Gå til innhold

Hvor ofte får deres barn besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn går i syvende trinn og har aldri noen med hjem, eller er med noen hjem. Det har blitt ekstra ille det siste året, av naturlige årsaker.. 

Ifølge lærer er de en fin gjeng på skolen, og de chatter og spiller på telefon. 

Bør jeg bekymre meg? 

Anonymkode: be3a5...35f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han på 7 har med seg en kompis i ny og ne, datteren vår på 11 er med venner hver eneste dag, enten hos de eller her.

Eldstemann på 17 er noen ganger hos venner og noenganger har han venner her...

Anonymkode: 3fb3c...dba

Skrevet

Altfor sjelden dessverre. Jeg var innstilt på å ha "åpent hus" for venner, men det er meget sjeldent de har besøk. Har to barn på syv og ti år. Tiåringen er lite bekvem med ustrukturert samvær, mens syvåringen mer enn gjerne deltar i det. Tidligere var hun veldig flink til å gå på besøk til venner, men ettersom det alltid var hun som tok initiativ dalte motivasjonen. Skal det skje noe, må jeg ta kontakt med andre foreldre... I løpet av et år er det noen få ganger at noen ringer på døren eller kommer bort hit når vi er i hagen. (Vi bor i en skolekrets med mange barn som kan gå eller sykle til hverandre).

Mine barn har også gode venner på skolen og fungerer fint der.

Anonymkode: e4bdd...c9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Altfor sjelden dessverre. Jeg var innstilt på å ha "åpent hus" for venner, men det er meget sjeldent de har besøk. Har to barn på syv og ti år. Tiåringen er lite bekvem med ustrukturert samvær, mens syvåringen mer enn gjerne deltar i det. Tidligere var hun veldig flink til å gå på besøk til venner, men ettersom det alltid var hun som tok initiativ dalte motivasjonen. Skal det skje noe, må jeg ta kontakt med andre foreldre... I løpet av et år er det noen få ganger at noen ringer på døren eller kommer bort hit når vi er i hagen. (Vi bor i en skolekrets med mange barn som kan gå eller sykle til hverandre).

Mine barn har også gode venner på skolen og fungerer fint der.

Anonymkode: e4bdd...c9b

Mitt barn elsket også besøk - men etter for mange nei så er det ikke lenger aktuelt å spørre

Det gikk greit så lenge vi kunne styre det - da var det fullt hus.. nå har 1 venn vært med en gang hittil i år. 

HI

Skrevet

Åpent hus her, så vi har besøk så og si hver eneste dag. I dag fra klokken 11 til kl 19. Vi har heldigvis stor bil (dum jeg kaller buss) og flere barneseter. Så vi tar bare barna med oss hvis vi vil annet enn å være hjemme. Så i dag ble det skogstur med grilling og lek.

Anonymkode: 13f49...81a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Åpent hus her, så vi har besøk så og si hver eneste dag. I dag fra klokken 11 til kl 19. Vi har heldigvis stor bil (dum jeg kaller buss) og flere barneseter. Så vi tar bare barna med oss hvis vi vil annet enn å være hjemme. Så i dag ble det skogstur med grilling og lek.

Anonymkode: 13f49...81a

Høres ut som en drøm 😊

HI

Skrevet

5 åringen veldig sjelden.

7 åringen har besøk og drar på besøk så å si hver dag. 
15 åringen har besøk hver uke (2-4 gang pr uke ca) og er på besøk innimellom. 
18 åringen er kun hjemme i helgene, drar mer bort enn hun har besøk, men om hun kjører hjem i løpet av ukedagene har hun ofte med ei venninne.

Anonymkode: 33a0a...ba6

Skrevet

10-åringen hadde mye mer besøk tidligere da det bodde flere barn på ca samme alder i nabolaget. Da var det flere ganger i uken minst. Alle har flyttet i løpet av årene, så nå må det gås over litt avstander for å dra/komme på besøk. Han møter aldri noen fra klassen i helgene, og det siste året har han knapt hatt med noe besøk hjem fra skolen av naturlige grunner. 

Regner med det tar seg litt opp nærmere tenårene og når verden blir mer normalt. Vi skal flytte innen et år og skal bosette oss midt blant klassekameratene slik at dette blir enklere. Men han uttrykker ikke noe savn i hverdagen. 

Anonymkode: b4a52...8d3

Skrevet

Det er barn hos oss minst 3-4 dager i uka, ofte mer, og som regel overnatting i helger og ferier. 

Har barn i 3., 5., og 8. trinn. Yngste har mest besøk, men de to eldste har stadig venner innom de også, i tillegg til at alle tre gamer og prater med venner online.

Anonymkode: b0388...28a

Skrevet

Sønnen min på 9 år har dessverre nesten aldri besøk. Å han sier selv at ingen vil være med han hjem. Heldigvis sier læreren at han har flere å leke med på skolen og SFO hvertfall.

Anonymkode: f9b6b...dbc

Skrevet

17-åringen ikke så ofte. Men, det er ikke fordi han ikke har venner. Har mange venner, men de sitter hver for seg og gamer.

14-åringer er på eller har besøk hver uke, men ikke hver dag.

10-åringen er mest sosial, så hun har besøk eller er på besøk flere ganger i uka + overnatting rett som det er.

Anonymkode: 10062...3a3

Skrevet

11 åringen har aldri besøk og er aldri på besøk hos venner. Han hadde noen venner her i gaten hvor vi bor som går i trinnet under han, de var sammen daglig omtrent og de var ofte hjemme hos oss. Men så plutselig hadde de en krangel på skolen og vennene snudde helt om å begynte å mobbe han, slo han, slengte dritt osv. Det ble en stor sak på skolen, så gale at ingen fra de to ulike trinnene fikk være sammen i friminuttene på skolen. Etter det har han endret seg totalt, er aldri med noen fra klassen selvom læreren sier han er en populær gutt i klassen og har mange venner i klassen. Han spiller litt på pc, men aldri med noen fra klassen. Jeg begynner å bli veldig bekymret for han. 

Anonymkode: 2f118...94b

Skrevet

19 åringen - ikke så ofte. Jobber mye, studerer og trener på landslag. Men fester mye med venner de helgene hun ikke trener eller jobber. Trives med det. 17 åringen har kjæreste og har besøk et par ganger i uken og er like mye hos henne. Trener i tillegg så får dekket mye sosialt der. Gamer også mye. Minste i åttende klasse trener 8 økter i uken så hun har kanskje besøk maks en kveld i uken og er med venner i helgene helst. Syns hun er lite med venner, men hun er veldig sosial og populær på skole / trening så hun sier selv hun får nok der. Vi legger mye tilrette for filmkvelder og pizzabesøk for henne i helgene. 

Anonymkode: 9eeff...1ca

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

Mitt barn går i syvende trinn og har aldri noen med hjem, eller er med noen hjem. Det har blitt ekstra ille det siste året, av naturlige årsaker.. 

Ifølge lærer er de en fin gjeng på skolen, og de chatter og spiller på telefon. 

Bør jeg bekymre meg? 

Min går bare i 2 klasse,men er stadig vekk noe med hjem eller han med hjem, jeg synes det er altfor mye av og til . Hadde vel ikke vert så bekymret med tanke på at det er korona

Anonymkode: 144b4...64c

Skrevet

6 åringen har lite besøk, men leker mye ute med venner. 11 åringen har besøk ca 2-4 ganger i uka. 12 åringen har sjeldent besøk, vil gjerne men det er mye gaming, lekser og treninger så gutta ha lite tid. Han liker det ikke, vil være mer sosial.

Anonymkode: 51f99...15d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...