kunden til gode, men mange gjør ikke. Og du har ikke noe krav på tilbakebetaling når du ikke kan bevise at du kun kjøpte 1. Anonymkode: b2c17...2dd
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 Jeg synes det var dårlig service. Når jeg gir beskjed om slikt forventer jeg at butikken stoler på meg. Det har bare skjedd et på antall ganger og jeg har alltid blitt trodd av butikken. Vil tro det er ytterst få som prøver å svindle en butikk på den måten. Jeg var i en butikk en gang der jeg kjøpte mange kalendergaver og to dyre julegaver. De hadde et enkelt kassasystem der alt ble slått inn som "varer". I det jeg skal betal ser jeg at de har glemt å slå inn de dyre gavene. Jeg kunne fint ha gått hjem og butikken hadde ikke merket at de mangler noen varer/ikke har fått betalt for noen varer før tidligst på vareopptellingen. Men det er jo klart man sier fra. Det ville jeg forventet at andre kunder også gjorde, samtidig som jeg ville forventet at mange nok kunder var ærlige til at jeg hadde valgt å tro på dem når de ga beskjed om at de hadde betalt for mye. Det er mye mer verd i god service enn pengene man nekter å betale ut. Anonymkode: 5140b...083
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #5 Skrevet 18. februar 2021 Jobbet i butikk å mange år, og vi ville helt klart gitt deg pengene tilbake i en sånn situasjon, ihvertfall når du ringer å sier ifra med en gang du det det. Velger å tro at de færreste lager så mye merjobb for seg sjøl, kun for å svindle butikken for 150 kr 😅 De fleste butikker har vel kamera som er mot kassa, så hvis de er i tvil burde de sjekke kameraet. Da ser de jo om du tok 1 eller 2. Om du har krav på noe, eller om du får gjort noe mer med saken vet jeg ikke, men det er ihvertfall ufattelig dårlig service. Og det å få det ryktet på seg koster mye mer enn 150 kr. Anonymkode: 6df1c...e90
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2021 #6 Skrevet 18. februar 2021 Det samme skjedde meg en gang, for noen år siden. På obs!. Det var en skikkelig storhandel, med haugen på vogna og liten kontroll på estimert sum. Kjøpte matvarer, diverse og ei jakke. Når jeg kom hjem oppdaget jeg at jakka var betalt 2 ganger. Dro tilbake ganske snart, men 1-2 timer gikk det nok. Forklarte saken og fikk pengene tilvbaek, uten problem. Var nok snakk om i underkant av en 1000-lapp Anonymkode: ca41a...475
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå