Gå til innhold

Parkering i byen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man kjøper en bolig uten parkeringsplass bør man ikke da godta at man kan få problemer med å finne et sted å gjøre av bilen hvis man har bil? Det er da ingen grunn til at det offentlige skal subsidiere parkering i byene.

https://www.aftenposten.no/oslo/i/Lnj5jx/abdul-dahir-betaler-5400-kroner-til-kommunen-for-parkering-jeg-sirk

Det er mange ting som er praktisk og fint med å bo i by, men det er noen ulemper også. Dropp hele ordningen med beboerparkering og la folk betale det drt faktisk koster hvis de vil ha bil.

Anonymkode: e574f...790

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betaler man for det. så må man kunne forvente å få bruke det. Det er ren utnyttelse av kommunen.

Anonymkode: 0f0f7...fb7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Betaler man for det. så må man kunne forvente å få bruke det. Det er ren utnyttelse av kommunen.

Anonymkode: 0f0f7...fb7

De betaler for å få slippe å betale per dag i eget område. Ingen tvinger dem til å betale, men jeg ser at mange oppfatter det som en rett til parkeringsplass. Delevis derfor bør ordni gen skrotes. Folk kan da velge om de vil kjøpe en parkeringsplass, flytte til en bolig med parkering, betale per dag og lete etter plass eller kvitte seg med bilen.

Anonymkode: e574f...790

Skrevet

Han forventer da ikke å bli subsidiert med noe, han betaler for en tjeneste han ikke får. Han betaler faktisk for å få lov til å parkere hvis han er så heldig å finne en parkeringsplass.

Min sønn som bor på Grünerløkka har samme problemet. Da han kjøpte leiligheten for 3 år siden var det sjelden problemer med å finne parkering, men nå er det tilnærmet umulig om han kommer hjem litt sent. Mener du at de som bor sentralt ikke skal kunne ha bil, selv om de er villige til å betale for å parkere?

Å kjøpe leilighet sentralt i Oslo som inkluderer parkering er ganske dyrt, som du sikkert vet. 

Anonymkode: 94c18...f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...