Gå til innhold

Har du en god nyhet å dele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verden rakner rundt meg, og fra alle kanter kommer det dårlige nyheter. Har det hendt noe hyggelig med deg i det siste? Er det noen som har gjort noe fint? Noe barna dine har gjort du er stolt over? Noe du gleder deg til? Jeg trenger desperat å vite at det finnes lys der ute🙏🏻

Anonymkode: 103fd...fa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir merkbart lysere for hver dag 😀

Anonymkode: 9db58...076

Skrevet

Hvorfor rakner verden din, HI? Det finnes lys, overalt🥰 Hjelper det deg, om jeg forteller om mine lyspunkter? Jeg kan hvert fall fortelle deg at min verden var "i grus" for 3 år siden. Nå har jeg det utrolig bra. 

Anonymkode: f5560...05d

Skrevet

Tja nyhet og nyhet...

For noen år siden levde og jeg og mannen fra hånd til munn, på sosialstøtte og nedsyltet i inkassogjeld. Trodde vi kom til å ha det sånn for alltid, med en evig frykt for å ikke få betalt regningene, ikke ha råd til mat, eller bli kastet ut av leiligheten og ikke klare å finne en ny utleier som godtok nav-garanti. Et A4-liv med barn, hus og bil var en fjern drøm.

Vi kjempet oss gradvis ut av det, men da vi endelig hadde kontroll på økonomien og "alt på stell", så viste det seg at jeg var infertil. Så ble det en ny, langvarig kamp som er et kapittel for seg selv.

Nå har vi barn, hus og lever A4-livet vi drømte om. Denne "nyheten" er noen år gammel, men jeg må fortsatt klype meg i armen.

Det finnes lys, men noen ganger må man kjempe for det. ❤️

Anonymkode: 45dcd...b47

Skrevet

Hva er det som rakner hos deg, Hi?

Jeg har vært gjennom mye tøft. Min erfaring er at når ting er som mørkest og vanskeligst, da er det viktig å aktivt lete etter noe nært som kan gi deg en viss glede, om så bare i noen sekunder. Det kan være beintøft, men viktig å ikke sammenligne seg med noen andre i den prosessen. Jeg kuttet ut facebook, for jeg fant ut at jeg ikke hadde godt av alle glansbildene andre la ut om sine liv. Det fikk meg til å føle meg helt utenfor og mislykket. Etter abstinenser et par uker oppdaget jeg at det var godt å slippe den overdrevne positiviteten på fb, og det ga meg litt mer ro.

Mange vil nok si at mitt liv er mer eller mindre raknet fremdeles, jeg er syk, alene, uføretrygdet og blitt fattig pga. feil i systemet da skulle sykemeldes. Så jeg må se de små gledene i dagene, ellers trekkes jeg ned. Jeg fokuserer på det det er realistisk at jeg kan greie, og det som er positivt for meg. Jeg fokuserer på et sunt kosthold og det å være så mye i fysisk aktivitet som kroppen tillater. Mitt langsiktige mål er å komme tilbake i jobb, men det er i så fall en lang vei å gå. Jeg roser meg selv for alle småting jeg gjør som er positiv for egen helse og eget liv.

Det som fikk meg til å smile nå var at skjæreparet jeg har foret de siste månedene viste at de var veldig lykkelige fordi jeg stod opp tidligere i dag enn ellers slik at de fikk tidligere mat. Tydelig at de virkelig trengte mat etter nattens kulde.

Og så har jeg nettopp fått vite at jeg skal få et instrument slik at jeg kan lære meg å spille. Det er noe jeg aldri hadde forventet eller trodd skulle bli mulig for meg og jeg er utrolig takknemlig for den muligheten. Gleder meg som en unge til å kunne begynne :)

Hold på troen at livet blir bedre igjen, HI! Det er ikke alltid det blir slik vi ønsket i utgangspunktet, og noen ganger kan det føles som det aldri blir bra igjen. Men livet er alltid i endring, og det kan bli veldig bra igjen, selv om det kanskje både tar tid og blir på en annen måte enn du greier å se i dag. Klem ❤️

Anonymkode: f5998...f6a

Skrevet

mannen og jeg var på nippet av skilsmisse for 6 mnd siden, men vi har gradvis jobbet oss gjennom den tøffe perioden, og har det rimelig bra i dag :). Har hatt mange mørke stunder og merker at det 1. hjelper å snakke om det og 2. finne ut hva som er verst og forsøke å lage en slags "plan" på hva og hvordan det kan løses (om det kan løses).

Sender deg gode tanker<3 

Anonymkode: a6971...9a3

Skrevet
On 2/11/2021 at 10:01 AM, Anonym bruker said:

Verden rakner rundt meg, og fra alle kanter kommer det dårlige nyheter. Har det hendt noe hyggelig med deg i det siste? Er det noen som har gjort noe fint? Noe barna dine har gjort du er stolt over? Noe du gleder deg til? Jeg trenger desperat å vite at det finnes lys der ute🙏🏻

Anonymkode: 103fd...fa3

sønnen er 8  i morgen, og vi gleder oss til og feire med besteforeldene ❤️

Anonymkode: 5b985...f2a

Skrevet

FrP er nede i 6%. 😁

Anonymkode: 6eea4...b38

Skrevet

Det finnes lys. Dagene blir lengre og lengre, og for meg er det en god nyhet at kulda skal roe seg litt ned til uka. Da kan jeg være mer ute. Jeg får ikke puste når det er veldig kaldt. Jeg har sådd frø, og de spirer og gror fra dag til dag og er så fulle av livskraft og futt at det er en fryd å se. Jeg gleder meg til det lakker litt lengre utpå våren, så skal jeg så enda mer og drømme om å plante ut til sommeren. Om du er hage og blomsterglad, så er det mye å sikle på her: https://blomsterhagens.mystore4.no/categories/fro  Jeg skulle gjerne hatt tre av hver, men så stor hage har jeg ikke. I mellomtida gleder jeg meg over en rosa primula på stuebordet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

sønnen er 8  i morgen, og vi gleder oss til og feire med besteforeldene ❤️

Min sønn blir 9 i morgen, og han gleder seg til det samme 🎉

Anonymkode: a11fb...cda

Skrevet
Himmel og hav skrev (43 minutter siden):

Det finnes lys. Dagene blir lengre og lengre, og for meg er det en god nyhet at kulda skal roe seg litt ned til uka. Da kan jeg være mer ute. Jeg får ikke puste når det er veldig kaldt. Jeg har sådd frø, og de spirer og gror fra dag til dag og er så fulle av livskraft og futt at det er en fryd å se. Jeg gleder meg til det lakker litt lengre utpå våren, så skal jeg så enda mer og drømme om å plante ut til sommeren. Om du er hage og blomsterglad, så er det mye å sikle på her: https://blomsterhagens.mystore4.no/categories/fro  Jeg skulle gjerne hatt tre av hver, men så stor hage har jeg ikke. I mellomtida gleder jeg meg over en rosa primula på stuebordet.

Hvor tidlig kan man sette dem ut? Bor i Trøndelag på 165 moh.

Anonymkode: 18799...fb3

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvor tidlig kan man sette dem ut? Bor i Trøndelag på 165 moh.

Anonymkode: 18799...fb3

Det kommer jo an på så mangt og aller mest været. Det jeg sår inne driver jeg og herder utover våren, april og mai, og setter litt ut i halvskygge på varme fine dager og tar det inn igjen etter noen timer. Det er forskjell på planter også, hvor tøffe de er fra naturens side. Noe skal jo såes ute og er tøffinger som klarer seg selv, mens andre er sarte og delikate og må dulles med som små primadonnaer. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (49 minutter siden):

Det kommer jo an på så mangt og aller mest været. Det jeg sår inne driver jeg og herder utover våren, april og mai, og setter litt ut i halvskygge på varme fine dager og tar det inn igjen etter noen timer. Det er forskjell på planter også, hvor tøffe de er fra naturens side. Noe skal jo såes ute og er tøffinger som klarer seg selv, mens andre er sarte og delikate og må dulles med som små primadonnaer. 

Åh, takk for latteren... den vekket mitt trøtte hode :D

Leser en god del på både engelsk og tysk for tiden, oversetter frem og tilbake til norsk, så jeg kan plutselig tenke eller si en setning på et av de språkene uten at det er helt planlagt.

Bildet som dukket opp i hodet mitt da jeg leste det du skrev var av deg som gjetet masse krukker med spirer, sprang etter dem i hagen ettersom de løp rundt. Så det helt tydelig for meg inntil jeg satte spørsmålstegn ved hva jeg egentlig leste og tolket.

Nå er jeg våken igjen - kaster meg over støvsugeren ;)

Skrevet

Jeg har slitt med smerter i snart ett år og legen har ikke funnet ut hva det var. Tilfeldigvis var jeg hos en spesialist for noe annet og da fant han ut grunnen til mine smerter. Jeg fikk operasjon 2 uker etterpå (enkel dagkirurgi) og nå 8 uker etter har jeg vært smertefri i 6 uker og har fått tilbake livet mitt 🙏

Anonymkode: f5139...96d

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Leser en god del på både engelsk og tysk for tiden, oversetter frem og tilbake til norsk, så jeg kan plutselig tenke eller si en setning på et av de språkene uten at det er helt planlagt.

Bildet som dukket opp i hodet mitt da jeg leste det du skrev var av deg som gjetet masse krukker med spirer, sprang etter dem i hagen ettersom de løp rundt. Så det helt tydelig for meg inntil jeg satte spørsmålstegn ved hva jeg egentlig leste og tolket.

Det var da så lite  :D 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Nydelig 😁

Skrevet

Dagene er lysere, barna mine får lov til å delta på fritidsaktiviteter neste uke (bor i Bergen og alt stengte forrige uke), en god venn var innom med blomster i går. 

Anonymkode: 3bf2d...886

Skrevet

Vi går mot vår😁Vaksine har kommet og vi er på vei mot en litt mer normalisert hverdag. 

Klart å slutte med nesespray , bake fastelavensboller, skal på teltur til sommeren 😊Ikke store greier, men lyser opp mye for meg.

Anonymkode: fbabb...dd7

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

Min sønn blir 9 i morgen, og han gleder seg til det samme 🎉

Anonymkode: a11fb...cda

Gratulerer så mye med gutten din idag ❤️

Skrevet

Det høye smittetallet fra i går skyldtes mest sannsynlig en feil i systemet. 😅

Anonymkode: 0b031...df0

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Det høye smittetallet fra i går skyldtes mest sannsynlig en feil i systemet. 😅

Anonymkode: 0b031...df0

gjør ikke det, var pga de ikke hadde telt riktig i oslo, så var riktig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...