Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Hva i alle dager er det som skjer med språket vårt om dagen, jeg syns jeg hører ekstrem banning i alle sammenhenger. Hørte akkurat en venn av ungen over teams her, en 11-åring som banner som en full sjømann, særdeles usjarmerende. Jeg aksepterer at det er forskjell på områder og at i enkelte deler av landet er banning nærmest en del av dialekten, men sånn er det ikke her. Jeg må innrømme at jeg tenker mitt om folk som ikke har bedre ordforråd enn at de må ty til banning i både positive og negative beskrivelser, det er jo ikke en setning uten! Anonymkode: f5eee...7f2
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg må innrømme at jeg tenker mitt om folk som ikke har bedre ordforråd enn at de må ty til banning i både positive og negative beskrivelser, det er jo ikke en setning uten! Du tenker kanskje at de er mer intelligente enn andre og har større ordforråd enn andre? https://illvit.no/mennesket/hjernen/intelligens/banneord-er-tegn-pa-intelligens Anonymkode: ce7df...365
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå