Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Samboeren min er så irriterende noen ganger. Han kan plutselig få telefon fra en kompis som spørr om han kommer over til han er tur. Han drar og sier at han kommer tilbake om ca 1 time. Men det kan gå 3-4 timer. Ungene reagerer også at at han sier at han kommer snart og så kommer han ikke. Er dette en typisk manneting? 😉 Anonymkode: 71559...49f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 Nei, det er en typisk egoistisk ting. Anonymkode: 2c496...74b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #3 Skrevet 13. februar 2021 Vokste opp med en slik far. Det er ødeleggende. Det førte til skillsmisse hos mine foreldre, for alt og alle andre var viktigere å stille opp for. Hver gang han bryter løftene sine forteller han barna sine (og deg) at de (og du) er mindre viktige for ham enn kompiser og alle andre som vil ha selskap av ham. På sikt er dette veldig negativt for barna. Jeg hadde aldri akseptert dette. Dette er ikke en "manneting" som man skal fleipe bort. Dette handler dypere sett om omtanke og respekt - og den mangler din mann, enten det er tankeløst eller gjennomtenkt av ham. Du er også skyldig i dette hvis du ikke setter grenser for dette. Ungene dine reagerer, de sier fra - når har du tenkt å ta dem på alvor? Anonymkode: f9113...9bd
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Vokste opp med en slik far. Det er ødeleggende. Det førte til skillsmisse hos mine foreldre, for alt og alle andre var viktigere å stille opp for. Hver gang han bryter løftene sine forteller han barna sine (og deg) at de (og du) er mindre viktige for ham enn kompiser og alle andre som vil ha selskap av ham. På sikt er dette veldig negativt for barna. Jeg hadde aldri akseptert dette. Dette er ikke en "manneting" som man skal fleipe bort. Dette handler dypere sett om omtanke og respekt - og den mangler din mann, enten det er tankeløst eller gjennomtenkt av ham. Du er også skyldig i dette hvis du ikke setter grenser for dette. Ungene dine reagerer, de sier fra - når har du tenkt å ta dem på alvor? Anonymkode: f9113...9bd Jeg sier i fra. Men det skjer igjen og igjen Anonymkode: 71559...49f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Jeg kan også få en tlf fra en venninne, og stikke bort dit en tur. Noen ganger går det én time, andre ganger tre timer. Vi kan sitte å skravle til vi besvimer. Man er ikke fange i sitt eget hjem, og normale unger reagerer ikke når en omsorgsperson er borte noen timer. Anonymkode: 58cce...b9b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Vokste opp med en slik far. Det er ødeleggende. Det førte til skillsmisse hos mine foreldre, for alt og alle andre var viktigere å stille opp for. Hver gang han bryter løftene sine forteller han barna sine (og deg) at de (og du) er mindre viktige for ham enn kompiser og alle andre som vil ha selskap av ham. På sikt er dette veldig negativt for barna. Jeg hadde aldri akseptert dette. Dette er ikke en "manneting" som man skal fleipe bort. Dette handler dypere sett om omtanke og respekt - og den mangler din mann, enten det er tankeløst eller gjennomtenkt av ham. Du er også skyldig i dette hvis du ikke setter grenser for dette. Ungene dine reagerer, de sier fra - når har du tenkt å ta dem på alvor? Anonymkode: f9113...9bd Du tuller? Si du tuller... Anonymkode: 58cce...b9b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 Min venninne er slik. Sier hun slutter på jobben kl.16:00 og plutselig "må" hun jobbe lenger. Hun jobber i kommunen, hvor resten av kollegaene slutter kl.16:00, men ikke hun. Så mannen må hente ungene i barnehagen og lage middag til de. Og så kommer hun hjem ved 20:00tiden. Så å si hver dag. Anonymkode: dabbd...268
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #8 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jeg sier i fra. Men det skjer igjen og igjen Anonymkode: 71559...49f Det viser jo bare respekten han har for deg og ansvarsfølelsen hans for ungene... Jeg hadde krevd at han ble med på fvk, for i lengden blir dette uholdbart. Anonymkode: f9113...9bd
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Du tuller? Si du tuller... Anonymkode: 58cce...b9b Virket det slik? Hvis man har avtalt at da og da skal man møte en kompis eller venner til et vennelag, da er man gjerne innstilt på at det kan ta lenger tid enn man først tror. Da er det ingen krise om det tar lenger tid. Hvis det er mer spontane avtaler og man sier at man skal være tilbake, da gir man beskjed om man blir flere timer forsinket. I et forhold bør man ha såpass respekt for partneren og familien. Man bør heller ikke bare forvente at den andre alltid stiller opp når man selv gir blaffen. Unger som opplever at en av foreldrene alltid velger andre før dem selv, stadig bryter avtaler med barna fordi avtaler med andre venner av foreldrene er viktigere, de blir påvirket negativt av det. Anonymkode: f9113...9bd
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #10 Skrevet 13. februar 2021 Jeg vet ikke om det er en typisk manneting, men det er ikke slik her. Hvis samboer sier han blir borte en time, så kommer han hjem etter en time. Sier han fire, så blir det fire. Anonymkode: 93188...7df
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #11 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Samboeren min er så irriterende noen ganger. Han kan plutselig få telefon fra en kompis som spørr om han kommer over til han er tur. Han drar og sier at han kommer tilbake om ca 1 time. Men det kan gå 3-4 timer. Ungene reagerer også at at han sier at han kommer snart og så kommer han ikke. Er dette en typisk manneting? 😉 Anonymkode: 71559...49f Han sier én time for å glede deg. Han burde tørre å si rett ut at han kommer hjem om 3 timer. Må han egentlig si hvor lenge han blir borte? 🤔 Anonymkode: 98e6c...96d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #12 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Vokste opp med en slik far. Det er ødeleggende. Det førte til skillsmisse hos mine foreldre, for alt og alle andre var viktigere å stille opp for. Hver gang han bryter løftene sine forteller han barna sine (og deg) at de (og du) er mindre viktige for ham enn kompiser og alle andre som vil ha selskap av ham. På sikt er dette veldig negativt for barna. Jeg hadde aldri akseptert dette. Dette er ikke en "manneting" som man skal fleipe bort. Dette handler dypere sett om omtanke og respekt - og den mangler din mann, enten det er tankeløst eller gjennomtenkt av ham. Du er også skyldig i dette hvis du ikke setter grenser for dette. Ungene dine reagerer, de sier fra - når har du tenkt å ta dem på alvor? Anonymkode: f9113...9bd Ikke dra DINE ting inn i denne saken. Anonymkode: 98e6c...96d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #13 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Min venninne er slik. Sier hun slutter på jobben kl.16:00 og plutselig "må" hun jobbe lenger. Hun jobber i kommunen, hvor resten av kollegaene slutter kl.16:00, men ikke hun. Så mannen må hente ungene i barnehagen og lage middag til de. Og så kommer hun hjem ved 20:00tiden. Så å si hver dag. Anonymkode: dabbd...268 Man kan jobbe overtid selvom det er i kommunen. Anonymkode: 98e6c...96d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #14 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ikke dra DINE ting inn i denne saken. Anonymkode: 98e6c...96d Saken er ikke særlig ulik. Mann som så ofte bryter avtaler med samboer og barn at barna nå er blitt veldig oppmerksom på at far prioriterer andre fremfor dem selv. Dette har i tillegg tydeligvis begynt å irritere HI noe "jævlig", noe som - hvis de ikke får ryddet opp i dette - kan være starten på slutten. Mange stadige slike stikk gjør noe med familiedynamikken, den gjør noe med partneren og den gjør noe med ungene. Men noen velger å lukke øynene for problemene, noe denne mannen også gjør, da han fortsetter samme adferd selv om HI har tatt det opp med ham gjentatte ganger. Anonymkode: f9113...9bd
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #15 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Saken er ikke særlig ulik. Mann som så ofte bryter avtaler med samboer og barn at barna nå er blitt veldig oppmerksom på at far prioriterer andre fremfor dem selv. Dette har i tillegg tydeligvis begynt å irritere HI noe "jævlig", noe som - hvis de ikke får ryddet opp i dette - kan være starten på slutten. Mange stadige slike stikk gjør noe med familiedynamikken, den gjør noe med partneren og den gjør noe med ungene. Men noen velger å lukke øynene for problemene, noe denne mannen også gjør, da han fortsetter samme adferd selv om HI har tatt det opp med ham gjentatte ganger. Anonymkode: f9113...9bd Kanskje fordi HI er et irriterende hespetre som ringer ustanselig og spør «Når er du hjemme?». Samtidig lager hun et leven uten like hvis han ikke sier hvor han skal, og når han kommer hjem. Da er det lettere å si «En time», når man ikke er 100% sikker. Litt som når jeg sier «Er der om 5 min», og vi alle vet at det ikke er snakk om 5 min. Din historie, er ikke hva denne tråden handler om. Og du bruker antakeligvis alt for mye energi i din situasjon, siden du ser den rundt hvert et hjørne Anonymkode: 58cce...b9b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #16 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Virket det slik? Hvis man har avtalt at da og da skal man møte en kompis eller venner til et vennelag, da er man gjerne innstilt på at det kan ta lenger tid enn man først tror. Da er det ingen krise om det tar lenger tid. Hvis det er mer spontane avtaler og man sier at man skal være tilbake, da gir man beskjed om man blir flere timer forsinket. I et forhold bør man ha såpass respekt for partneren og familien. Man bør heller ikke bare forvente at den andre alltid stiller opp når man selv gir blaffen. Unger som opplever at en av foreldrene alltid velger andre før dem selv, stadig bryter avtaler med barna fordi avtaler med andre venner av foreldrene er viktigere, de blir påvirket negativt av det. Anonymkode: f9113...9bd Du sliter med ditt eget. Det har ingenting med dette å gjøre Anonymkode: 58cce...b9b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #17 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Kanskje fordi HI er et irriterende hespetre som ringer ustanselig og spør «Når er du hjemme?». Samtidig lager hun et leven uten like hvis han ikke sier hvor han skal, og når han kommer hjem. Da er det lettere å si «En time», når man ikke er 100% sikker. Litt som når jeg sier «Er der om 5 min», og vi alle vet at det ikke er snakk om 5 min. Din historie, er ikke hva denne tråden handler om. Og du bruker antakeligvis alt for mye energi i din situasjon, siden du ser den rundt hvert et hjørne Anonymkode: 58cce...b9b Når du gikk tom for argumenter så måtte du starte med å dikte opp en ny historie om HI og det hun opplever. Dine eventyr har vel mindre å gjøre i denne tråden enn mine saklige innlegg. Anonymkode: f9113...9bd
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #18 Skrevet 13. februar 2021 Respektløst. Ting kan ta lengre tid enn man tror, men da gir man beskjed. Eller hvis det er hyggelig og man vil bli lengre, så spør om det er ok. Så enkelt, så vanskelig.. Anonymkode: c20af...ffe
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #19 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Når du gikk tom for argumenter så måtte du starte med å dikte opp en ny historie om HI og det hun opplever. Dine eventyr har vel mindre å gjøre i denne tråden enn mine saklige innlegg. Anonymkode: f9113...9bd Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Når du gikk tom for argumenter så måtte du starte med å dikte opp en ny historie om HI og det hun opplever. Dine eventyr har vel mindre å gjøre i denne tråden enn mine saklige innlegg. Anonymkode: f9113...9bd Hehe, der gikk poenget rett over hodet på deg, og så vandret du rett i fellen. Du påpeker at jeg ikke kan ha min hypotese, samtidig som du selv kan påstå at barna blir skadet for livet av at far tar seg en tur ut iblant. Steinhus osv? Dine innlegg er ikke saklige. Det viser at du er så psykotisk opptatt av ditt eget liv, at du ikke klarer å skille ditt liv fra andres virkelighet. Anonymkode: 58cce...b9b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #20 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Saken er ikke særlig ulik. Mann som så ofte bryter avtaler med samboer og barn at barna nå er blitt veldig oppmerksom på at far prioriterer andre fremfor dem selv. Dette har i tillegg tydeligvis begynt å irritere HI noe "jævlig", noe som - hvis de ikke får ryddet opp i dette - kan være starten på slutten. Mange stadige slike stikk gjør noe med familiedynamikken, den gjør noe med partneren og den gjør noe med ungene. Men noen velger å lukke øynene for problemene, noe denne mannen også gjør, da han fortsetter samme adferd selv om HI har tatt det opp med ham gjentatte ganger. Anonymkode: f9113...9bd Jeg tenker at mor klager veldig på far hvis barna spør når pappa kommer hjem. Så tar de etter det. Hvor store er barna? Hvorfor kan ikke mannen dra til en venn? Kan mor dra til ei venninne i 3 timer en dag? Hun burde det. Sunt å komme seg ut litt. Anonymkode: 98e6c...96d
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #21 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke om det er en typisk manneting, men det er ikke slik her. Hvis samboer sier han blir borte en time, så kommer han hjem etter en time. Sier han fire, så blir det fire. Anonymkode: 93188...7df Jeg sier :samme søren om det er en time eller fire. Kos deg. Du vet hvor du bor. Anonymkode: 98e6c...96d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå