Gå til innhold

Ungdommer og morsdag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør deres ungdommer noe for dere på morsdagen? Jeg kjenner litt på at jeg blir litt «skuffet» over våre. Jeg har alltid gjort stas på min mor på morsdagen med en liten gave eller blomst, og etter jeg flytta til en annen by har jeg alltid ringt den dagen osv. Nå er hun død så det er litt sårt. Men våre ungdommer....det er såvidt de gidder lire av seg «ja ja grattis med morsdagen da»....forventer ikke noe kjempe greier - men hadde ikke vært for mye med en melkerull liksom 😎. De får det meste, kjøres overalt til alle døgnets tider...men likevel gidder de liksom ikke så mye som et kort. Mulig det er media som hauser det så sinnsykt opp...men likevel. 

Anonymkode: 98fe3...3e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å få frokost på sengen og blomster. Gjerne også et hyggelig kort. Strålende fornøyd med det 😊

Skrevet

Nei 😉

Vi feirer ikke mors og farsdag. Men skal bake boller og kose oss. Som en vanlig søndag 

Anonymkode: ce40d...b71

Skrevet

14-åringen har de siste årene skrevet et rørende nydelig kort om hvor mye jeg betyr for henne, hvor takknemlig hun er for alt jeg gjør og er for henne og hvor glad hun er i meg. Jeg griner like mye hver gang 🥰😭 Hun er en sånn fantastisk jente med en sånn nydelig personlighet. Hun pleier å dra med seg småsøsknene og lage frokost på sengen også. De tre minste barna lager også kort med tegninger, hjerter og love you  🥰

Jeg syns ikke det er for mye å forvente litt oppmerksomhet. Men du må kanskje fortelle de det. Fra mine var små, så har jeg sagt at jeg ønsker meg fine kort som de lager helt selv med det de har i hjertet sitt. Og de har år etter år sett hvor glad jeg blir. Nå har det blitt en vane.

Anonymkode: 87fe3...745

Skrevet

I fjor fikk jeg en pakke med melkehjerter av 13-åringen :)

17 og 19 åringene gratulerer med dagen, men har ikke gitt gave. Det kommer nok litt senere i livet når de har litt mer penger tenker jeg. De vet at jeg gjerne får noen blomster av mannen (pappaen deres) så jeg er ikke helt uten oppmerksomhet på dagen.

Anonymkode: 0ebab...406

Skrevet

Ikke noe spesielt og det er helt greit! Vi har et godt forhold og masse humor!

Anonymkode: f4089...e25

Skrevet

Har ei på 14 hjemme og stedatter på 20 , de har vært å handlet vet jeg❤️ 
det er så koselig og jeg er så heldig som har de fine jentene. Har 2 jenter til , på 10  og 5 , de lager noe eller hiver seg med de eldste ☺️ 

men! Det er og mange ungdom som ikke gjør noe, kanskje ikke fordi de ikke bryr seg, men de har mer enn nok med seg selv 😉

Skrevet

Jeg tror ikke jeg begynte å gjøre noe for mine foreldre på de dagene før jeg var nærmere 30.

Anonymkode: 2ff8c...26f

Skrevet

Jeg synes egentlig morsdag og farsdag er noe tull. Hvorfor skal man feire at man er mor eller far? Det er jo et valg man har tatt. Mulig jeg er gledes-dreper nå altså, men likevel 😄 Har aldri forstått hele konseptet, og ser det som nok en ting handelsstanden hauser opp for å tjene penger. 

Skrevet

Vi har alltid feiret morsdag og farsdag. Vi har laget en «fest» der vi inviterer besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler. Vi kjøper en liten gave til alle som er mammaer/pappaer. Alt fra ullsokker, en rose, en twistpose osv. med våre egne barn blir vi rundt 20-30 stk. 

vi gjør ikke det fordi det fordi det er så viktig å feire denne dagen, for det bryr jeg (og alle andre, tror jeg) seg nada om. Vi gjør det fordi vår familie er så stor, og det er en fin anledning for å treffes og kose oss. Tenåringene er antagelig de som bryr seg minst, men de kommer stort sett likevel, for det serveres tross alt vafler og kaker🤣

hva angår gave til meg så er det pappaen i huset som ordner det. Han kommer med et par forslag, og de bestemmer (tror jeg). De er nok sånn halvengasjertre, men jeg får gode og oppriktige klemmer og gratulasjoner❤️

Anonymkode: 7b25a...96f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...