Gå til innhold

Kjempe vondt i armen etter push-ups

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig utrent, men skulle prøve meg på noenstyrkeøvelser og push-ups i går. Det gikk virkelig ikke bra, fikk utrolig vondt i overarmen med en gang! Sitter skikkelig i fremdeles, ordentlig ubehagelig. 

Flere som har opplevd dette, eller er det noe galt med armen min? 🙁

HI 

Anonymkode: abfac...dd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig utrent-->gangsperre 

Anonymkode: c050e...00e

Skrevet

Varmet du opp? Overbelastet du? Er du støl eller strekk? 

Push ups er en veldig heftig øvelse å begynne med. Du bør gjøre den mot en vegg eller benk, eller i det minste med knærne i nakken. 

Skrevet
Optatium skrev (48 minutter siden):

Push ups er en veldig heftig øvelse å begynne med. Du bør gjøre den mot en vegg eller benk, eller i det minste med knærne i nakken. 

Takk for svar! Varmet ikke opp 🙈

Fikk umiddelbart vondt etter første push-up, og i dag er jeg skikkelig støl. Synes bare det var så rart at det inntraff sånn umiddelbart, liksom...

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er veldig utrent, men skulle prøve meg på noenstyrkeøvelser og push-ups i går. Det gikk virkelig ikke bra, fikk utrolig vondt i overarmen med en gang! Sitter skikkelig i fremdeles, ordentlig ubehagelig. 

Flere som har opplevd dette, eller er det noe galt med armen min? 🙁

HI 

Du er bare veldig utrent. 

Anonymkode: 68c04...7a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Fikk umiddelbart vondt etter første push-up, og i dag er jeg skikkelig støl. Synes bare det var så rart at det inntraff sånn umiddelbart, liksom...

HI

Mulig du har strukket noe, hvis smerten kom plutselig etter første push up. Det er lurt å varme opp før man starter rett på tunge styrkeøvelser, særlig hvis man er helt utrent. Man kan fort ryke på skader ellers. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

HI

Tipper du overbelastet eller strakk noe sånn umiddelbart. Neste gang varmer du godt opp og tar det litt pent ☺️

Skrevet
tante grusom master of law skrev (20 minutter siden):

Mulig du har strukket noe, hvis smerten kom plutselig etter første push up. Det er lurt å varme opp før man starter rett på tunge styrkeøvelser, særlig hvis man er helt utrent. Man kan fort ryke på skader ellers. 

Optatium skrev (3 minutter siden):

Tipper du overbelastet eller strakk noe sånn umiddelbart. Neste gang varmer du godt opp og tar det litt pent ☺️

Takk for svar dere 😊 Skal absolutt varme opp heretter... 😜

HI 

Skrevet

Siden du er helt utrent så ville jeg startet med lettere øvelser. Jeg har akkurat begynt å trene, har hatt time med personlig trener for å få et opplegg som passer for meg, og fikk beskjed om at oppvarming var ikke nødvendig.

Anonymkode: 6b2d7...ed6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Siden du er helt utrent så ville jeg startet med lettere øvelser. Jeg har akkurat begynt å trene, har hatt time med personlig trener for å få et opplegg som passer for meg, og fikk beskjed om at oppvarming var ikke nødvendig.

Oppvarming ikke nødvendig? Hørtes useriøst ut. 

Skrevet
Optatium skrev (5 minutter siden):

Er ikke useriøst.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

HI

Jeg synes ikke det var rart. Kan hende du gjorde øvelsen feil. Er nok bare muskulært.

Anonymkode: 40f2f...cf0

Skrevet
Optatium skrev (15 minutter siden):

Nei, i starten er man ikke nødt til å varme opp. Da er det ok med lette øvelser, som i seg selv er oppvarming. 

Anonymkode: 12dfd...c91

Skrevet
Optatium skrev (8 timer siden):

Høres ihvertfall heftig ut å gjøre push-ups med knærne i nakken 😅

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (23 minutter siden):

Høres ihvertfall heftig ut å gjøre push-ups med knærne i nakken 😅

😂😂😂

Skrevet

Du kan ha røket noe. Gi det noen dager, men hvis smerten ikke gir seg burde du oppsøke lege. Hvis du venter for lenge blir det mye vanskeligere å behandle f eks røket ligament. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Nei, i starten er man ikke nødt til å varme opp. Da er det ok med lette øvelser, som i seg selv er oppvarming. 

Anonymkode: 12dfd...c91

Det var det jeg og fikk beskjed om.

Skrevet

Takk for svar, alle 😊

HI 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Takk for svar, alle 😊

HI 

Er armen bedre i dag?

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Er armen bedre i dag?

Hei, takk for spm! 😊 Nå er den heldigvis fin igjen 😊

HI 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...