Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #1 Skrevet 16. februar 2021 Heilt sikkert psykisk. Men kva gjer ein? Ventar til det går over? Anonymkode: 0af20...ee3
KellyTaylor Skrevet 16. februar 2021 #2 Skrevet 16. februar 2021 Er det noen grunn til at det skulle være psykisk? Hvis ikke ville jeg har bestilt meg en time hos legen som tar EKG og et BT på deg
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #3 Skrevet 16. februar 2021 KellyTaylor skrev (18 minutter siden): Er det noen grunn til at det skulle være psykisk? Hvis ikke ville jeg har bestilt meg en time hos legen som tar EKG og et BT på deg Veldig sliten!! Tenkte derfor psykisk... Men om det er hjertet blir ein vel òg sliten kanskje. Nevnte det for legen sist eg var der. Han tok blodtrykk og puls og sa at alt var fint. (har alltid lav puls og lavt blodtrykk, har arva det etter mora mi.) Anonymkode: 0af20...ee3
Pobie Skrevet 16. februar 2021 #4 Skrevet 16. februar 2021 Slike symptomer skal behandles som om det er hjerterelatert til noe annet er bevist. Legevakt eller ambulanse umiddelbart.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #5 Skrevet 16. februar 2021 Pobie skrev (6 timer siden): Slike symptomer skal behandles som om det er hjerterelatert til noe annet er bevist. Legevakt eller ambulanse umiddelbart. Nei, har vore slik i mangla mnd, til og frå. Så heilt akutt er det nok ikkje😉. Anonymkode: 0af20...ee3
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #6 Skrevet 16. februar 2021 Jeg har sånn jeg også. Mye å gjøre på jobb og hjemme. Dårlig sittestilling ved pc og lite trening. Musklene blir anspente og stive. Muskelknutene knyter seg enda mer og gir meg til slutt angst med grunn pust og irrasjonelle tanker so at jeg får hjerteinfarkt eller har fått slag. Alt ettersom hva som ligger på øverste hylle av skrekksenarier. Trykk i brystet og svimmelhet er av og på i disse periodene. Merker nok mest til det når jeg prøver å slappe av. Når det blir sånn, får jeg gubben til å løsne knutene mine og jeg blir plutselig flink til å gjøre strekkeøvelser. Så går det over. Noen ganger må jeg bare logge helt av i hodet på jobb når kl. Blir 16, og det sosiale etter jobb. I disse dager elektronisk. Tømmer liksom hardisken og bare suller med kjernefamilien. Spiller spill og bare later meg. Anonymkode: 156b7...f5b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #7 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har sånn jeg også. Mye å gjøre på jobb og hjemme. Dårlig sittestilling ved pc og lite trening. Musklene blir anspente og stive. Muskelknutene knyter seg enda mer og gir meg til slutt angst med grunn pust og irrasjonelle tanker so at jeg får hjerteinfarkt eller har fått slag. Alt ettersom hva som ligger på øverste hylle av skrekksenarier. Trykk i brystet og svimmelhet er av og på i disse periodene. Merker nok mest til det når jeg prøver å slappe av. Når det blir sånn, får jeg gubben til å løsne knutene mine og jeg blir plutselig flink til å gjøre strekkeøvelser. Så går det over. Noen ganger må jeg bare logge helt av i hodet på jobb når kl. Blir 16, og det sosiale etter jobb. I disse dager elektronisk. Tømmer liksom hardisken og bare suller med kjernefamilien. Spiller spill og bare later meg. Anonymkode: 156b7...f5b Ja, det er vel det som skal til. Kjernefamilien min er såpass ung i gjennomsnitt og stor i omfang at det ikkje heilt kjennest som avslapping å berre vere saman med dei. Men til gjengjeld legg dei seg tidleg og eg kollapsar på sofaen etterpå... Eg har jo alltid tolka dette som stress, var gjennom ei ganske lang sjukmelding for nokre år sidan, og det var aldri nevnt hjerte som eit problem. Berre stress... Men eg orkar ikkje vere sjukmeld no. Vil berre fungere. Anonymkode: 0af20...ee3
Pobie Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 (endret) Anonym bruker skrev (11 timer siden): Nei, har vore slik i mangla mnd, til og frå. Så heilt akutt er det nok ikkje😉. Anonymkode: 0af20...ee3 Men legen tok kun blodtrykk og puls? Med slike symptomer skal du utredes for hjertesykdom, minimum er jo EKG. Altså, absolutt det aller minste man forventer at legen utfører når en pasient har trykk i brystet. Hvis legen kun tok blodtrykk og puls og sendte deg hjem uten noe mer har han sviktet fullstendig. Man mistenker kun at det er psykisk hvis alt fysisk har blitt utelukket og det har det jo ikke med en så grunnleggende og mangelfull undersøkelse. Endret 17. februar 2021 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 Pobie skrev (4 timer siden): Men legen tok kun blodtrykk og puls? Med slike symptomer skal du utredes for hjertesykdom, minimum er jo EKG. Altså, absolutt det aller minste man forventer at legen utfører når en pasient har trykk i brystet. Hvis legen kun tok blodtrykk og puls og sendte deg hjem uten noe mer har han sviktet fullstendig. Man mistenker kun at det er psykisk hvis alt fysisk har blitt utelukket og det har det jo ikke med en så grunnleggende og mangelfull undersøkelse. Sant nok, nevnte vel ikkje trykk i brystet akkurat då .. Men samme lege sende ein kollega heim etter at ho klaga på svimmelheiltsannfall. Ho vart innlagt og fekk pacemaker veka etter. Så han er vel ikkje heilt påliteleg. Anonymkode: 0af20...ee3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå