Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Skrevet 12. februar 2021 Jeg leser stadig om at både det ene og drt andre er "uhygienisk", sist at det var uhygienisk å sove med hunden i senga. Hva legger dee egentlig i drt? Slik jeg bruker ordet uhygienisk er det noe du gjør som fremmer spredning av mikrober som kan gi sykdom. Har dere et annet syn på hva det betyr? Anonymkode: 13991...0c9
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 Min definisjon av uhygienisk er urenslig. En person som ikke vasker og pusser tenner er uhygienisk. Spise mat på gulvet er uhygienisk. Slikke på gjerde og dørhåndtak er uhygienisk. Hund i senga (gjør det selv av og til) er nok også uhygenisk da hunden aldri er helt ren (man legger seg normalt sett ikke i senga med sko). Anonymkode: fffad...f5a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg leser stadig om at både det ene og drt andre er "uhygienisk", sist at det var uhygienisk å sove med hunden i senga. Hva legger dee egentlig i drt? Slik jeg bruker ordet uhygienisk er det noe du gjør som fremmer spredning av mikrober som kan gi sykdom. Har dere et annet syn på hva det betyr? Anonymkode: 13991...0c9 Jeg legger det samme i det som deg. Å ha hund i senga er helt klart uhygienisk. Akkurat på samme måte som at det ville være uhygienisk om du la deg i senga med de klærne du hadde gått med på t-banen og arbeidsplassen hele dagen, og skoen som du hadde tråkket rundt i spytt og hundebæsj med. Anonymkode: 61bf6...434
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #4 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Min definisjon av uhygienisk er urenslig. En person som ikke vasker og pusser tenner er uhygienisk. Spise mat på gulvet er uhygienisk. Slikke på gjerde og dørhåndtak er uhygienisk. Hund i senga (gjør det selv av og til) er nok også uhygenisk da hunden aldri er helt ren (man legger seg normalt sett ikke i senga med sko). Anonymkode: fffad...f5a Enig. Anonymkode: b8d8d...0b8
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #5 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg leser stadig om at både det ene og drt andre er "uhygienisk", sist at det var uhygienisk å sove med hunden i senga. Hva legger dee egentlig i drt? Slik jeg bruker ordet uhygienisk er det noe du gjør som fremmer spredning av mikrober som kan gi sykdom. Har dere et annet syn på hva det betyr? Anonymkode: 13991...0c9 Ville du gått i senga di med skoene du bruker ute (og har tråkket i både tiss, bæsj og alt mulig annet som lukter ute med)? Hvis ja, er du uhygienisk. Og det er akkurat som å ha en hun i senga. Hvis nei, har du sikkert ikke hunden i senga, og er hygienisk. Anonymkode: 58099...c47
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #6 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg leser stadig om at både det ene og drt andre er "uhygienisk", sist at det var uhygienisk å sove med hunden i senga. Hva legger dee egentlig i drt? Slik jeg bruker ordet uhygienisk er det noe du gjør som fremmer spredning av mikrober som kan gi sykdom. Har dere et annet syn på hva det betyr? Anonymkode: 13991...0c9 Urenslig, skittent, og spredning av mikrober ja. Det blir jo rimelig mye tarmbakterier og sånt i senga med hund der. Og rester av avføring, urin og generell skitt. Sikkel også. Men er jo kvalmt å ha hund i møbler også da, de vaskes jo ikke heller slik sengetøyet blir. Anonymkode: 63535...480
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #7 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Urenslig, skittent, og spredning av mikrober ja. Det blir jo rimelig mye tarmbakterier og sånt i senga med hund der. Og rester av avføring, urin og generell skitt. Sikkel også. Men er jo kvalmt å ha hund i møbler også da, de vaskes jo ikke heller slik sengetøyet blir. Anonymkode: 63535...480 Er det noen som blir syke av det? (Jeg har ikke hund så det har jeg ikke noen erfating med.) Jeg ville tro at faren for å bli smittet med noe er ganske mye større ved å gi barnehagebarnet sitt en klem eller låne noens telefon enn å sove i en seng der det også sover en hund. Anonymkode: 13991...0c9
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #8 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Min definisjon av uhygienisk er urenslig. En person som ikke vasker og pusser tenner er uhygienisk. Spise mat på gulvet er uhygienisk. Slikke på gjerde og dørhåndtak er uhygienisk. Hund i senga (gjør det selv av og til) er nok også uhygenisk da hunden aldri er helt ren (man legger seg normalt sett ikke i senga med sko). Anonymkode: fffad...f5a Jeg tenker det samme som deg, med tenker også at det tåler vi faktisk. Jeg har kattene i senga, jeg biter negler, og mister jeg en drue på gulvet, så spiser jeg den 😂🤪 Men jeg ville aldri slikket på dørhåndtak, jeg pusser tennene mine og jeg dusjer hver dag. Så jeg er både renslig og uhugienisk, rett og slett dobbeltmoralsk. Men jeg tror virkelig ikke at det blir min død 😊 Anonymkode: 4f34c...431
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #9 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men jeg ville aldri slikket på dørhåndtak, Haha, nå fikk jeg noen bilder i hodet 😆Forøvrig er jeg veldig enig i innlegget ditt. Anonymkode: f513c...a30
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #10 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er det noen som blir syke av det? (Jeg har ikke hund så det har jeg ikke noen erfating med.) Jeg ville tro at faren for å bli smittet med noe er ganske mye større ved å gi barnehagebarnet sitt en klem eller låne noens telefon enn å sove i en seng der det også sover en hund. Anonymkode: 13991...0c9 Har det noe å si egentlig? Jeg vil ikke ligge i drit bokstavelig talt selv om det ikke var fare for sykdom. Steril bæsj er fortsatt bæsj. Lukter gjør jo hunder og, vil ikke hverken ha lukta i nesa eller på meg eller senga. Synes bare ikke avføring, urin og dritt fra ute er særlig koselig jeg da. Anonymkode: 63535...480
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #11 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Har det noe å si egentlig? Jeg vil ikke ligge i drit bokstavelig talt selv om det ikke var fare for sykdom. Steril bæsj er fortsatt bæsj. Lukter gjør jo hunder og, vil ikke hverken ha lukta i nesa eller på meg eller senga. Synes bare ikke avføring, urin og dritt fra ute er særlig koselig jeg da. Anonymkode: 63535...480 Men du har jo ikke hund der, så da er det jo ikke noe problem Anonymkode: f513c...a30
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #12 Skrevet 12. februar 2021 Vi har ikke hunder i senga da, men katter. Ungene er 14 og 15 år. Den eldste har fått en dose antibiotika i forbindelse med en operasjon eller har ingen av dem brukt ab. De har ikke astma eller allergier. Så veldig mye skumle bakterier er det nok ikke der. Bare sunt sier infeksjonsmedisineren hos oss. Man kan ikke bli hysterisk heller. Immunforsvaret må vel brukes litt😉 Anonymkode: 8c731...2f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå