Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Min søster har endelig fått arbeidspraksis. Har ikke vært lett pga korona. Men etter 2 dager gir hun opp. Har vondt i kroppen. Men er ikke det vanlig når hun har gått hjemme i snart 3 år? Anonymkode: b8d1d...660
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 Det spørs, da, om det er mest vondt i kroppen eller i viljen... Anonymkode: 92c07...dde
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #3 Skrevet 13. februar 2021 Da jeg startet i arbeidspraksis etter noen år med sykdom, så jobbet jeg 3 timer før jeg gikk hjem og sov i minst like mange. Det var utrolig tøft å begynne å jobbe igjen, men det gikk seg til smått om senn. Å slutte etter to dager høres mistenkelig ut som at hun hadde bestemt seg på forhånd for at dette ikke går. Det blir som å slutte etter å ha trent to ganger fordi man ble støl. Det hun heller bør gjøre er å snakke med NAV om det er mulig å starte opp med færre timer, ev. færre dager og trappe det opp litt forsiktig. Anonymkode: ca78d...50e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 Det er tungt å starte på ny jobb. Det tror jeg de fleste kan kjenne seg igjen i. Løsningen er nok ikke å slutte, men tror ikke pekefinger hjelper heller.. Anonymkode: 8c632...391
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Jeg tenker at man ikke trenger å ha så mye å si og tenke om andre. Hvorfor har hun vært hjemme i 3 år? Egentlig, samme det. Anonymkode: fd6e7...05b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 Det spørs vel om Nav lar hun gi opp etter så kort tid Anonymkode: 1e149...603
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 Selvfølgelig er det tøft å starte opp igjen. Men er nok lurt at hun ikke jobber så mye i starten. Men heller jobber seg opp gradvis. Anonymkode: 40965...bd5
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #8 Skrevet 14. februar 2021 13 hours ago, Anonym bruker said: Min søster har endelig fått arbeidspraksis. Har ikke vært lett pga korona. Men etter 2 dager gir hun opp. Har vondt i kroppen. Men er ikke det vanlig når hun har gått hjemme i snart 3 år? Anonymkode: b8d1d...660 men hvorfor skal du bry deg om dette? Anonymkode: 86674...6ce
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #9 Skrevet 14. februar 2021 De gangene jeg har begynt i jobb igjen etter mamma-permisjoner har det vært knallhardt. Det ER krevende å gå fra en hjemmetilværelse til å jobbe 100%. Den gangen jeg begynte å jobbe igjen etter en langvarig sykemelding (flere måneder) begynte jeg gradvis. Det var selvfølgelig på grunn av helsesituasjonen min, men det var også godt av andre grunner. Når man har vært vant til å styre sin egen dag 100% er det ikke lett å plutselig være låst til en timeplan 40 timer i uken. Jeg vet ikke hvilket opplegg søsteren din har hatt, men kanskje det er åpning for at hun f.eks. kan jobbe tre korte dager i uken, og så gradvis øke til mer. "Vondt i kroppen" er veldig diffust. Jeg har lite sykefravær men har ofte vondt i kroppen, spesielt om jeg kjenner etter. Kanskje er søsteren din altfor syk til å jobbe. Kanskje trenger hun en vennlig realitetsorientering om at folk flest går på jobb selv om de ikke føler seg 100% i form. Anonymkode: 3d1ec...951
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #10 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): men hvorfor skal du bry deg om dette? Anonymkode: 86674...6ce Hvorfor bryr du deg om at hun bryr seg?! Klart hun bryr seg om fremtiden til søsteren sin, hun ønsker henne et liv med jobb uten å være avhengig av trygd. Anonymkode: e3637...e9e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #11 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): men hvorfor skal du bry deg om dette? Anonymkode: 86674...6ce Hun bryr seg om søsteren sin og ønsker at hun skal komme seg i gang i arbeidslivet? Man gir ikke opp etter to dager pga ‘vondt i kroppen’. Gjør man det er det viljen man har vondeste i. Anonymkode: 9bba0...abc
*Miss Marple* Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 Det er tungt å komme tilbake etter langvarig sykemelding, jeg var på gråten hver morgen i lange tider. Men man må faktisk bite tennene sammen og holde ut lenge nok til at man klarer å kjenne på om det er at man er uvant med å være i jobb (og bevegelse) eller om det faktisk er fysiske grunner til at man ikke kan stå i jobben. Dette vet man selvsagt ikke etter to dager.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #14 Skrevet 14. februar 2021 *Miss Marple* skrev (2 timer siden): Det er tungt å komme tilbake etter langvarig sykemelding, jeg var på gråten hver morgen i lange tider. Men man må faktisk bite tennene sammen og holde ut lenge nok til at man klarer å kjenne på om det er at man er uvant med å være i jobb (og bevegelse) eller om det faktisk er fysiske grunner til at man ikke kan stå i jobben. Dette vet man selvsagt ikke etter to dager. Jeg blir overrasket hvis nav godtar at hun slutter etter 2 dager Anonymkode: b8d1d...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå