Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #1 Skrevet 13. februar 2021 Jeg har vært ansatt et sted i 15 år og søker nå nye jobber. For noen år siden da vi fikk barn, hadde jeg ett års ulønnet omsorgspermisjon i tilknytning til ordinær fødselspermisjon. Jeg hadde da perm i 2 år. Det har ikke falt meg inn å navne dette på CV-en (skriver bare at jeg har vært ansatt siden xxxx), men plutselig ble jeg stressa for om jeg gjør noe «ulovlig». Er dette noe en ny arbeidsgiver kan finne ut og konfrontere meg med? Man pleier vel ikke spesifikt å skrive at man hadde fødselspermisjon da og da (jeg skriver innledningsvis at jeg er gift og har to barn)?? Det som gjør meg usikker er det ekstraåret. Hører gjerne fra noen som vet litt om dette! Anonymkode: 0bb8b...262
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #2 Skrevet 13. februar 2021 Dette er et ikke-problem. Anonymkode: 16108...685
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #3 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dette er et ikke-problem. Anonymkode: 16108...685 Håper det, for jeg har søkt noen jobber uten å tenke over at dette kanskje bør spesifiseres på CV-en😅 Anonymkode: 0bb8b...262
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #4 Skrevet 13. februar 2021 Jeg har hatt lengre permisjon med begge mine. Jeg er likevel vært ansatt i bedriften jeg hadde permisjon fra. Skjønner ikke at du tenker på det en gang egentlig. 😳 Anonymkode: 91a25...8b6
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #5 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg har hatt lengre permisjon med begge mine. Jeg er likevel vært ansatt i bedriften jeg hadde permisjon fra. Skjønner ikke at du tenker på det en gang egentlig. 😳 Anonymkode: 91a25...8b6 Godt å høre! Jeg tenker vel dette fordi jeg ikke JOBBET disse to årene - selv om jeg var ansatt. Ble plutselig bare nervøs for om det kunne virke som at jeg hadde «uærlige hensikter» om det skulle komme fram uten at jeg hadde fortalt om det på jobbintervju eller skrevet det på CV-en. Jeg jobber ikke med rekruttering så jeg vet ikke hva som forventes at man skriver på CV-en. Takk for svar! hi Anonymkode: 0bb8b...262
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Skrevet 13. februar 2021 Du var hjemme med barn. Om de spør så sier du det. Er ingenting negativt med det! Lykke til med jobbsøking 😊 Anonymkode: 87a6a...179
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 Hva med ett hull på 3 år pga aap? Anonymkode: e1ef2...abb
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #8 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hva med ett hull på 3 år pga aap? Anonymkode: e1ef2...abb Den er litt værre. Hvis det er bare noen få år siden ville det telle negativt hvis du ikke har en god grunn. Anonymkode: e6b22...a05
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva med ett hull på 3 år pga aap? Anonymkode: e1ef2...abb Ansetter i staten, så du ville blitt innkalt for å kunne sette et kryss i inkluderingsboksen, men for å være ærlig hadde jeg aldri i verden tatt sjansen på å ansette deg. Anonymkode: 2f79f...2bf
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #10 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Ansetter i staten, så du ville blitt innkalt for å kunne sette et kryss i inkluderingsboksen, men for å være ærlig hadde jeg aldri i verden tatt sjansen på å ansette deg. Anonymkode: 2f79f...2bf Er ikke meg 😉 Jeg er bekymret for ei venninne. Hun har noen helseutfordringer. Vært borte fra jobb i 3 år. Har begynt å søke jobber nå. Mest pga press fra nav. Hun tror ikke selv at hun klarer å jobbe 100%. Men hun Søker på jobber Anonymkode: e1ef2...abb
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #11 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hva med ett hull på 3 år pga aap? Anonymkode: e1ef2...abb Anonym bruker skrev (4 timer siden): Den er litt værre. Hvis det er bare noen få år siden ville det telle negativt hvis du ikke har en god grunn. Anonymkode: e6b22...a05 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ansetter i staten, så du ville blitt innkalt for å kunne sette et kryss i inkluderingsboksen, men for å være ærlig hadde jeg aldri i verden tatt sjansen på å ansette deg. Anonymkode: 2f79f...2bf Så hva gjør man da, om man har hull på flere år grunnet helse, men nå faktisk kan og vil tilbake? Man kan jo tydeligvis ikke fortelle sannheten om hvorfor man har vært utenfor arbeidslivet, men man skal ikke være uærlig. Hva blir da løsningen? Hilsen ei som er desperat etter å komme inn på arbeidsmarkedet igjen. Anonymkode: f9c21...9e0
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #12 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Så hva gjør man da, om man har hull på flere år grunnet helse, men nå faktisk kan og vil tilbake? Man kan jo tydeligvis ikke fortelle sannheten om hvorfor man har vært utenfor arbeidslivet, men man skal ikke være uærlig. Hva blir da løsningen? Hilsen ei som er desperat etter å komme inn på arbeidsmarkedet igjen. Anonymkode: f9c21...9e0 Det er jo mange helseutfordringer som kan ha løst seg, men jeg ville vært veldig betenkt hvis du ikke fortalte uoppfordret om fraværet og hvorfor du regnet med at det ville gå greit nå. Anonymkode: e6b22...a05
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #13 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg har vært ansatt et sted i 15 år og søker nå nye jobber. For noen år siden da vi fikk barn, hadde jeg ett års ulønnet omsorgspermisjon i tilknytning til ordinær fødselspermisjon. Jeg hadde da perm i 2 år. Det har ikke falt meg inn å navne dette på CV-en (skriver bare at jeg har vært ansatt siden xxxx), men plutselig ble jeg stressa for om jeg gjør noe «ulovlig». Er dette noe en ny arbeidsgiver kan finne ut og konfrontere meg med? Man pleier vel ikke spesifikt å skrive at man hadde fødselspermisjon da og da (jeg skriver innledningsvis at jeg er gift og har to barn)?? Det som gjør meg usikker er det ekstraåret. Hører gjerne fra noen som vet litt om dette! Anonymkode: 0bb8b...262 Hvis du var ansatt i fødselspermisjonspermisjnen, men bare hadde permisjon, så var du fremdeles ansatt. Anonymkode: 7f300...a17
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #14 Skrevet 14. februar 2021 Jeg var hjemmeværende til eldste begynte på skole. Så har skrevet det som eget punkt i cv'n. Selv om det er lett å forklare hvis jeg blur spurt, vil jeg ikke risikere at jeg lukes ut pga hull før intervjurunde. På steder med mange søknader kan det være småting som avgjør. Anonymkode: 04081...f80
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #15 Skrevet 14. februar 2021 At du har hatt litt ekstra permisjon kan ingen se på cv'en så lenge du har vært ansatt på samme sted hele tiden. Hull i cv'en er jo når du har perioder du ikke har vært ansatt noe sted, da kunne du kanskje begrunnet det, men i ditt tilfelle er det helt unødvendig. Anonymkode: 95c44...3f9
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #16 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Er ikke meg 😉 Jeg er bekymret for ei venninne. Hun har noen helseutfordringer. Vært borte fra jobb i 3 år. Har begynt å søke jobber nå. Mest pga press fra nav. Hun tror ikke selv at hun klarer å jobbe 100%. Men hun Søker på jobber Anonymkode: e1ef2...abb Veldig vanskelig å få jobb med slike forutsetninger, kommer hun til intervju vil hun fort bli luket ut fordi de skjønner at hun bare vil "prøve seg" og ikke helt vet hva fremtiden bringer. Har en søster som ble 80% ufør, etter hele runden med nav, arbeidsutprøving osv fant de ut at hun hadde en restarbeidsevne på ca 20%. Hun søkte utallige jobber, men ingen vil ansette noen som er 80% ufør, ikke i butikk engang. De vil heller ha en student som kan jobbe litt ekstra i ferier, til jul osv enn noen som aldri kan jobbe mer enn 20%. Endte med at hun etter nesten to år med arbeidssøking ble 100% ufør, nav konkluderte med at hennes restarbeidsevne ikke var ønsket i arbeidsmarkedet.... Anonymkode: 95c44...3f9
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #17 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Veldig vanskelig å få jobb med slike forutsetninger, kommer hun til intervju vil hun fort bli luket ut fordi de skjønner at hun bare vil "prøve seg" og ikke helt vet hva fremtiden bringer. Har en søster som ble 80% ufør, etter hele runden med nav, arbeidsutprøving osv fant de ut at hun hadde en restarbeidsevne på ca 20%. Hun søkte utallige jobber, men ingen vil ansette noen som er 80% ufør, ikke i butikk engang. De vil heller ha en student som kan jobbe litt ekstra i ferier, til jul osv enn noen som aldri kan jobbe mer enn 20%. Endte med at hun etter nesten to år med arbeidssøking ble 100% ufør, nav konkluderte med at hennes restarbeidsevne ikke var ønsket i arbeidsmarkedet.... Anonymkode: 95c44...3f9 Det er jo trist. Hadde vært fint om hun kunne jobbe i 20%. Da mest for det sosiale Anonymkode: e1ef2...abb
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2021 #18 Skrevet 14. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er jo trist. Hadde vært fint om hun kunne jobbe i 20%. Da mest for det sosiale Anonymkode: e1ef2...abb Hun jobber i dag som frivillig i røde kors, er besøks/selskapsdame på sykehjemmet og jobber på biblioteket på sykehuset og kjører rundt med en tralle bøker til de som ligger en stund der (ikke nå i koronatiden da). Så hun jobber faktisk litt, men det er ulønnet, all lønnen sin får hun i uføretrygd fra nav. Anonymkode: 95c44...3f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå