Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Skrevet 12. februar 2021 Har disse venninnene og svigers som maser så mye om å bli med på restaurant og ta med 2 åringen min noe som er absolutt et NEI fra meg.. fortrekker heller at de kommer hjem til meg og jeg kan lage noe (av og til). Synes er kjempe slitsomt og ta med et barn som ikke klarer og sitte i ro og tigger og skal grine å sutre hele tiden. Så fortrekker også å dra alene med venner. Så jeg kan faktisk nyte maten en og måtte sitte som en blekksprut med henda her og der siden hun ikke sitter i ro.. andre som hater dette? Anonymkode: b5c08...80b
KellyTaylor Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 Lærte meg fort å ha med egen mat til ungene samt noen leker. Ipad med tegnefilmer er alltid bankers og som holder ungene i ro. Men som du skriver, det beste er å dra uten
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 Jeg tar ikke med 2-åringen på restaurant med mindre det er eneste alternativ. Det er mer stress enn kos. Du burde sende foreldrene dine alene med han. Da tror jeg de fort lærer 😄 Anonymkode: 26a1b...cfd
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #4 Skrevet 12. februar 2021 Tja.... hva legger du i «restaurant» da? jeg kan fint ta med barna på Peppes, på en veikro, på kafeen på IKEA osv. det er null stress. Men jeg tar ikke en toåring med på en tre-retters på en sted med hvite duker😬 Anonymkode: 438b9...563
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #5 Skrevet 12. februar 2021 Skjønner deg godt 🙂. Vi har vært på Egon noen ganger, det er mye bedre å gå alene å få nyte maten skikkelig, men gutten min som nå er 4 har vært med noen få ganger. Da har vi hatt med litt godteri så har han sett på noe på telefonen, de har underholdt han akkurat lenge nok til at vi fikk spise opp maten vår 🙂. Anonymkode: e9228...722
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #6 Skrevet 12. februar 2021 Synes det er koselig å ha med barna på restaurant jeg, vi gjør det mye og har gjort det fra de var små. Har alltid med noen småting å leke med og barna pleier å kose seg. Anonymkode: 5d223...428
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #7 Skrevet 12. februar 2021 Synes det er kjemperart at man ikke kan ta med seg barn på restaurant. Og meget spesielt at en 4 åring har fått vært med «noen få ganger». Jeg har et rolig barn, og et ikke rolig barn. Begge 2 har vært med ut på alt vi gjør, også restauranter, fra de var nyfødte. Klart de ikke skjønner hvordan de skal oppføre seg hvis de bare sitter hjemme på kjøkkenet. Anonymkode: b2692...94b
Optatium Skrevet 12. februar 2021 #8 Skrevet 12. februar 2021 Hvordan skal de lære om de aldri får bli med? Her har begge vært med fra 6 mnd alders. Av og til med noen leker eller en telefon å se litt på. Begge kan fint være med en stund, men ikke treretters☺️ 6 og 2,5 år.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #9 Skrevet 12. februar 2021 Jeg elsker å ha med barna ut for å spise, men mannen not so much. 😂 Vi har ett rolig barn, og en liten energisk gutt som liker å løpe... Vi drar bare på peppes osv. Der får man ett tegnehefte og fargeblyanter. Så det går ganske greit. Eller så må jeg ta fram tlf noen ganger, for å beholde roen. Men jeg tenker at jo oftere de får vært ut ogvspiste, jo bedre er det. 😊 Og barna synes det er veldig stas. 🤩 Anonymkode: 724ca...4cc
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #10 Skrevet 12. februar 2021 Synes det er utrolig koselig å ha med barna på restaurant. Vi har så og si alltid med alle fire når vi spiser ute. Klart det kan være litt styr, men sånn er det å ha barn. Jeg koser meg sammen med barna, og ønsker å skape gode minner. Anonymkode: bb3d1...3ef
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #11 Skrevet 12. februar 2021 Jeg er ikke så glad i å gå ut og spise. Mye hygligere å møyes hjemme. Jeg tok i hvertfal ikke med ungene da de var 2 hvis jeg på noen måte kunne unngå det. Anonymkode: 418f6...55a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #12 Skrevet 12. februar 2021 Alle vi som ikke har barn er i alle fall takknemlige for sånne som deg 😉 alle som insisterer på å dra med sutrete unger på restaurant ødelegger i alle fall for meg, synes det er barn som griner og skriker hver gang jeg er ute og spiser Anonymkode: 6820b...dfe
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #14 Skrevet 13. februar 2021 19 hours ago, Anonym bruker said: Har disse venninnene og svigers som maser så mye om å bli med på restaurant og ta med 2 åringen min noe som er absolutt et NEI fra meg.. fortrekker heller at de kommer hjem til meg og jeg kan lage noe (av og til). Synes er kjempe slitsomt og ta med et barn som ikke klarer og sitte i ro og tigger og skal grine å sutre hele tiden. Så fortrekker også å dra alene med venner. Så jeg kan faktisk nyte maten en og måtte sitte som en blekksprut med henda her og der siden hun ikke sitter i ro.. andre som hater dette? Anonymkode: b5c08...80b min er alltid med og vært det siden han var baby, jeg tenker man må underholde de litt , ha med leker, ipad med tegnefilmer og slik ( når barnet er litt eldre så klart ) , har det aldri vert noe problem og ta han med, er 8 idag, tenker at man lager større problemer noe ganger enn det det er Anonymkode: 6bb2a...f08
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #15 Skrevet 13. februar 2021 Optatium skrev (16 timer siden): Hvordan skal de lære om de aldri får bli med? Her har begge vært med fra 6 mnd alders. Av og til med noen leker eller en telefon å se litt på. Begge kan fint være med en stund, men ikke treretters☺️ 6 og 2,5 år. Vi starter med cafe og maks 30 minutter. Ut å spise middag med en på to er uaktuelt. Vil ikke bli hatet av hele restauranten. Eldste var egentlig grei nok fra tre år. Minste var et HELVETE å spise ute med til hun ble FEM!!! Hun var så nysgjerrig på alt og totalt uten separasjonsangst, hun var BORTE på ti sekunder. Hadde en venninne som maste om å ta med unga ut å spise. Jeg sa nei, nei, nei. Til slutt sa jeg, ok om du tar ansvar for minste. Null stress mente hun. Hun spurte ALDRI igjen. Hun sa også, trodde ikke det var så gæli. Nå høres hun helt ufordragelig ut men hun er en blid og grei unge altså. Hun har bare et vanvittig høyt tempo, super utforskende og ikke redd noe. Nå er hun syv og en drøm å ha med ut. Fin å prate med og sitter rolig til vi er ferdig. Hun elsker å ha jentetur med mamma, shoppe og spise. Og jeg koser meg selv. Alt til sin tid. Steder med hvit duk er ikke mine barn før de består veikro testen. 😂 Anonymkode: 71ab2...58a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #16 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): min er alltid med og vært det siden han var baby, jeg tenker man må underholde de litt , ha med leker, ipad med tegnefilmer og slik ( når barnet er litt eldre så klart ) , har det aldri vert noe problem og ta han med, er 8 idag, tenker at man lager større problemer noe ganger enn det det er Anonymkode: 6bb2a...f08 Du snakker ut fra eget ståsted naturlig nok. Unger er forskjellige. Jeg har en rolig som kan bli utålmodig men mamma er tryggest på et slikt sted. Så er det urokråka som konstant er på utkikk etter noe spennende. Det er lett å si det ikke er noen sak når ungen lar seg delvis avledes og underholdes VED BORDET. Så har du de ekstremt sosiale som må bindes fast om de skal bli værende ved bordet. Anonymkode: 71ab2...58a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #17 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Jeg elsker å ha med barna ut for å spise, men mannen not so much. 😂 Vi har ett rolig barn, og en liten energisk gutt som liker å løpe... Vi drar bare på peppes osv. Der får man ett tegnehefte og fargeblyanter. Så det går ganske greit. Eller så må jeg ta fram tlf noen ganger, for å beholde roen. Men jeg tenker at jo oftere de får vært ut ogvspiste, jo bedre er det. 😊 Og barna synes det er veldig stas. 🤩 Anonymkode: 724ca...4cc Peppes går ikke som restaurant synes jeg. Det er i samme gate som mc Donalds. Anonymkode: 71ab2...58a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #18 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Synes det er kjemperart at man ikke kan ta med seg barn på restaurant. Og meget spesielt at en 4 åring har fått vært med «noen få ganger». Jeg har et rolig barn, og et ikke rolig barn. Begge 2 har vært med ut på alt vi gjør, også restauranter, fra de var nyfødte. Klart de ikke skjønner hvordan de skal oppføre seg hvis de bare sitter hjemme på kjøkkenet. Anonymkode: b2692...94b Må skille mellom restaurant og feks Peppes da. Et sted det er hvite duker er ikke stedet å introdusere en aktiv toåring for restaurantlivet. 😊 Anonymkode: 71ab2...58a
Pobie Skrevet 13. februar 2021 #19 Skrevet 13. februar 2021 Å ha med ett barn på restaurant er da ikke spesielt stress. Klart man må planlegge litt, men det går da helt fint. Ha med noen leker, bestill noe man vet de spiser og se litt gjennom fingrene hvis de vil klatre under bordet. Klart det er enklere å bare holde seg hjemme, men man kan da ikke bare sitte hjemme hele småbarnsperioden. Man må godta at det av og til er litt stress og litt kaos for å komme seg ut litt og la barna oppleve det virkelige liv. Og hvis man er for sliten er det greit å holde seg hjemme, men man kan ikke velge det hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå