Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Er det virkelig ok at et hus med dyr kan brenne ned, uten at noen merker det? Om det ikke er noen der fysisk, burde det ikke da være kameraovervåking og brannvarsling? Ble helt kvalm av å lese dette. Og at direktøren ikke bekymrer seg for økonomisk tap p.g.a dette, akkurat som om det har noe betydning, når sju dyr har brent inne uten at noen prøvde å redde dem, gjør ikke saken bedre. https://www.vg.no/i/PRj0qe?utm_source=navigator-share&utm_campaign=topp Anonymkode: f0262...631
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 Eneste som betyr noe for denne type mennesker er penger, dessverre. Trist... Anonymkode: 92651...168
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #3 Skrevet 13. februar 2021 Om det er «ok» at hus brenner ned? Det er selvsagt noe dritt at hus brenner ned men det skjer dessverre hele tiden. Det er ikke så lenge en mor og hennes tre barn døde i en brann. Det var veldig langt fra «ok» det og, men hva tenker du man skal gjøre for å unngå at ting brenner ned? Anonymkode: f424d...1a9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Om det er «ok» at hus brenner ned? Det er selvsagt noe dritt at hus brenner ned men det skjer dessverre hele tiden. Det er ikke så lenge en mor og hennes tre barn døde i en brann. Det var veldig langt fra «ok» det og, men hva tenker du man skal gjøre for å unngå at ting brenner ned? Anonymkode: f424d...1a9 Jeg vet jo at branner ikke alltid kan forhindres. Ikke så lenge siden en bekjent brant inne på tragisk vis. Og brann er min største frykt. Jeg mener bare at det ikke bør være lov at dyr er innestengt, uten noen form for overvåkning eller ettersyn. Anonymkode: f0262...631
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Jeg er veldig overrasket over at det ikke er noen der til å passe på om nettene. Så nå lurer jeg på om dette er vanlig i dyreparker. Anonymkode: 254d5...1a5
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 Kattene mine er alene hjemme hver dag. Av og til om natten også. Hvis vi er borte en natt. De var til og med alene på nyttårsaften. Og julaften. Dyr klarer seg som regel fint alene en natt. Selvsagt ville det ikke vært hyggelig om huset mitt brant til grunnen mens jeg var borte ei natt, og det hadde vært trist om kattene brant inne. Men så er det en gang sånn at det skjer med både mennesker og dyr av og til. Trist, men det går over. Anonymkode: 4fa9c...e4d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Er det virkelig ok at et hus med dyr kan brenne ned, uten at noen merker det? Om det ikke er noen der fysisk, burde det ikke da være kameraovervåking og brannvarsling? Ble helt kvalm av å lese dette. Og at direktøren ikke bekymrer seg for økonomisk tap p.g.a dette, akkurat som om det har noe betydning, når sju dyr har brent inne uten at noen prøvde å redde dem, gjør ikke saken bedre. https://www.vg.no/i/PRj0qe?utm_source=navigator-share&utm_campaign=topp Anonymkode: f0262...631 Hva med alle fjøsbrannene? Det brenner rett som det er både kyr og griser inne. Det er ikke verre fordi dette dreide seg om wallabyer. Spiller ingen rolle om det er en gård eller dyrepark. Slike bygninger er som regel overtent før man får reagert. Tangen dyrepark er en veldig liten dyrepark, så det krever ikke så mye personell å fore de dyrene. Jeg tror ikke det er vanlig i den bransjen at de har nattevakter som er der for å passe på. Det er dessuten ikke sikkert at det er direktøren selv som er opptatt av det økonomisne, men at han har svart pressen på de spørsmålene hans har fått. Anonymkode: 86554...eff
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #8 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg vet jo at branner ikke alltid kan forhindres. Ikke så lenge siden en bekjent brant inne på tragisk vis. Og brann er min største frykt. Jeg mener bare at det ikke bør være lov at dyr er innestengt, uten noen form for overvåkning eller ettersyn. Anonymkode: f0262...631 Så dyr skal passes bedre på enn mennesker? Eller skal hver kommune opprette brannvaktstillinger, så egne brannvakter kan rundt i tildelte boligområder på natta for å sjekke om det brenner noe sted? Hva med bønder med store fjøs, skal de ansette nattevakter? Folk med katt og hund må til enhver tid være hjemme for å ha tilsyn med dyrene i tilfelle brann? Rideskoler må ansette egne brannvakter? For dette er jo blant konsekvensene av et forbud mot å holde dyr innestengt uten tilsyn. Anonymkode: f424d...1a9
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 Leste saken og syntes det var usmakelig. Vet flere dyrevernere mener parken bør stenges pga dårlige forhold. Har vært der. En bedriten møkkete og dårlig park. Synes ikke dyrene har det fint der. Tenker dette får mer langvarige konsekvenser for de. La også merke til at han faen meg sto og smilte på bildet foran brannruinene. Anonymkode: 8c92b...27f
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #10 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Kattene mine er alene hjemme hver dag. Av og til om natten også. Hvis vi er borte en natt. De var til og med alene på nyttårsaften. Og julaften. Dyr klarer seg som regel fint alene en natt. Selvsagt ville det ikke vært hyggelig om huset mitt brant til grunnen mens jeg var borte ei natt, og det hadde vært trist om kattene brant inne. Men så er det en gang sånn at det skjer med både mennesker og dyr av og til. Trist, men det går over. Anonymkode: 4fa9c...e4d Jeg bor på gård og har fjøs, grishus og stall. Selvfølgelig kan disse husene begynne å brenne, men jeg har et brannanlegg som er koblet sammen og i det øyeblikket f.eks fjøset begynner å brenne går alarmen til meg og brannvesenet, og det finnes da en mulighet for å få reddet ut dyrene. På Tangen dyrepark fantes det ingen brannalarm, og derfor kom ingen og prøvde å redde dyrene, det er dette faktum som opprører folk. Har du levende vesen i flere hus så må man ha et brannanlegg som dekker alle husene og som skaffer hjelp fort. Personlig synes jeg du er en uansvarlig dyreeier hvis du overlater dyrene i et hus uten å ha en brannalarm som går direkte til brannstasjonen/alarmselskapet hvis du har boligalarm. Anonymkode: 1e624...290
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #11 Skrevet 14. februar 2021 ble kvalm av dette, han er helt ute Anonymkode: 57d8d...77d
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #12 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Leste saken og syntes det var usmakelig. Vet flere dyrevernere mener parken bør stenges pga dårlige forhold. Har vært der. En bedriten møkkete og dårlig park. Synes ikke dyrene har det fint der. Tenker dette får mer langvarige konsekvenser for de. La også merke til at han faen meg sto og smilte på bildet foran brannruinene. Anonymkode: 8c92b...27f Det gjør han da virkelig ikke! Er du helt skrudd? Anonymkode: 9a0c1...edd
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 Dyr dør ellers også. Vi kjører ihjel tusenvis i året uten at noen bryr seg nevneverdig om det. Det værste er aller dem vi ødelegger leveområdene til. For å si der som det er dynes jeg ikke dette egentlig er noen stor sak. Det er bare synelig. Anonymkode: cf03f...e3a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #14 Skrevet 14. februar 2021 7 døde kenguruer er ingenting. Det er bare så uvanlig at pressen gidder å skrive om dem. De 100.000 dyrene som drepes årlig i trafikken for eksempel er det ingen som blir opprørte over. Det er for vanelig og og krever for mye av hver enkelt av oss å forhindre. https://www.ssb.no/jord-skog-jakt-og-fiskeri/artikler-og-publikasjoner/rekordmye-hjortevilt-drept-i-trafikken--359485 https://www.p4.no/nyheter/tusenvis-av-dyr-drept-av-toget/artikkel/705103/ https://dyrogfolk.no/onsker-flere-tiltak-for-a-hindre-at-dyr-dor-i-trafikken/ Anonymkode: cf03f...e3a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #15 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): 7 døde kenguruer er ingenting. Det er bare så uvanlig at pressen gidder å skrive om dem. De 100.000 dyrene som drepes årlig i trafikken for eksempel er det ingen som blir opprørte over. Det er for vanelig og og krever for mye av hver enkelt av oss å forhindre. https://www.ssb.no/jord-skog-jakt-og-fiskeri/artikler-og-publikasjoner/rekordmye-hjortevilt-drept-i-trafikken--359485 https://www.p4.no/nyheter/tusenvis-av-dyr-drept-av-toget/artikkel/705103/ https://dyrogfolk.no/onsker-flere-tiltak-for-a-hindre-at-dyr-dor-i-trafikken/ Anonymkode: cf03f...e3a Jeg bryr meg om dyr, og dyretragedier er alltid trist, men nå var det dyr i fangenskap sine rettigheter, jeg ville ta opp. At dyr blir drept rundt om i verden, rettferdiggjør vel ikke at dyr i dyreparker ikke har krav på brannvarsling? Syns det blir for dumt å skrive at 7 kenguruer er ingenting, fordi andre dyr også dør. Anonymkode: f0262...631
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #16 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg bryr meg om dyr, og dyretragedier er alltid trist, men nå var det dyr i fangenskap sine rettigheter, jeg ville ta opp. At dyr blir drept rundt om i verden, rettferdiggjør vel ikke at dyr i dyreparker ikke har krav på brannvarsling? Syns det blir for dumt å skrive at 7 kenguruer er ingenting, fordi andre dyr også dør. Anonymkode: f0262...631 Jeg synes det er lite å henge seg opp i fordi over 100.000 dyr dør årlig i trafikken i Norge. Skal man gjøre noe med et problem bør man konsentrere seg om det som faktisk betyr noe, ikke bare se på sensasjonene. Ja, det er synd de brant inne, men det er bare 7 dyr og ingen har gjort det med vilje. Daglig dumpes og avlives msnge ganger så mange norske kjæledyr uten at noen sier noe på det. Anonymkode: cf03f...e3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå