Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #1 Skrevet 12. februar 2021 Fant de noen årsak? Har den siste tiden (halvannet år) hatt UVI 14 ganger. Er nå henvist til urolog. Legen (og jeg) mener jeg er litt for ung til å slite med dette, er i begynnelsen av 30-åra. Har også utviklet seg til nyrebekkenbetennelse en gang. Prøvd forebyggende, men det er jo noe herk å gå på, for mye bivirkninger. Noen med erfaringer? Anonymkode: e3f4a...2be
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #2 Skrevet 12. februar 2021 Jeg har vært, ble tatt ultralyd og røntgen av urinveier og blære. De ser etter cyster og andre forandringer. Intet funnet, konklusjonen var bare at jeg antagelig pga anatomi lettere fikk uvi enn andre. Forsto det som at urinveisåpningen ikke så så forskjellig ut fra kvinne til kvinne, men noen fikk likevel lettere bakterier inn der enn andre. For meg hjalp det litt å tisse etter sex og ta tranebærkapsler hver kveld og øke dosen og drikke mye ved minste antydning til smerter. Så fødte jeg ene sønnen min, en helvetes fødsel hvor jeg revnet fra A til Å, også fremover og fikk en god rift/revne rundt urinveisåpningen. Det ble brodert sammen igjen og jeg har, bank i bordet, ikke hatt en eneste infeksjon etterpå. Gikk fra å ha 10 infeksjoner i året til å ikke ha noen. Så hos meg var det definitivt anatomien sin skyld og det var hell i uhell av jeg revnet fremover og ble sydd sammen igjen rundt urinveisåpningen. Anonymkode: a75a8...b5c
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #3 Skrevet 12. februar 2021 Jeg fikk Hiprex en stund pgahyppig uvi. Ingen bivirkninger av de. Tisse etter samleie er et must her! Anonymkode: da18b...449
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #4 Skrevet 12. februar 2021 Jeg hadde hyppige urinveisinfeksjoner da jeg var i starten av 20 årene og ble derfor henvist til urolog. De tok CT av urinveier og nyrer og ultralydundersøkelse av urinblæren, men de fant ingenting galt. Etter et par år så gikk urinveisinfeksjonene over av seg selv og nå har jeg ikke hatt det på over 10 år. Anonymkode: 3029e...97b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #5 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg fikk Hiprex en stund pgahyppig uvi. Ingen bivirkninger av de. Tisse etter samleie er et must her! Anonymkode: da18b...449 Jeg gikk også på Hiprex. Vær obs på at Hiprex kan gi uvi symptomer. Det var umulig for meg å gå på Hiprex Anonymkode: a354d...7c1
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #6 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg gikk også på Hiprex. Vær obs på at Hiprex kan gi uvi symptomer. Det var umulig for meg å gå på Hiprex Anonymkode: a354d...7c1 Det er Hiprex jeg også gikk på, det klarte jeg ikke. Helt forferdelige bivirkninger, følte meg som en 90-åring. Tissa døgnet rundt, illeluktende urin, munntørrhet, uslukkelig tørste, lista er lang. Anonymkode: e3f4a...2be
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Det er Hiprex jeg også gikk på, det klarte jeg ikke. Helt forferdelige bivirkninger, følte meg som en 90-åring. Tissa døgnet rundt, illeluktende urin, munntørrhet, uslukkelig tørste, lista er lang. Anonymkode: e3f4a...2be Ja. Hiprex er noe dritt Anonymkode: a354d...7c1
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #8 Skrevet 13. februar 2021 "BIO LIFE BIO-DOPHILUS GOLD PROBIOTIKA 30 Kapsler | Vita.no" https://www.vita.no/bio-life/bio-life-bio-dophilus-gold-probiotika-30-kapsler?gclid=CjwKCAiAjp6BBhAIEiwAkO9Wuq4Su3s-iO6LqrkK1itREhIz1xhaRDgALPWC4w7p434m9eZpq_639BoCKFIQAvD_BwE Bruk denne en periode for å bygge opp gode bakterier. Gjerne dobbel dose. Denne har reddet meg. Sleit med uvi konstant før Anonymkode: a354d...7c1
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #9 Skrevet 13. februar 2021 Jeg hadde samme problem som deg før, ble liksom aldri helt kvitt det. Jeg fikk en del verdifulle tips og ble da helt frisk og har ikke harr uvi siden (17 år siden nå). Det er ikke sikkert dette virker for deg, men verdt et forsøk, kanskje? * Ta kapsler med tranebær og bocca (helsekost), begge deler er gamle urter mot uvi. *En gang for dagen blir du sittende ekstra lenge på toalettet, ta gjerne med lesestoff. Sitt i minst 5-10 minutter, slapp av og sørg for å tømme blæren helt. Det kommer ofte overraskende mye urin etter en liten stund selv om du alt har tisset. *Pass på at du alltid tisser rett etter sex. *Sett deg aldri ned på et kaldt underlag. *Hold deg varm nedentil og på beina om vinteren. *Gå på toalettet for å tisse med én gang du kjenner at du må, så sant det er mulig. Unngå å holde deg. Anonymkode: 120b8...16b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #10 Skrevet 13. februar 2021 Takk for tips dere over her. Noteres og følges. Jeg er veldig nøye på å følge alle rådene jeg har fått av legen om f.eks å tisse etter sex, tømme blære, ikke holde meg etc. Skjønner ikke hva som er feil😫 Anonymkode: e3f4a...2be
Leverpostei Skrevet 13. februar 2021 #11 Skrevet 13. februar 2021 Jeg har vært, samme runden som de over her, inkludert et år med hiprex. Måtte også måle væskeinntak og menge urin i et døgn (tror jeg det var), og der lå løsningen for meg. Jeg hadde lært at jeg måtte drikke mye, og jeg tisset mellom 4 og 10 dl mange ganger i døgnet. Ideelt bør ikke blæren inneholde mer enn 2 dl, sa urologen til meg. Ved store mengder urin i blæren strekkes blæreveggen, og slik blir den mottakelig for infeksjoner. Jeg tisset etter dette annenhver time, etter klokken, i noen uker, for å «lære blæren opp på ny». Etter dette har jeg hatt svært få infeksjoner. Må fortsatt være obs på å tisse hyppig, alltid etter sex, osv da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå