Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Jeg har en datter med tall/farge-synestesi. Hun oppfatter at andre ting også har farger. Det er jo ikke så uvanlig, men samtidig forteller hun at hun ikke kan se for seg noen tong. Hvis hun lukker øynene er det svart og ferdig med det. Hun drømmer, men det er helt uten bilder. Hun vet hvordan ting ser ut og kan beskrive det i detalj, men hun sier hun ikke kan se det for seg. Jeg har aldri hørt om det før. Har noen av dere vært borti noe sånt? Anonymkode: 7deca...3bb
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #2 Skrevet 11. februar 2021 Det er ikke gitt at noen av oss ser noe annet enn henne, hun tenker veldig bokstavelig på det å se for seg. Synestesien ellers er jo helt vanlig og morsom. Anonymkode: 2ea91...656
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #3 Skrevet 11. februar 2021 Hvor gammel er hun? Når jeg lukker øynene blir det også svart. Det kan godt hende hun tar uttrykket "se for seg" litt for bokstavelig. At hun tror det på en måte skal spilles av en film bak øyelokkene, det gjør jo ikke det Anonymkode: 648dd...248
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Skrevet 11. februar 2021 Hun er 14. Når jeg drømmer er det ofte som å se en film og hvis jeg lukker øynene og tenker på en kopp ka jeg jo se den på en måte. Det er ikke helt likt som å se med øynene, men ikke vedig ulikt. Anonymkode: 7deca...3bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå